درجه یک

معنی کلمه درجه یک در ویکی واژه

برترین درجه در مسافرت‌های هوایی که در آن مسافر در مرحلۀ قبل و بعد از پرواز و در طول پرواز از خدمات بهتر و بیشتری نسبت به مسافران عادی استفاده میکند.

جملاتی از کاربرد کلمه درجه یک

او در سال ۱۳۹۰، نشان درجه یک دانش دریافت کرد.
ستون مدرج ان از ۱تا۸ و ۱تا۱۰ است که هر عدد ضریب ۱۰۰ متر است. برد مفید آن ۳۰۰ تا ۴۰۰ متر و برد مؤثر آن ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ متر است. حداکثر برد آن ۲۰۰۰متر است. برد مؤثر مسافتی است که مرمی علیه اهداف مؤثر بوده و آسیب جدی می‌رساند و برد مفید مسافتی است که به وسیله سلاح قابل نشانه‌گیری است. برد نهایی یا حداکثر برد مسافتی است که مرمی می‌تواند طی کند. برای اندازه‌گیری برد نهایی سلاح در زاویه ۴۵ درجه یک فشنگ شلیک می‌کند. سرانجام مرمی بر اثر کاهش انرژی و سرعت و تحت تأثیر نیروی گرانش زمین به زمین می‌افتد که به آن مسافت برد نهایی می‌گویند.
در فرست کلاس صندلی‌ها مجهز به ماساژور، سامانه سرمایش و گرمایش، تلویزیون لمسی، حمام، تخت خواب و در بعضی موارد اتاق خصوصی هستند. کلاس درجه یک این شرکت در حال حاضر تنها در هواپیماهای ای ۳۸۰ در دسترس بوده و همچنین هواپیماهای ای ۳۵۰ و بوئینگ ۷۸۷ این شرکت دارای دو کلاس تجاری و اقتصادی هستند. این کلاس در هواپیمای ای ۳۸۰ با چیدمان ۱-۲-۱ در هر ردیف ارائه می‌شود.
الهام دارای مدرک درجه یک بین‌المللی است و از سال ۱۳۹۹ در کنار بازی، فعالیت خود را در عرصه مربیگری با تأسیس آکادمی والیبال الهام آغاز کرده‌است.
در سال ۱۹۲۸ جهانگردها تمایل داشتند به کابین‌های درجه سه بروند و از کابین‌های درجه دو و درجه سه بسیار راضی بودند. یک سال بعد، کابین‌های درجه یک المپیک دوباره اصلاح شد و تعدادی حمام، سالن رقص، اتاق نهارخوری و امکانات دیگر به آن اضافه شد.
وی در ۷ فوریهٔ ۱۹۱۹ در ایجوان به دنیا آمد . وی عضو فرهنگستان ملی علوم ارمنستان بود. همچنین برندهٔ جوایزی همچون نشان پرچم سرخ کار، نشان دوستی خلق، نشان جنگ میهنی (درجه یک) و (درجه دو) شده‌است. وی در ۱۷ مارس ۱۹۸۹ در سن ۷۰ سالگی در ایروان درگذشت.
وی در سال ۱۳۹۱ از محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور وقت ایران، نشان درجه یک فرهنگ و هنر دریافت کرد. او در دوران زندگی در آمریکا، پژوهش‌هایی در دانشگاه انجام داد و دوره‌هایی را طی کرد که مدرک معادل آن از سوی دانشگاه تهران به عنوان دکترا در رشته «ادبیات هنر» ارزیابی شده‌است.
محمدی گیلانی، پس از پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ ایران، از سوی سید روح‌الله خمینی به عنوان حاکم شرع تعیین شد و پس از آن به ریاست دادگاه‌های انقلاب اسلامی رسید. بنا به گزارش‌ها او یکی از اصلی‌ترین چهره‌ها در اعدام‌های دههٔ ۱۳۶۰ به‌شمار می‌رود. در دوره احمدی‌نژاد، هیئت وزیران در جلسهٔ ۹ فروردین ۱۳۸۸ با پیشنهاد وزیر دادگستری در خصوص اعطای نشان درجه یک عدالت به محمدی گیلانی که به تأیید کمیسیون اعطای نشان‌های دولتی و موافقت رئیس‌جمهور رسیده بود، موافقت کرد.
بنو نوفل و بنو عبد الشمس از خمس محروم‌اند، هر چند که با بنو عبد المطلب بدرجه یکسان‌اند، از بهر آنکه رسول خدا ایشان را محروم کرد، چون طلب کردند و ذلک فیما
چین کشوری پهناور با راه‌های زمینی گسترده در همه جا است. اصلی‌ترین آن‌ها ۱۲ راه اصلی ملی شامل راه‌های درجه یک است که ۵ راه شوسه از شرق به غرب و ۷ راه شوسه از جنوب به شمال چین را شمل می‌شود. طول کل این راه‌ها ۳۵ هزار کیلومتر بوده و اکنون بیشتر آن‌ها ساخته شده‌است.
پس اگر به مثل، کسی نیز چنان شده است که عداوت و شهوت و ریا و خشم گرد وی نگردد هم معذور نیست بدین دعوی، چه درجه وی از درجه انبیا در نگذرد و ایشان به سبب خطا و معصیت نوحه می کردند و می گریستند و به عذر مشغول می شدند و صدیقان صحابه از صغائر حذر می کردند، بلکه از بیم شبهتی از حلال می گریختند پس این احمق به چه دانست که در جوال شیطان نیست و درجه ی وی از درجه ایشان درگذشت؟ و اگر گوید پیمبران همچنین بودند، و لکن آنچه می کردند برای نصیب خلق می کردند، چرا وی نیز برای نصیب خلق همان نکند که می بیند که هر که وی را می بینند تباه می شود و اگر گوید تباهی خلق مرا زیان ندارد، چرا رسول (ص) را زیان می داشت؟ و اگر زیان نمی داشت، خویشتن را در عقوبت تقوی چرا می داشت و یک خرما از صدقه از دهان بیرون انداخت و اگر بخوردی خلق را از آن چه زیان بودی که همه را مباح بودی خوردن آن؟ و اگر زیان می داشت، چرا این احمق را قدحهای نبیند زیان نمی دارد؟ آخر درجه وی فوق درجه پیغمبران نیست و بیش از آن نیست که درجه صد قدح شراب فوق درجه یک خرما، پس چون خویشتن را بدین پایگه بنهد که صد خم شراب وی را تبه بنگرداند و پیغمبر (ص) به کوزه ای آب مختصر بنهاد که یک خرما وی را بگرداند، وقت آن باشد که شیطان با سبلت وی بازی می کند و ابلهان جهان از وی ضحکه سازند که دریغ بود که عقلا حدیث کنند یا بر وی خندند.
وی در ۱۲ ژوئیه ۱۹۲۲ در تفلیس به دنیا آمد و در سال ۱۹۴۱ از مدرسه هوانوردی نظامی کاچینسک[الف] و در سال ۱۹۵۱ از آکادمی مهندسی نیروی هوایی ژوکوفسکی[ب] فارغ‌التحصیل گشت. وی برادرزاده آرتیوم میکویان بود. وی برنده جوایزی همچون قهرمان اتحاد شوروی (۱۹۷۵)، نشان لنین (۱۹۷۵)، نشان جنگ میهنی درجه یک و نشان پرچم سرخ شد و در ۲۴ مارس ۲۰۱۷ در سن سالگی در مسکو درگذشت و در گورستان نووودویچی به خاک سپرده شد.