آن یکی

معنی کلمه آن یکی در دانشنامه عمومی

آن یکی. آن یکی یا یگانه ( به تلگو: Aa Okkadu ) فیلمی هندی محصول سال ۲۰۰۹ و به کارگردانی ان. اس مورتی است. در این فیلم بازیگرانی همچون سورش گوپی، اجی، مدهوریما و نثار ایفای نقش کرده اند.

معنی کلمه آن یکی در ویکی واژه

آن‌یکی
آن شخص یا آن چیز، مقابل این‌یکی.
(قدیم): کسی یا چیزی. آن یکی پرسید اشتر را که هی/ از کجا می‌آیی ای اقبال پی. «مولوی»

جملاتی از کاربرد کلمه آن یکی

آن یکی می گفت بابا نان بیار وان دگر یک درد بی درمان بیار
اشمیت از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ به عنوان چهل و ششمین خزانه دار ایالت میزوری خدمت کرد. از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷، او یکی از اعضای سنای میزوری، نماینده حوزه پانزدهم سنای ایالتی بود. او همچنین از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ به عنوان بخشدار گلندیل، میزوری، که در آن یکی از دو رئیس بخش ۳ بود فعالیت کرد. در ۱۳ نوامبر ۲۰۱۸، فرماندار مایک پارسون، پس از انتخاب جاش هاولی، جاش به مجلس سنای ایالات متحده اشمیت را به عنوان دادستان کل ایالتی میزوری منصوب کرد. در ۳ نوامبر ۲۰۲۰، اشمیت برای یک دوره چهار ساله کامل به عنوان دادستان کل میزوری انتخاب شد. او در مارس ۲۰۲۱ نامزدی خود را برای سنای ایالات متحده آمریکا اعلام کرد.
روزنامهٔ اراده یکی از روزنامه‌های آزاد افغانستان است؛ این روزنامه نخستین روزنامهٔ آزاد است که بعد از سرنگونی حکومت طالبان در افغانستان آغاز به فعالیت انتشاراتی کرد. اراده هم‌اکنون نیز در کابل به چاب می‌رسد. صاحب امتیاز این روزنامه حاجی سید داوود است و مدیر مسئول آن یکی از دست‌اندرکاران عرصهٔ روزنامه‌نگاری افغانستان، خادم احمد حقیقی است. تعداد صفحات این روزنامه ۴ است؛ همه‌روزه به رنگ سیاه و سفید چاپ می‌شود.
آن یکی شب همه شب در غم و اندیشه آن که کند وصف لب چون شکر و زلف به خم
مسعود اسداللهی در دهه ۱۳۶۰ فیلمی ساخت که روزنامه جمهوری اسلامی او را به مائوئیست بودن و وزارت ارشاد به ایجاد نفاق در روحانیت متهم کرد. چون در فیلم، عکس سید محمود طالقانی را در اتاق کردها و عکس خمینی را در فرودگاه گذاشته بودند. به او گفتند: «عکس یکی در جاهای دولتی و آن یکی .... زخم‌هایی که می‌رفت التیام پیدا کند شما بزرگ کردید.»
از آنجایی که آزادی کشتیرانی در رود کارون و افتتاح جاده کاروان رو اهواز ـ اصفهان موجب رونق و توسعه اهواز شده بود و به اعتباری دیگر اصلی‌ترین بخش اقتصادی آن، همان تخلیه کالا در بندر ناصری و سپس بارگیری آن در اهواز بود، لذا رفته رفته نام اهواز تحت‌الشعاع نام ناصری قرار گرفت، آن یکی را بندر ناصری نامیدند و شهر اهواز را ناصری یا ناصریه گفتند.[نیازمند منبع]
