همیشه‌سبز

همیشه‌سبز

معنی کلمه همیشه‌سبز در فرهنگستان زبان و ادب

{evergreen} [زیست شناسی- علوم گیاهی] ویژگی بخشی از گیاه که دوام آن دو فصل یا بیش از آن است

معنی کلمه همیشه‌سبز در دانشنامه عمومی

گیاه همیشه سبز ( به انگلیسی: Evergreen plant ) ، تعریفی است برای نامیدن برخی درخت ها و درخت چه هایی که در همهٔ فصل های سال برگ دارند. درختان همیشه سبز در برابر درخت ها برگ ریز قرار دارند که در فصل زمستان یا فصل خشک همهٔ برگ های خود را از دست می دهند. درختان و درخت چه های زیادی در دستهٔ همیشه سبزان قرار می گیرند. بیشتر
( انواع سرو، کاج، سدر، نراد و غیره ) ، بیشتر گونه های اکالیپتوس، برخی از گونه های بلوط، گونه های خاس و برخی از دیگر درختان در این دسته جای دارند. طول عمر برگ ها در گیاهان همیشه سبز از چند تا چندین دهه متفاوت است به طور مثال، در کاج زبرمیوه غربی بالغ بر ۳۰ سال می تواند باشد.
همیشه سبز (فیلم). همیشه سبز ( انگلیسی: Evergreen ) فیلمی در ژانر موزیکال به کارگردانی ویکتور ساویل است که در سال ۱۹۳۴ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به جسی متیوز و بتی بالفور اشاره کرد.

معنی کلمه همیشه‌سبز در دانشنامه آزاد فارسی

همیشه سبز (evergreen)
درخت کاج
در گیاه شناسی، صفت گیاهانی مانند کاج، صنوبر، یا خاس که در سراسر سال برگ تولید می کنند. اغلب مخروطیانهمیشه سبزند. گیاهانی که در پاییز یا در فصل خشک برگ های خود را از دست می دهند برگ ریز یا خزان کنندهنامیده می شوند.

معنی کلمه همیشه‌سبز در ویکی واژه

ویژگی بخشی از گیاه که دوام آن دو فصل یا بیش از آن است.

جملاتی از کاربرد کلمه همیشه‌سبز

بیشتر افراها درختانی هستند که تا ارتفاع ۱۰ تا ۴۵ متر، رشد می‌کنند. سایر افراها درختچه‌هایی با ارتفاع کمتر از ۱۰ متر با تعدادی تنه کوچک هستند که از سطح زمین بیرون می‌آیند. بیشتر گونه‌ها برگ‌ریز هستند و بسیاری از آن‌ها به‌دلیل رنگ برگ پاییزی ویژه و جذاب خود، شهرت دارند، اما تعداد کمی از افراها در جنوب آسیا و منطقه مدیترانه، گیاهانی همیشه‌سبز هستند. ریشه‌ها معمولاً متراکم و فیبری هستند که از رشد سایر گیاهان در زیر آن‌ها جلوگیری می‌کنند. تعداد کمی از گونه‌ها، به‌ویژه افرای شیردار، پاجوش تولید می‌کنند.