دراماتیک

معنی کلمه دراماتیک در لغت نامه دهخدا

دراماتیک. [ دِ ] ( فرانسوی ، ص ) منسوب به درام. درامی. نمایشی. رجوع به درام شود.

معنی کلمه دراماتیک در فرهنگ معین

(دِ ) [ فر. ] (ص نسب . ) نمایشی مربوط به درام .

معنی کلمه دراماتیک در فرهنگ عمید

۱. (تئاتر ) مربوط به درام و نمایش، نمایشی.
۲. [عامیانه، مجاز] غم انگیز و ناراحت کننده.

معنی کلمه دراماتیک در فرهنگ فارسی

درامی، داستانی، داستان جالب توجه ومهیج
( صفت ) منسوب به درام درامی نمایشی .

معنی کلمه دراماتیک در ویکی واژه

نمایشی مربوط به درام.

جملاتی از کاربرد کلمه دراماتیک

یک آهنگساز خوب باید بتواند سبک آهنگسازی خود و مهم‌تر از آن، فرم و حالت موسیقی خود را در ارتباط با گسترش‌های دراماتیک روی پرده قرار دهد.
احمد ساعتچیان ۱۱ مهر ۱۳۵۱ در تهران زاده شد. او علاوه بر دو دهه فعالیت در زمینه بازیگری تئاتر، به کارگردانی و تدریس بازیگری نیز مشغول است. وی فارغ‌التحصیل کانون حمید سمندریان در سال ۱۳۷۶ است. او همچنین سابقهٔ تدریس بازیگری در آموزشگاه‌های کانون سینماگران جوان، آکادمی هنرهای دراماتیک سمندریان را در کارنامهٔ هنری خود دارد. همسر وی فرانک حیدریان بازیگر و مترجم و نویسنده است.ساعتچیان به همراه همسرش گروه تئاتر برگ را در سال۱۳۹۲ راه اندازی کردند.
اسماعیل سلطانیان فعالیت هنری را از سال ۱۳۴۹ با تئاتر به عنوان نویسنده، بازیگر و کارگردان آغاز کرد. او همزمان در سال ۱۳۴۹ در مرکز آموزش هنرهای دراماتیک کرمانشاه یک دورهٔ شش‌ماهه را زیر نظر آتش تقی‌پور گذراند. اسماعیل سلطانیان در سال ۱۳۵۰ دو فیلمنامه نوشت که تصویب شد ولی نتوانست بسازد.
آزیتا (هدی) حاجیان (زادهٔ ۲۱ دی ۱۳۳۶)، بازیگر ایرانی سینما، تلویزیون و تئاتر است. او پس از اتمام تحصیلات دبیرستان، موفق به اخذ مدرک کارشناسی در رشتهٔ بازیگری و کارگردانی تئاتر از دانشکده هنرهای دراماتیک دانشگاه هنر تهران شد.
این زوج هنرمند از ۱۹۱۴ م. فعالیت رسمی هنری خود را شروع کردند و در این مدت به دو هنرمند اصلی صحنه‌های نمایش ارمنیان تهران تبدیل شدند. از ۱۹۱۶ میلادی زوج هنرمند وارتو و آرتو طریان بر روی صحنه‌های نمایش ارمنیان تهران ظاهر شدند. از ۱۹۳۲ تا ۱۹۲۳ میلادی تئاتر ارمنیان تهران فعالیت خود را با گروه‌های بسیاری ادامه داد. در این میان استودیو دراماتیک که آرتو طریان آن را اداره می‌کرد، جایگاه خاصی در بین جوانان تهرانی داشت.
آموزشگاه هنر دراماتیک بعد از سال ۱۳۵۱مطابق ۱۹۷۲ نیز به یک سلسله فعالیت‌های هنری آغاز نمود و توانست با عده‌ای از دانشجویان با استعداد و موفق به نمایش دادن نمایشنامه‌ها و انترکت‌ها که از آن جمله یکی هم نمایشنامه وحدت ملی نوشته فضل الربی پژواک بود که در سالن اجتماعات دانشگاه کابل به نمایش گذاشته شد، می‌باشد.
در شعر کلاسیک رومی، پس از توصیف عمدی چیزی با اغراق و زرق‌وبرق بسیار به منظور به یادماندنی‌تر کردن اثر دراماتیک شعر، از اظهار ندامت برای بازتعریف صادقانه و منصفانه موضوع، بهره برده می‌شد.
اردشیر کشاورزی در سال ۱۳۲۴ در کرمانشاه در خانواده‌ای کردزبان به دنیا آمد. او از سال ۱۳۵۱ و به واسطه حضور استاد نمایش عروسکی، «اسکار باتک» اهل چکسلواکی در دانشکده هنرهای دراماتیک به‌عنوان مترجم و مشاور او حضور داشت.
اسکات در کالج ساتن کولدفیلد در کلاس درام ثبت نام نمود و در ۲۱ سالگی به فرهنگستان هنرهای دراماتیک داگلاس وارد شد؛ ولی به دلیل فقر مالی مجبور به ترک بدون اتمام این دوره شد. و او یک زیبایی‌اندام کار به‌تمام معنا نیز است.
واریاسیون ۴: فوگ در دو مینور، که با آرامش و به حالت تعلیق در زهی‌ها شروع می‌شود و به اوجی سریع و دراماتیک می‌رسد.