آرون

معنی کلمه آرون در لغت نامه دهخدا

( آرون ) آرون. ( اِ ) صفت نیک. خصلت حمیده. خوی خوش :
به آرون او نیست در بوم و رست
جهان را به آرون و آذین بست ( کذا ).عنصری.
آرون. [ وَ ] ( اِ ) آبکش. ترشی پالا. زازل. رجوع به آردن شود. و ظاهراً یکی از دو صورت مصحف دیگریست.
ارون. [ اَ ] ( ع ص ) شاد. شادان. شادمان. اَرِن.
ارون. [ اَ ] ( ع اِ ) زهر. ( مهذب الاسماء ) ( منتهی الارب ). یا دماغ فیل که گویند سم قاتل است. مغز سر فیل که زهرناک باشد. ( آنندراج ). ج ، اُرُن. ( منتهی الارب ).
ارون. [ اَ] ( از لاتینی ، اِ ) خبزالقرود. آذان الفیل. پیلگوش. پیلغوش. آرُن. لوف الصغیر.
ارون. [ اِ ] ( ع اِ ) ج ِ اِرَة.
ارون. [ اِ] ( اِ ) آلو و در بعض نسخ طوشنجل ( ؟ ) است. ( شعوری ).
ارون. [ ] ( اِخ ) قریه ای است بیک فرسنگی شمال کاشان و آن سابقاً بسیار آباد و پرجمعیت بوده است.
ارون. [ اَ ] ( اِخ ) ناحیه ای باندلس از اعمال باجه و کتان آن بر کتان دیگر نواحی اندلس برتری دارد.( معجم البلدان ) ( قاموس الاعلام ترکی ) ( تاج العروس ).

معنی کلمه آرون در فرهنگ معین

( آرون ) ( اِ. ) صفت نیک ، خوی خوش .

معنی کلمه آرون در فرهنگ فارسی

( آرون ) ( اسم ) صفت نیک خوی خوش .
صفت نیک آبکش
( اسم ) گوش فیل
آلو

معنی کلمه آرون در فرهنگ اسم ها

اسم: آرون (پسر) (فارسی) (تلفظ: ārvan) (فارسی: آرون) (انگلیسی: arun)
معنی: صفت نیک، فضیلت، خصلت پسندیده، خوی خوش، خصلت حمیده، صفت نیک و خصلت پسندیده

