چیکو
معنی کلمه چیکو در لغت نامه دهخدا

چیکو

معنی کلمه چیکو در لغت نامه دهخدا

چیکو. ( اِ ) پادو. خانه شاگرد. ( در تداول آبادان و نواحی اطراف آن ). ( یادداشت مؤلف ).

معنی کلمه چیکو در فرهنگ فارسی

پادو . خانه شاگرد .

معنی کلمه چیکو در فرهنگستان زبان و ادب

{Sapota} [زیست شناسی- علوم گیاهی] سرده ای از چیکوئیان همیشه سبز با عمر طولانی و بومی نواحی گرمسیری قارۀ امریکا که ارتفاع آن به 30 تا 40 متر می رسد پوستۀ تنۀ آن مملو از شیرابۀ سفید و چسبنده است و برگ های زینتی آن بیضوی و متناوب با حاشیۀ کامل به رنگ سبز کم رنگ ...

معنی کلمه چیکو در دانشنامه عمومی

چیکو نام یکی از میوه های گرمسیری با پوستی قهوه ای و مزه ای شیرین است. مزه آن نوعی شیرینی خاص است اما اگر میوه آن نرسیده باشد همچون خرمالو بسیار گس است. درخت چیکو، ساپودیلا نام دارد و صمغ آن درخت که بیشتر برای درست کردن سقِّز ( آدامس ) به کار می رفت چیکل نام دارد. چیکو بومی منطقه یوکاتان است. درخت چیکو در ایران در استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان کشت می شود.
بومیان منطقه چابهار در ایران به این میوه چکّو ( chakko ) می گویند.
اجزاء استخراج شده از برگ این گیاه بر روی موش ها آزمایش شده و اثر آنتی اکسیدان و ضد دیابتی و کاهنده کلسترول و همین طور ضد باکتریایی داشته است. [ نیازمند منبع]
چیکو (بازیکن فوتبال زاده ۱۹۸۷). خوزه مانوئل فلورس مورنو ( اسپانیایی: José Manuel Flores Moreno ؛ زادهٔ ۶ مارس ۱۹۸۷ ) که عموماً با نام چیکو شناخته می شود، بازیکن فوتبال اهل اسپانیا است.
از باشگاه هایی که در آن بازی کرده است می توان به کادیس، آلمریا، جنوا، رئال مایورکا، سوانزی سیتی، لخویا و گرانادا اشاره کرد.
چیکو (برند). چیکو ( به انگلیسی:chicco ) ، بخشی از هولدینگ آرتسانا است. این برند بزرگترین برند تولیدکننده محصولات مخصوص کودکان در اروپا است. چیکو کمپانی جامع و خلاق در زمینه تولید محصولاتی مانند لوازم تغذیه کودک، لوازم بهداشتی و تجهیزات پزشکی است که برای مراقبت و نگهداری کودکان نیاز است.
این برند بیش از ۵۰ سال است که مشغول به کار است و به افتخار اولین فرزند بنیانگذار آن یعنی انریکو کاتلی، چیکو ( به زبان ایتالیایی کیکو ) نامگذاری شد و به عنوان هسته مرکزی مجموعه آرتسانا شروع به کار کرد. آرتسانا نه تنها در زمینه محصولات کودکان، بلکه در زمینه تولید سوزن های تزریق با کیفیت و دماسنج های بالینی بسیار فعال است. علاقه بیش از حد پیترو کاتلی، مؤسس این مجموعه، به سلامت فردی افراد باعث شد تا وی محصولات مراقبت از کودکان را برای محدوده سنی نوزادان تا نونهالان تولید و ارائه کند. در حال حاضر چیکو محصولات خود را در ۶ قاره و بیش از ۱۲۰ کشور در سراسر جهان به فروش می رساند.
در آزمایشگاه شادی برند چیکو واقع در ایتالیا دانشمندان و پژوهشگران بسیاری مشغول به تحقیق، تجزیه و تحلیل و جمع آوری داده هایی دربارهٔ کودکان از تولد تا ۳ سالگی هستند. با فهمیدن این که چه چیزی باعث بهبود خواب، تغذیه و بازی کردن کودکان می شود، برند چیکو توانسته است محصولاتی را برای کودکان تولید کند که منطبق بر نیازهای واقعی خانواده ها می باشد. در عین حال مصاحبه با والدین کودکان و نیز متخصصان تربیت کودک باعث می شود که محصولات برند چیکو کاملاً بر نیازهای واقعی کودک و مادرش منطبق باشد. برند چیکو به رضایت کودک و والدین با این جدیت اهمیت می دهد.
وبگاه رسمی سایت چیکو
معنی کلمه چیکو در فرهنگ فارسی
معنی کلمه چیکو در فرهنگستان زبان و ادب
معنی کلمه چیکو در دانشنامه عمومی
معنی کلمه چیکو در ویکی واژه
جملاتی از کاربرد کلمه چیکو