آئودی ۱۰۰ خودرویی است که در زمان خود در بالاترین سطوح تکنولوژی قرار داشته و این خودرو با یک موتور ۱۶۰۰ سی سی (۸۴ اسب بخاری) فولکس واگن در ایران عرضه شد؛ این خودرو اولین خودرویی بوده‌است که با این اندازه و حجم اتاق دارای محرک جلو بوده و چرخ‌های عقب آن فقط بایک اکسل و فنر و موجگیر به اتاق متصل بوده‌است با این حال از نظر تعادل و هندلینگ رتبه بالایی را در خودروهای زمان خود داشته‌است. سیستم کاربراتور آن یکی از پیشرفته ترین‌ها در زمان خود بوده به طوری که با تقریباً ۱۲ سوزن ژیگلور بالاترین راندمان را با کمترین مصرف (میانگین ۸٫۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر) داشته‌است.
آن یکی از شه چه آگه تر بود این عملها نزد او ابتر بود
آن یکی زرد شده کآتش او می کشدم وین دگر هست که از وی نظری می رسدم
سیاه و سفیدند اوراق هستی یکی انده و آن یکی شادمانی
آن یکی گردید دفتر دارشان می نویسد نیک و زشت کارشان
جلال آل احمد در این شعر، جغد را نشانهٔ ناامیدی، گوشه‌گیری و تنهایی می‌داند. او این شعر را با بوف کور اثر صادق هدایت مقایسه می‌کند و می‌نویسد:« آیا فکر نمی‌کنید که اگر هدایت در نثر و نیما در شعر دورهٔ خفقان – آن یکی به «بوف کور» و این دیگری به «جغدی پیر» پناه برده‌اند، علتی دارد؟ و آن هم علت واحدی! فکر نمی‌کنید که چنین مواردی نمی‌تواند سرسری گرفته شود؟ از این نکتهٔ اساسی گذشته نیما اصولاً شاعری است بدبین. گذشته از اشعار دورهٔ اخیر او که مایهٔ پیچیده و فراری از امید و خوشبینی در آنها نهاده شده – خوشبینی و امیدی که باز هم غم انگیز و دلگزا است – گذشته از این اشعار، چه در دوران خفقان و چه پیش از آن «افسانه» و «قصهٔ رنگ پریده» و «ای شب» و غیره ... سرشار از بدبینی است.»
آن یکی زد سیلیی مر زید را حمله کرد او هم برای کید را
بر در دیر مغان مغبچگان را دیدم آن یکی بود چو خورشید و دگر چون قمری
آن یکی را، که وصف می‌گویم گر ببینی هزار چندانست
در بارة جایگاه تاریخی و اهمیت این کتاب باید توجه داشت که مؤلف آن یکی از سه فقیه و محدّث بزرگ شیعة امامیه بوده‌است که منابع چهارگانة حدیثی (غالباً حدیثی - فقهی) را تدوین کرده‌اند. عنوان «کتاب التوحید» نیز در سده‌های نخست اسلام بیانگر مشخصه‌های اعتقادی و خداشناختی مکاتب و مذاهب بوده‌است؛ بر این اساس، شماری از صاحب نظران مذاهب اسلامی، برای معرفی آموزه‌های آن مذهب، دارای «کتاب التوحید» بوده‌اند، از آن جمله‌اند: برخی از بزرگان خوارج؛ تعدادی از معتزله (؛ هشام بن حکم، از شاگردان برجستة امام صادق (؛ حسن بن موسی نوبختی، متکلم امامی قرن چهارم (؛ و حسن بن صالح بن حی، از زیدیان.
این با مفهوم آزادی بیان متفاوت است و نباید با آن یکی انگاشته شود.
از آنجا که گروه تقارن هر چندوجهی با گروه تقارن مزدوج آن یکی است، تنها سه گروه تقارن در رابطه با اجسام افلاطونی مطرح می‌شود که عبارتند از:
دکتر عبدالحلیم منتصر یکی از تاریخ‌نویسان معاصر می‌گوید «احمد ابن ماجد» در جلفار که آن یکی از بندرهای کشور عمان بوده در سال ۸۳۶ هجری قمری زاده شده‌ و بعد از عمر طولانی نزدیک به ۱۰۰ سال، در سال ۹۳۶ هجری قمری فوت کرده‌ است و در همان جا مدفون است. هنوز در پایهٔ کوهی نزدیک رأس الخیمه و در شرق روستای جلفار کنونی که در پایهٔ رشته‌ کوه حجر واقع شده‌است، روی تپه‌ آثار قبری وجود دارد، که قبلاً ساکنان محلی به این مکان «قبر ابن ماجد» می‌گفتند.
این یکی در عزّ و قربت آمده آن یکی در رنج و محنت آمده