آلیز
معنی کلمه آلیز در لغت نامه دهخدا

آلیز

معنی کلمه آلیز در لغت نامه دهخدا

( آلیز ) آلیز. ( اِمص ، اِ ) جُفته. جُفتک ، و آن لگد پرانیدن ستور باشد با دو پای از پس. || رَم.
الیز. [ اَ ] ( اِ ) جفته و لگد انداختن اسب و استر و سایر ستور. ( ناظم الاطباء ) ( از برهان قاطع ). آلیز. ( برهان قاطع ). رجوع به آلیز شود.

معنی کلمه آلیز در فرهنگ معین

( آلیز ) ( اِ. ) ۱ - جفتک ، جفته ، لگد. ۲ - جَست و خیز. ۳ - رم ، رمیدن .
( اَ ) (اِ. ) ۱ - جفتک زدن چهارپا. ۲ - جفتک .

معنی کلمه آلیز در فرهنگ عمید

( آلیز ) جست وخیز چهارپایان، جفته، جفتک، جفته و لگد.
* آلیز زدن:
۱. جست وخیز کردن.
۲. جفته و لگد انداختن.
جفته، جفتک، لگد، جست وخیز چهارپایان.

معنی کلمه آلیز در فرهنگ فارسی

( آلیز ) ۱ - جفتک جفته لگد پرانیدن ستور با دو پای از عقب . ۲ - جست جستن . ۳ - رم رمیدن .
الیز:جفته، جفتک، جفته ولگد، جست وخیزچهارپایان، آلیززدن: جست وخیزکردن، جفته ولگدانداختن، آلیز: جفته، جفتک، جفته و
( اسم ) ۱ - لگد انداختن ستور. ۲ - جفته جفتک .

معنی کلمه آلیز در فرهنگ اسم ها

اسم: الیز (دختر) (ترکی) (تلفظ: eliz) (فارسی: الیز) (انگلیسی: eliz)
معنی: دنباله نسل و ردپای ایل

معنی کلمه آلیز در دانشنامه عمومی

الیز ( به فرانسوی: Alièze ) یک کامین در فرانسه است که در Canton of Orgelet واقع شده است.
الیز ۵٫۸۶ کیلومترمربع مساحت و ۱۵۳ نفر جمعیت دارد.

معنی کلمه آلیز در ویکی واژه

جفتک، جفته، لگد.
جَست و خیز.
رم، رمیدن.

جملاتی از کاربرد کلمه آلیز

پدر آورام در شهر پتح تیکوا ساکن شد و در آنجا با آلیزا نیسان مهاجر یهودی عراق آشنا شده و ازدواج کرد. آن‌ها علاوه بر آورام دو دختر هم به نام‌های شوشی و لوتی به‌دنیا آوردند.
آلیزا اولمرت در اشوگه، آلمان زاده شد. والدین وی بازماندگان هولوکاست از ووچ، لهستان بودند. در سال ۱۹۴۹ وی بهمراه خانواده خود به اسرائیل مهاجرت کرد، وی در رمت گن بزرگ شد، و در ارتش اسرائیل بعنوان آموزگار خدمت کرد. وی در دانشگاه عبری اورشلیم، جایی که وی مشغول به تحصیل مددکاری اجتماعی بود، با همسر خود ایهود اولمرت ملاقات کرد. این دو در محله کاتامون در همسایگی اورشلیم زندگی می‌کنند. این دو صاحب پنج فرزند (ازجمله شال اولمرت) هستند، یکی را به فرزندی پذیرفتند.
آلیزیا یادویگا کوتوفسکا (۲۰ نوامبر ۱۸۹۹ – ۱۱ نوامبر ۱۹۳۹ در نزدیکی ویلکا پیاشنیتسا) راهبه‌ای لهستانی، و رئیس صومعه ویهرووو میان سال‌های ۱۹۳۴ و ۱۹۳۹ بود. به دلیل نقشش در کمک به مردم و کودکان یهودی در جریان کشتارهای پیاشنیتسا توسط آلمان نازی در ۱۹۳۹، او توسط کلیسای کاتولیک روم تقدیس شده و به عنوان شهید شناخته می‌شود.
آلیزاپرید[الف] (لیتیکان[ب]، پلیتیکان[پ]، سوپران[ت]، ورگنتان[ث]) یک آنتاگونیست دوپامین با اثرات پروکنتیک و ضد استفراغ است که در درمان تهوع و استفراغ از جمله تهوع و استفراغ بعد عمل جراحی استفاده می‌شود. از نظر ساختاری با متوکلوپرامید و سایر بنزامیدها شباهت دارد.
آلیزه در سال ۱۹۹۹ با کمک میلن فارمر، خواننده زن فرانسوی، در برنامه‌ای که برای پیدا نمودن استعدادهای جوان خوانندگی فرانسه برگزار شده بود، کار خوانندگی خود را آغاز کرد و در سال ۲۰۰۰ اولین آلبوم خود را به فروش رساند.
آلیزا گور (عبری: עליזה גור‎؛ زادهٔ ۱ آوریل ۱۹۴۰) یک هنرپیشه و مدل، اهل ایالات متحده آمریکا است. وی بین سال‌های ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۳ میلادی فعالیت می‌کرد.
با رسیدن ژولیوس سزار به گل در ۵۸ ق. م، او خودمختاری ادوئی‌ها را به آنان بازگرداند. با این‌حال اینان در ائتلاف ضدسزاری تحت رهبری ورسینگتوریکس شرکت جستند امّا پس از تسلیم فرد مزبور در نبرد آلیزیا، تصمیم گرفتند به اتحاد با رومیان بازگردند. آگوستوس شهر باستانی آنان به نام بیبراتی را ویران کرده و آنرا با آگوستودونوم (اوتن امروزی) جایگزین ساخت.
آلیزا فترلاین بازیکن فوتبال زن آلمانی که در پست دروازه بانی مشغول به بازی است. او هم‌اکنون در بوندس لیگا برای تیم هوفنهایم به میدان می رود. آلیزا در سال ۲۰۰۷ همراه با تیم ملی فوتبال زیر ۱۹ سال آلمان موفق به قهرمانی در قاره اروپا شد و برای تیم منتخب اروپا نیز برگزیده شد.
شامپلین و یسوئی‌ها اغلب مخالف پذیرش آداب و رسوم هورون از طرف بروله و همچنین ارتباط او با تاجران پوست بودند که خارج از کنترل دولت استعماری بودند. بروله در سال ۱۶۱۸ به کبک بازگشت، اما شامپلین به او توصیه کرد که کاوش‌های خود را در میان هورون‌ها ادامه دهد. بروله بعداً به مدت یک سال در کبک محدود شد و در آنجا زبان بومیان را به یسوئیان آموزش داد. در سال ۱۶۲۶ بروله به فرانسه بازگشت و در آنجا به عنوان یک تاجر کار کرد و در سال ۱۶۲۶ یا ۱۶۲۷ با آلیزون کوفیر ازدواج کرد.
آلیزا اولمرت (به عبری: עליזה אולמרט؛ زادهٔ ۱۹۴۶) هنرمند، عکاس، پدیدآور و مددکاری اجتماعی اهل اسرائیل است. وی با ایهود اولمرت نخست وزیر پیشین اسرائیل ازدواج کرده‌است.