معنی کلمه آرون در دانشنامه عمومی

آرون. آروِن آندومیل ( به انگلیسی: Arwen Undómiel ) یک شخصیت داستانی در رشته افسانه های جی. آر. آر. تالکین است. او در هر سه جلد از رمان ارباب حلقه ها حضور دارد. آرون یکی از نیم الف های است که در دوران سوم زندگی می کند. گفته شده آرون دختر پادشاه و بزرگ الف ها یعنی لرد الراند بوده، همچنین آرون در ماجرای بازسازی شمشیر شکسته ایسیلدور نقشی اساسی ایفا می کند و این خود کمک بسزایی در پیروزی نبرد بزرگ علیه سپاهیان سائرون دارد.
آرون جوانترین فرزند الروند و کلبریان بود. نام او آر - ون معنی بانوی نجیب است.
بر اساس داستان آراگورن و آرون، آراگورن در بیستم ماه آرون را برای اولین بار در ریوندل، جایی که تحت حمایت الروند زندگی می کرد ملاقات کرد. آرون پس از آن بیش از ۲۷۰۰ سال، در حالی که از لورین جایی که با مادر بزرگ خود، بانو گالادریل زندگی می کرد به خانهٔ پدری بازمی گشت؛ آراگورن در نگاه اول عاشق وی شد. سی سال بعد آن دو در لورین به یکدیگر ملحق شدند. آرون متقابلاً عاشق آراگورن شد و در کرین آمروت با هم نامزد کردند و عهد بستند.
آرون در رمان ارباب حلقه ها در ابتدا در ریوندل مدت کوتاهی پس از بیدار شدن فرودو بگینز در خانه الروند حضور دارد. او در کنار پدرش نشسته است. زمانی که یاران حلقه به لوتلورین آمدند، آراگورن عهد خود را با آرون به یاد می آورد.
پس از جنگ حلقه آراگورن پادشاه آرنور و گاندور می شود. آرون وارد میناس تیریث شده و آنها باهم ازدواج می کنند. او به فرودو یک گردنبند با سنگ سفید که به او در هنگام تاریکی به او کمک می کند، هدیه می دهد.
در داستان آراگورن و آرون، آنها صاحب یک پسر به نام الداریون و دو دختر می شوند. در سال ۱۲۱ دوران چهارم، یک سال پس از مرگ آراگورن، آرون به سمت سرزمین متروکه لورین رفت تا تسلیم مرگ شود.
آرون (بدخشان). آرون ( به لاتین: Arun ) یک منطقهٔ مسکونی در افغانستان است که در ولایت بدخشان واقع شده است.
آرون (خواننده). آرون کواک ( انگلیسی: Aaron Kwak؛ زادهٔ ۲۱ مه ۱۹۹۳ ) که با نام هنری آرون ( انگلیسی: Aron ) شناخته می شود، خواننده، رپر و سابقاً مجری رادیویی کره - آمریکایی ساکن کره جنوبی است و توسط پلدیس انترتینمنت مدیریت می شود. او در سال ۲۰۱۲ به عنوان یکی از اعضای گروه پسرانهٔ کره ای نوایست فعالیت خود را آغاز کرد.
آرون (گروه موسیقی). آرون ( به انگلیسی: Artificial Animals Riding On Neverland, AaRON: حیوانات مصنوعی سوار بر ناکجاآباد ) گروه موسیقی دو نفرهٔ پاپ راک فرانسوی متشکل از دو عضو سایمون بیورت و اولیویر کورسیر می باشد. اوّلین آلبوم این گروه با عنوان «حیوانات مصنوعی سوار بر ناکجاآباد» در سال ۲۰۰۷ میلادی منتشر شد و موجب محبوبیت آنها در فرانسه و اروپا گردید. اوّلین تور اروپایی در همان سال ( ۱۴ مارس تا ۲۸ نوامبر ) و در اسپانیا، سوئیس، بلژیک، اتریش، لوکزامبورگ، برگزار شد. آخرین آلبوم این گروه «آناتومی نور» ( به انگلیسی: Anatomy of Light ) می باشد که در سال ۲۰۲۰ منتشر شد.
• سایمون بیورت: خواننده، ترانه سرا، آهنگساز
• اولیویر کورسیر: آهنگساز، تنظیم کننده
آرون (ماین). آرون ( به فرانسوی: Aron ) یک کمون در فرانسه است که در canton of Mayenne - Est واقع شده است. آرون ۳۲٫۸۵ کیلومتر مربع مساحت دارد ۱۳۷ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.
شهر ارون ( به فرانسوی: Héron ) در شهرستان اویی در استان لیئژ در منطقه فدرال والوون در کشور بلژیک واقع شده است.
ارون (اسپانیا). ارون ( اسپانیا ) ( به اسپانیایی: Irun ) یک دهستان در اسپانیا است که در استان گیپوسکوا واقع شده است.
ارون ۴۲٫۴۰ کیلومترمربع مساحت و ۶۱٬۴۱۹ نفر جمعیت دارد و ۲۰ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.
ارون (انه). ارون ( به فرانسوی: Archon ) یک کمون در فرانسه است که در ان ( ا - دو - فرانس ) واقع شده است. ارون ۶٫۳۷ کیلومتر مربع مساحت دارد ۱۸۰ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.

معنی کلمه آرون در ویکی واژه

صفت نیک، خوی خوش.

