انسان‌دوستانه

معنی کلمه انسان‌دوستانه در فرهنگستان زبان و ادب

{humanitarian , philanthropic} [جامعه شناسی] مربوط به انسان دوستی متـ . انسانی humane

معنی کلمه انسان‌دوستانه در ویکی واژه

مربوط به انسان‌دوستی

جملاتی از کاربرد کلمه انسان‌دوستانه

بدسول در تعداد زیادی از ابتکارات آموزشی و انسان‌دوستانه دخیل بوده‌است. وی به عنوان رئیس و معاون در هیئت مدیره مدرسه ریاضی و علوم آلاباما خدمت کرد. وی یکی از اعضای هیئت امنای کالج اسپرینگ هیل و کالج هانتینگدون بود. وی ریاست کمیته توزیع مؤسسه خیریه سیبل اچ. اسمیت (بعدتر به بنیاد سیبل و وایت اسمیت تغییر نام داده شد) را برعهده داشته و همچنین به عنوان عضو هیئت مدیره بنیاد جی.ال. بدسول خدمت کرد، بنیادی که برای پروژه‌های آموزشی پسا دبیرستان، حوزه هنر و توسعه اقتصادی جنوب‌غرب آلاباما کمک‌های مالی فراهم می‌کرد.
منبج توسط شورای شهر منبج به ریاست مشترک شیخ فاروق ماشی و صالح حاج محمد، به عنوان بخشی از کانتون شهبا در چارچوب فدراسیون شمال سوریه اداره می‌شود. در حالیکه مدیریت دولتی از جمله مدارس دولتی پس از داعش، عادی شده بود، کمیتهٔ آشتی برای غلبه بر شکاف ایجاد شده توسط جنگ داخلی تشکیل شده بود، و کمک‌های انسان‌دوستانهٔ بین‌المللی تبدیل به تحولات سیاسی و اجتماعی از نظر دموکراسی مستقیم و برابری جنسیتی شده بود. بازسازی پس از جنگ داخلی یک چالش بزرگی محسوب می‌شد.
آندری کیسکا، متولد سال ۱۹۶۳، میلیونر و فعال امور انسان‌دوستانه است. او در سال ۲۰۰۶ میلادی یک سازمان خیریه به نام «دابری انیل» (فرشته نیک) به راه انداخت که کارش جمع‌آوری کمک برای خانواده‌هایی است که عضوی دچار به بیماری سخت دارند.
شعر سیامانتو با سبک و بیان خاص خود، سرشار از مضامین میهن پرستانه و آزادیخواهانه و انسان‌دوستانه است و به تصویر دردها و رنج‌ها و امیدها و رزم‌های ارمنیان، ارمنستان غربی می‌پردازد. گاه از امید به پیروزی سراپا شور می‌شود و گاه از شکست و ناامیدی به طغیانی دردناک سر برمی‌دارد.
بدسول با دریافت افتخارات بانوی نخست موبیل در ۱۹۷۲، موبیلی سال در ۱۹۹۳ میلادی و انسان‌دوست سال در ۱۹۹۸ میلادی، بخاطر فعالیت‌های تجاری و انسان‌دوستانه خود مورد تقدیر قرار گرفت. وی جایزه کارمند عمومی شایسته را از سازمان‌های مانتگامری ادورتایزر و آلاباما ژورنال دریافت کرد. وی در سال ۲۰۰۲ میلادی به آکادمی افتخار آلاباما معرفی شد، آکادمی که از دستاوردها و فعالیت‌های افراد زنده این ایالت تقدیر به عمل می‌آورد. وی همچنین دریافت کننده مدرک دکترای افتخاری حقوق از کالج اسپرینگ هیل و کالج اسپرینگ هیل و کالج هانتینگدون است.
بینایی ژیفار با گذر زمان کم و کمتر می‌شد؛ از این رو وی در سال ۱۸۸۲ تصمیم به خودکشی گرفت. ژیفار خانهٔ خود را وقف ملت کرد تا در کارهای انسان‌دوستانه و علمی به کار گرفته شود.
کانت اعتقاد دارد از آنجا که نمی‌توانیم نتایجِ یک عمل را به‌طور کامل بدانیم، پس پیامدِ عمل می‌تواند برخلاف انتظار ما، آسیب‌زا باشد؛ بنابراین باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که از خطای معلوم (دروغگویی) جلوگیری شود نه اینکه از یک خطای احتمالی جلوگیری کنیم. اگر نتایجِ مضر به بار آمد، قصوری به گردن ما نیست زیرا طبق وظیفه‌مان عمل کرده‌ایم. کانت در نوشته‌ای مستقل با عنوان «در باب حق‌پنداری دروغ‌گفتن به انگیزه‌های انسان‌دوستانه» از دیدگاه خود در این باره دفاع کرده‌است.