ایستگاه کار

ایستگاه کار

معنی کلمه ایستگاه کار در فرهنگستان زبان و ادب

{workstation} [رایانه و فنّاوری اطلاعات] 1. رایانه ای شخصی برای ارتباط با یک رایانۀ مرکزی 2. رایانه ای اختصاصی که معمولاً دارای پردازندۀ قوی و امکانات نگاره سازی پیشرفته است

معنی کلمه ایستگاه کار در دانشنامه عمومی

ایستگاه کار ( به انگلیسی: Workstation ) به رایانه ای سطح بالا گفته می شود که برای کاربردهای فنی یا علمی طراحی شده است. منظور از طراحی آن این بوده است که در هر زمان یک نفر از آن استفاده کند ولی هم زمان به یک شبکه محلی متصل باشند و سیستم عامل چند کاربره را اجرا کنند. ایستگاه کار همچنین برای اشاره به ترمینال کامپیوترهای بزرگ یا کامپیوتری که به شبکه متصل باشد نیز استفاده می شود.

معنی کلمه ایستگاه کار در ویکی واژه

1. رایانه‏ای شخصی برای ارتباط با یک رایانۀ مرکزی

جملاتی از کاربرد کلمه ایستگاه کار

در سال ۲۰۱۳، اپل ایستگاه کاری مک پرو خود را با یک مدل استوانه‌ای بازطراحی شده جایگزین کرد. مک پرو ۲۰۱۳ سال‌ها بدون هیچ به روز رسانی در حال رکود زدن بود و اپل بعداً گفت که طراحی کوچک و تمرکز آن بر واحد پردازش گرافیکی دوگانه اشتباه بوده است. در آوریل ۲۰۱۷، اپل میزگردی از روزنامه نگاران و مدیران برگزار کرد تا تعهد خود را نسبت به مک‌های حرفه ای را اعلام کنند. به عنوان بخشی از این اعلامیه، اپل گفت که یک مانیتور جدید و مک پرو در حال توسعه هستند اما در آن سال وارد بازار نخواهند شد. در ماه ژوئن، اپل برای پر کردن این شکاف، آی مک پرو را معرفی کرد.
در مقطع زمانی که شرکت «سان مایکروسیستمز» توانست همکاری نزدیکی با شرکت «کمودور-آمیگا» داشته باشد، پیشنهاد تولید «آمیگا ۳۰۰۰ یواکس» تحت لیسانس کمودور را داد تا سیستمی متوسط تولید نمایند که به عنوان جایگزین برای سیستم‌های پر قدرت «ایستگاه کاری» شرکت «سان» عمل نمایند. شرکت «سان» تصمیم داشت این محصول را به صورت میلیونی تولید و عرضه نماید اما این پیشنهاد توسط کمودور پذیرفته نشد. این پیشنهاد پس از رد شدن، یکی از دلایل مشهور شدن این باور در بین اذهان عمومی گردید که پلتفرم آمیگا تحت مدیریت شرکت کمودور به موفقیت می‌رسد.
آی مک پرو یک کامپیوتر شخصی و ایستگاه کاری همه‌کاره است که توسط شرکت اپل از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ ساخته شده است. آی مک پرو یکی از چهار رایانه رومیزی در سری مکینتاش بود که بالاتر از مک مینی و آی مک در محدوده مصرف‌کننده قرار داشت و به عنوان یک جایگزین همه‌کاره برای مک پرو عمل می‌کند.