دست‌نوشته

دست‌نوشته

معنی کلمه دست‌نوشته در دانشنامه عمومی

دست نوشته (آلبوم شان مندز). دست نوشته اولین آلبوم استودیویی شان مندز، خواننده کانادایی است و در تاریخ ۱۴ آوریل ۲۰۱۵ توسط استودیو جزیره منتشر شد.
این آلبوم اولین بار در بیلبورد ۲۰۰ ایالات متحده با فروش نخستین هفته از ۱۱۹٬۰۰۰ نسخه آلبوم بود که ۱۰۶٬۰۰۰ نسخه فروش خالص بود. آلبوم شامل آهنگ "کوک" است که به مدت ۵ هفته در صدر بیلبورد ایالات متحده و شمارهٔ ۱ بر روی نمودار تک آهنگ انگلستان قرار گرفته بود. نسخهٔ مجدد آن در ایالت متحده آمریکا آهنگ ''من می دانم تابستان گذشته چکار کردی " را نیز شامل شد. برای تبلیغ آلبوم، مندز در چند نمایش تلویزیونی و اهدای جوایز حاضر شد.
این آلبوم توسط دو تور پشتیبانی می شود: تور هیدر لاینر شان مندز و تور جهانی شان مندز.

معنی کلمه دست‌نوشته در ویکی واژه

دست‌نوشته (جمع دست‌نوشته‌ها)
به نسخه‌ای از کار، که نویسنده برای چاپ به ناشر ارسال می‌کند گفته می‌شود [۱].

جملاتی از کاربرد کلمه دست‌نوشته

پنجشنبه ۲۰ مرداد، جمعی از کارکنان صنعت نفت به‌طور هماهنگ در محل کار با در دست‌گرفتن پلاکارد و دست‌نوشته‌هایی نسبت به مشکلات معیشتی، عدم اجرای قوانین تصویب‌شده، ساعات کار، مالیات و دستمزدهای ناکافی تجمع اعتراضی برگزار کرده و خواستار اجرای بی‌قید و شرط ماده ۱۰ قانون وظایف و اختیارات کارکنان رسمی وزارت نفت بودند.
آذری یا زبان باستان آذربایجان، رساله‌ای است که به دست پژوهشگر و اندیشمند ایرانی احمد کَسرَوی در سال ۱۳۰۴ خورشیدی دربارهٔ پیشینه زبان آذری نوشته شده‌است. این کتاب به تأیید بسیاری از خاورشناسان رسیده‌است. کسروی در این کتاب با بهره‌گیری از اسناد و دست‌نوشته‌های گوناگون تاریخی اثبات می‌کند که زبان آذری را (که به آن «پهلوی» یا «آذربایجانی» نیز گفته می‌شود) نباید جزو زبان‌های ترکی، بلکه در زمره زبان‌های ایرانی، به‌شمار آورد.
بیشتر واژگان خوارزمی را که برای ما حفظ شده، می‌توان از میان سطور یک دست‌نوشته (حدود ۵۹۶ ق/ ۱۲۰۰ م)، یعنی واژه‌نامه ارزشمند عربی مقدمه الادب از زمخشری، مؤلف دیگر بومی خوارزمی بدست آورد. برخی نسخه‌های دیگر از همین اثر اندک، شمار اندکی از این گونه واژه‌ها را در بر می‌گیرند.
از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است، می‌توان به گفتار پایانی نورنبرگ، یانوشیک، قماری بالاتر از زندگی، خرده‌دهقانان، رمز انیگما، دست‌نوشته ساراگوسا، کرانه‌ای دیگر و یک نسل اشاره کرد.
از کلمباری نقاشی‌های و طرح‌های متعددی نیز به جای مانده‌است. برخی از آثار او به سبک نقاشان دورهٔ قاجار و برخی دیگر به سبک نقاشان اروپائی به ویژه کار سولتیکف نقاش روس است. لین تورنتن نویسندهٔ فرانسوی بر اساس تصاویر تورنتن و خاطرات و دست‌نوشته‌های به جا مانده از او کتابی با نام «تصاویری از ایران» نوشته‌است.
چهار سرهم‌نویسه رایج در دست‌نوشته‌های اوستایی:
سید علی خامنه‌ای نیز گفته با اخوان دوست بوده‌است. پایگاه اطلاع‌رسانی سید علی خامنه‌ای نیز عکسی از دست‌نوشته اخوان ثالث در دفتر یاداشت‌های سید علی خامنه‌ای منتشر و اعلام کرده‌است که وی دستور دفن اخوان در مقبرةالشعرای آرامگاه فردوسی در توس را داده‌است.
اصطلاح «جامعه‌شناسی» اولین بار در سال ۱۷۸۰ توسط مقاله‌نویس فرانسوی، 'امانوئل ژوزف سیس (۳ می ۱۷۴۸–۲۰ ژوئن ۱۸۳۶) در یک دست‌نوشته منتشر نشده ابداع شد.[نکته ۱]
وی یکی از پُرکارترین آهنگسازان قرن بیستم میلادی بود و ۶۷ سمفونی و ۴۳۴ اپوس رسمی منتشرشده دارد. (تعداد نت‌های دست‌نوشتهٔ سمفونیکش بیش از ۷۰ و تعداد اپوس‌ها، بیش از ۵۰۰ عدد است)
چند سال پیشتر از این، یغما اولین و آخرین سروده درباری‌اش را به مناسبت تاجگذاری محمدرضا پهلوی می‌سراید- یا او را وادار می‌کنند که بسراید. بدون این که بخواهم یغما را از اتهامی مبرّا کنم می‌گویم دلایلی وجود دارد که این سروده تحمیلی بوده است. نخست این‌که، در سالهای سرایش این مثنوی- که تا کنون در میان دست‌نوشته‌هایش یافت نشده است- هنوز اعتقادات مذهبی یغما قوّت داشته و این اعتقادات مانع از این بوده که برای خانواده سلطنتی به میل خود شعر بگوید؛ کمااینکه در همین سالها بعنوان قاری برتر از مجمع قاریان خراسان، جایزه‌ای دریافت کرده است.