معنی کلمه چیکو در ویکی واژه

سرده‌ای از چیکوئیان همیشه‌سبز با عمر طولانی و بومی نواحی گرمسیری قارۀ امریکا که ارتفاع آن به ۳0 تا ۴0 متر می‌رسد پوستۀ تنۀ آن مملو از شیرابۀ سفید و چسبنده است و برگ‌های زینتی آن بیضوی و متناوب با حاشیۀ کامل به رنگ سبز کم‌رنگ براق است و گل‌های آن سفید و زنگوله‌ای با جام شش‌لَپی است.

جملاتی از کاربرد کلمه چیکو

آگوتا کریستف در ۳۰ اکتبر ۱۹۳۵ در چیکواند، مجارستان به دنیا آمد. در پی انقلاب ۱۹۵۶ مجارستان در سن بیست و یک سالگی با شوهر و فرزند چهارماهه‌اش از کشور گریخت و در نوشاتل سوئیس ساکن شد. بعد از پنج سال تنهایی، افسردگی و کار سخت در یک کارخانه محل کارش را ترک کرد، از همسرش جدا شد و به مطالعه زبان فرانسه پرداخت؛ زبانی که تا پایان عمر از آن برای خلق آثارش بهره برد.
ارتم پرووژچیکوف (اوکراینی: Перевозчиков Артём Николаевич؛ زادهٔ ۲۱ اکتبر ۱۹۸۰) بازیکن فوتبال اهل اوکراین است.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال نائوچیکو، باشگاه ورزشی اینترناسیونال، باشگاه فوتبال پورتو، باشگاه ورزشی واسکو دوگاما، و باشگاه فوتبال فلومیننزه اشاره کرد.
این ائتلاف بیشتر بر بیماری‌های «طرح اولویت بیماری» سازمان جهانی بهداشت که شامل کروناویروس مرس، کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲، ویروس نیپا، ویروس تب لاسا، و ویروس تب دره ریفت، همچنین چیکونگونیا و عامل بیماری‌زای فرضی و ناشناخته «بیماری اکس» تمرکز دارد. سرمایه‌گذاری‌های این ائتلاف همچنین نیاز به «دسترسی عادلانه» به واکسن‌ها در طی همه‌گیری‌های محدود دارد گرچه تغییرات بعدی سیاست‌های آن ممکن است این معیارها را به خطر اندازد.
اچیکورت ۵٫۹۴ کیلومترمربع مساحت و ۷٬۷۲۷ نفر جمعیت دارد و ۷۲ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده‌است.
الکسی پارشچیکوف (روسی: Алексе́й Макси́мович Па́рщиков؛ ۲۴ مهٔ ۱۹۵۴ – ۳ آوریل ۲۰۰۹) نویسنده، و شاعر اهل اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی بود.
دهانه چیکو یک عنصر دیگر است که می‌تواند به تجار کمک کند و روند معکوس را معکوس کند. این امر بینش در مورد قدرت اقدام قیمت، احتمالاً تأیید یک روند صعودی در هنگام حرکت بالاتر از قیمت بازار، یا گرایش نزولی در هنگام پایین را فراهم می‌کند. به‌طور معمول، دهانه پیشرو در ارتباط با دیگر اجزای ابر ایچیموکو استفاده می‌شود، و نه به خودی خود.
هنگامی که رومرو هشت ساله بود، پدر رومرو در جنگ داخلی السالوادور درگذشت. رومرو و مادرش سوفیا سانتوس واله از سن سالوادور نقل مکان کردند تا در نزدیکی خانواده در شهر کوچک روستایی سن پابلو تاکاچیکو زندگی کنند.
از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است می‌توان به چیکو و ریتا اشاره کرد.
ادواردو پاچیکو در تیم‌های فوتبال اتلتیکو مینیرو سابقهٔ حضور دارد.