ائور

معنی کلمه ائور در ویکی واژه

بصورت ئور نیز ترجمه شده و زبان شناسان با اَهوَرهَ در زبان اوستایی مترادف دانسته‌اند. تلفظ صحیح ائور باید اَ - ئوَر باشد و ئوَر محتملا به معنی «او دهنده» «او هدیه کننده» یا «او تقدیم کننده» باید باشد[۱].
↑ روشن نیست منظور قربانی دهنده است که مغان برای آن مراسمی داشتند.

جملاتی از کاربرد کلمه ائور

در زبان انگلیسی باستان به معنی «قلعهٔ قدیمی» است. این قلعه توسط ائورل جوان در سرزمینی به نام فولد ساخته شد، چندین مایل در شرق ادوراس. اگرچه پسر او برگو در اوایل تاریخ روهان به ادوراس نقل مکان کرد ولی آنجا محل اقامت نوادگان ائوفر، سومین پسر برگو شد. در دوران زمامداری تئودن شاه، آنجا خانهٔ ائومر، سومین ارتشبد روهان بود.
وضعیت سیاسی آبخاز مسئله اصلی درگیری میان گرجستان و آبخازستان و همچنین از دلایل تنش در روابط گرجستان و روسیه است. در حالی‌که گرجستان کنترل خود را بر آبخازستان از دست داده، دولت گرجستان و اکثر کشورهای عضو سازمان ملل متحد، آبخازستان را قانوناً بخشی از گرجستان می‌دانند. قانون اساسی گرجستان، آبخازستان را به‌عنوان جمهوری خودگردان آبخازستان تعریف می‌کند. در همین حال، آبخازستان توسط روسیه، ونزوئلا، نیکاراگوئه، نائورو و سوریه به‌عنوان یک کشور مستقل به‌رسمیت شناخته شده‌است.
از این نظر که او بدن مادی نداشت مجبور بود توسط نیرو و ترس فرمانروایی کند. در این هنگام تعداد کمی از نومه‌نوری‌های معتقد به ارو و والار از سیل جان سالم به در بردند و به سرزمین میانه رسیدند و سرزمین‌های گاندور و آرنور را برپا کردند. این نومه‌نوری‌ها که توسط الندیل و پسرانش رهبری می‌شدند با شاه الف‌ها، گیل-گالاد متحد شدند و جنگی (آخرین اتحاد الف‌ها و آدم‌ها) علیه سائورون راه انداختند که سرانجام سائورون شکست خورد ولی در این جنگ هم گیل-گالاد و هم الندیل و پسر بزرگش، آناریون، کشته شدند. ایسیلدور پسر دیگر الندیل انگشت سائورون را با شمشیر شکستهٔ پدرش قطع کرد و حلقه از دست سائورون درآمد و سائورون تقریباً نابود شد؛ ولی بعداً حلقه به ایسیلدور خیانت کرد و برای ۲۰۰۰ سال در رودخانهٔ بزرگ آندوین گم شد.
الندیل در سال ۳۱۱۹ دورهٔ دوم در نومنور به دنیا آمد. او پسر آماندیل و فرمانروای آندونیه است. او رهبری گروهی را به عهده دارد که به «وفاداری» مشهورند (کسانی که به والار وفادار ماندند). الندیل با الف‌ها رابطهٔ دوستی محکمی برقرار کرد و در برابر پلیدی سائورون ایستاد. واژهٔ الندیل در کوئنیا به معنی «دوست الف‌ها» یا «عاشق ستاره» است.
آمبرولائوری (به گرجی: ამბროლაური) شهری در استان راچا-لچخومی و کومو سوانتی گرجستان است. جمعیت این شهر طبق سرشماری سال ۲۰۰۹ میلادی ۲٬۴۰۰ نفر بوده‌است.
اگرچه قدرت سائورون دیگر هیچگاه به هنگام جنگش با الف‌ها نرسید ولی خانه و کاشانهٔ بسیاری از دشمنان اصلی‌اش نابود شده بود و برخلاف دشمنانش امپراتوری او بیش از پیش قدرتمند بود. قدرت امپراتوری او در حال گسترش بین مردمان وحشی جنوب و جنوب شرقی بود. با این‌حال سائورون به متحد قدیمی‌اش وفادار بود و معابدی برای ستایش و پرستش مورگوت برپا کرد، جایی که انسان‌ها را برای او قربانی می‌کردند. به همین دلیل در اواخر دوران دوم سائورون لقب ارباب زمین و پادشاه انسان‌ها را کسب کرد.
آثار وی وی برای طرح هنراسپانیا درکشورهای خارجی از سوی وزارت امور خارجه این کشور در کنار آثار دیگر هنرمندان اسپانیایی چون سائورا، چیرینو، ارناندز پیخوان، میارس، سررانو، اتیثا یا تاپیس انتخاب می‌شوند. لاماثارس به فلورانس و آسیس سفر می‌کند تا با برخی از آثار هنر دوره رنسانس و زندگی سن فرانسیسکو از نزدیک آشنا شود، شخصیتی که مجموعه جدید خود تحت عنوان
آمائوری نولاسکو در نقش فرناندو سوکره هم سلولی و بهترین دوست مایکل است. او در فصل اول موفق به فرار از فاکس ریور می‌شود. در فصل سوم برای فرار مایکل از سونا کمک‌های زیادی می‌کند و سر انجام به علت همکاری با فراری‌ها دستگیر و در سونا زندانی می‌شود. بعدها در فصل چهارم او به دوستش مایکل در پیدا کردن سیلا کمک می‌کند و سپس در حضور ۳ قسمتی اش در فصل پنجم به مایکل در سفر به آمریکا کمک می‌کند. (حضور در فصل ۱، ۲، ۳، ۴ و ۵)
سرانجام در فوریه ۱۸۴۰ میلادی قراردادی میان مائوری‌ها و فرماندار جدید نظامیان بریتانیایی ویلیام هابسون امضا شد. بر طبق قرارداد نه تنها آوکلند که به تدریج تا سال ۱۸۷۶ سرتاسر خاک ۲ جزیره شمالی و جنوبی نیوزلند تحت تسلط دولت مرکزی تحت حمایت بریتانیا قرار گرفت. (البته نیوزیلند از آغاز یعنی ۱۸۴۰ از یک خودمختاری نسبی سود می‌برد و به مانند بقیه مستعمرات بریتانیا تحت تسلط کامل این کشور نبود)
آریک برائور (عبری: אריק בראואר‎؛ زادهٔ ۴ ژانویهٔ ۱۹۲۹ – درگذشته ۲۴ ژانویه ۲۰۲۱) شاعر، نقاش، خواننده، و رقصنده اهل اتریش بود.