جملاتی از کاربرد کلمه آرون

برک، در نخست به‌عنوان عضو کمیتهٔ حزب دموکرات و سپس عضو انجمن شهر از ناحیهٔ چهاردهم، جانشین پدر خود در سیاست محلی شد. پس از فوت برک بزرگ در زمان تصدی در اثر سرطان در ۱۱ مه سال ۱۹۶۸،‏ ادوارد برک از شغل مأموریت پلیس مرخصی گرفت تا بجای پدرش عضو کمیتهٔ حزب دموکرات ناحیهٔ چهاردهم شود. برک باوجودی‌که رئیس محله نبود، اما با آراء مخفی ۶۵ رئیس محله، و شکست رئیس محلهٔ کهنه‌کار صرف با ۳ و نیم رای، برندهٔ انتخابات در کرسی کمیتهٔ پدرش شد. در سن ۲۴ سالگی، برک جوان‌ترین شخص در تاریخ شیکاگو بود که عضو کمیتهٔ ناحیه شد، و الی ۱۷ مارس سال ۲۰۲۰، پس از شکست توسط آرون اورتیز، نماینده ایالت، این سمت را به‌عهده داشت.
جیت هیر می‌گوید که هژمونی ایالات متحده آمریکا همیشه توسط سه ستون حمایت شده‌است: «قدرت اقتصادی، قدرت نظامی و قدرت نرم سیطره فرهنگی». براساس سخن اریک اس. ادلمن، دیپلمات آمریکایی، افول‌گراها یا آن‌هایی که معتقد بر افول آمریکا اند، همواره در گذشته در اشتباه بوده‌اند. با این‌حال، آرون فریدبرگ، دانشمند علوم سیاسی آمریکایی، در این باره هشدار داد که تنها «اشتباه پیش‌بینی کردن» افول‌گرایان در گذشته به این معنی نیست که آن‌ها در تخمین‌ها و پیش‌بینی‌های آیندهٔ شان نیز اشتباه می‌کنند. ازین‌رو، برخی ادعاهای افول‌گرایان باید جدی گرفته شود.
ویرجیل تامسون موسیقی وی را دارای «لطافتِ ملودیکِ عجیب» دانست و آرون کوپلند افزود موسیقی‌اش «ظرافت، سبک و سیاق و تداومی پایدار در کیفیت» دارد.
یارون و یرارونْ، همه یاره دارون! یار با منْ جِدا بییّه ندارمه آرون
جسد آرون سوارتس در ۱۱ ژانویه ۲۰۱۳ در آپارتمانش واقع در بروکلین، نیویورک بی جان پیدا شد. سخنگو مرکز سنجش پزشکی نیویورک گزارش کرد که وی خود را حلق‌آویز کرده بود. آرون یک ماه قبل از دادگاهش و در صورت اثبات جرایمش در ارتباط با نفوذ به شبکه رایانه‌ای دانشگاه "ام آی تی" و دسترسی غیرمجاز به جی‌استور و دانلود غیرمجاز ۴٫۸ میلیون مقاله و سند علمی که گفته می‌شود قصد داشته این مقالات را برای استفاده رایگان افراد در دیگر وب‌سایت‌ها قرار دهد او را با حداکثر ۱ میلیون دلار جریمه نقدی و بیش از ۳۵ سال زندان روبرو می‌کرد که نتیجه افزایش تعداد جرایم وی توسط دادگاه قضایی آمریکا از ۴ فقره به ۱۳ فقره بود، خانواده و دوستان‌اش این اتفاقات را زمینه‌ساز خودکشی آرون می‌دانند.
«آرون» از وقتی ۱۶ ساله بود ماشین تعمیر می‌کرده‌است (داشته‌است تعمیر می‌کرده‌است).
وی در دورهٔ اول ریاست‌جمهوری توماس جفرسون، معاون رئیس‌جمهور آمریکا بود چراکه در آن زمان نفر دوم در انتخابات، معاون رئیس‌جمهور می‌شد. آرون بر آخرین فردی بود که مشتمل این قانون می‌شد و پس از او معاون رئیس‌جمهور توسط خودش انتخاب می‌شد.
در داستان آراگورن و آرون، آنها صاحب یک پسر به نام الداریون و دو دختر می‌شوند. در سال ۱۲۱ دوران چهارم، یک سال پس از مرگ آراگورن، آرون به سمت سرزمین متروکه لورین رفت تا تسلیم مرگ شود.
مدل زیست روانی-اجتماعی پیشنهاد می‌کند که عوامل بیولوژیکی، روان‌شناختی و اجتماعی همگی در ایجاد افسردگی نقش دارند. مدل استرس–حساسیت نشان می‌دهد که افسردگی زمانی به‌وجود می‌آید که یک آسیب‌پذیری یا دیاتز از قبل توسط رویدادهای استرس‌زای زندگی فعال شود. آسیب‌پذیری در برابر بیماری در مواردی نیز می‌تواند ژنتیکی یا ایجادشدهٔ طرح‌واره‌ای از دیدگاه‌های آموزشی و رخدادهایی در دوران کودکی باشد که دلالت بر تعامل بین سرشت و پرورش دارد. آرون بک، روان‌پزشک آمریکایی پیشنهاد کرد که سه‌گانهٔ افکار منفی خودکار و خودبه‌خود در مورد خویشتن، جهان یا محیط و آینده ممکن است به علائم و نشانه‌های افسردگی دیگر منجر شود.
این کشتی توسط افسر پرچم وقت فرماندهی کل قوا، معاون فرماندهی نیروی دریایی غرب دریاسالار آرون پراکاش روسیه در 25 ژوئن 2003 راه اندازی شد
هند منطقه «توانگ» در ایالت آروناچال پرادش را بخش جدایی‌ناپذیر این ایالت و در نتیجه بخشی از خاک خود می‌داند.