آموزی

معنی کلمه آموزی در لغت نامه دهخدا

( آموزی ) آموزی. ( ص ، اِ ) نام یکی از چهار طبقه مردم که جمشید نهاد. و آموزیان عباد یا رؤسای دین بودند. واین کلمه مصحّف آتوربان و آتوریان است :
گروهی که آموزیان خوانیَش
برسم پرستندگان دانیَش.فردوسی.

معنی کلمه آموزی در فرهنگ فارسی

( آموزی ) یکی از چهار طبقه مردم که جمشید نهاد

جملاتی از کاربرد کلمه آموزی

در نتیجه تلاش‌های او برای بازآموزی بیماران خود، او گوش الکترونیکی را طراحی کرد. گوش الکترونیکی از یک دروازهٔ الکترونیکی، مبدل‌های انتقال استخوانی و فیلترهای صوتی (برای بهتر کردن فرکانس‌های ازدست رفته) استفاده می‌کرد. هدف تقویت عضلات گوش میانی برای توانمندسازی شنونده به شنیدن فرکانس‌های از دست رفته می‌باشد.
در حیلت خدا بر تو گشاده‌ست تو آموزی گدایان را دغایی
اشعار اسکندر ختلانی در چهار مجموعهٔ شعری منتشر شده که «پرواز» (۱۹۸۱)، «شکوفه» (۱۹۸۶)، «صدای پای واژه‌ها» (۱۹۸۸) و «کشایش» (دههٔ ۲۰۰۰) نام دارند. پس از مرگش، برادرش علیشیر عیدی‌زاده مجموعهٔ جدیدی را تهیه کرد که همه اشعار وی را از زمان دانش آموزی تا دم مرگش در بر می‌گیرد.
اقتداری در سال ۱۳۲۸ که نخستین دورهٔ کنکور دانشکدهٔ حقوق و علوم سیاسی و اقتصادی دانشگاه تهران برگزار می‌شد، به پیشنهاد عبدالحمید زنگنه کنکور داد و در آن دانشگاه پذیرفته شد. وی زیر نظر اساتیدی چون سید علی شایگان، سید حسن امامی و موسی عمید به تحصیل علوم قضایی پرداخت. او علاوه بر تحصیل، به تدریس دروس تاریخ و زبان فرانسه در دبیرستان‌های تهران نیز اشتغال داشت. وی در سال ۱۳۳۱ دورهٔ دانشکده را به پایان رساند و در سال ۱۳۳۲ دورهٔ کارآموزی را آغاز کرد. در تیر ۱۳۳۴ نیز موفق به اخذ پروانهٔ وکالت پایهٔ یکم دادگستری شد تا علاوه بر سی سال معلمی، چهل سال هم در شغل وکالت دادگستری فعالیت کند. او تا سال ۱۳۷۰ در حرفهٔ وکالت اشتغال داشت.
ای دوست مخور خون غم اندوزی چند خوش باش و مده دل به بد آموزی چند
هر که را سلطان ما بیچارگی روزی کند بازش از روی عنایت چاره آموزی کند
۸. سال ۱۳۴۶: اجرای طرح تجربی سوادآموزی تابعی (حرفه‌ای) در اصفهان و دزفول
از جفاگاری نهادی گوش بر قول رقیب تا چها آموختی باز از بد آموزی چنین؟
غمزه بر کشتن عشاق چه تعلیم کنی نیک استاست چه حاجت به بدآموزی بود
در ره پند و نصحت آموزی جمله گفتند بهر دل سوزی
پروانه به شمع گفت: چند افروزی خوش سوزی اگر سوز ز من آموزی
نکته‌دانی بَذله‌گو چون حافظِ شیرین‌‌سخن بخشش‌آموزی جهان‌افروز چون حاجی قوام
در اکتبر ۱۹۹۹، سوروجو از آپارتمان والدینش در کروزبرگ در نزدیکی کوت‌بسر تور نقل مکان کرد، روسری خود را برداشت و به خانه‌ای برای مادران زیر سن قانونی پناه برد. در آنجا او دیپلم دبیرستان خود را گرفت. در همان زمان او به دنبال حمایت روان درمانی بود. او بعداً به آپارتمان خود در برلین-تمپلهوف نقل مکان کرد و به عنوان یک برق کار شاگردی کرد. او دوره کارآموزی خود را با موفقیت به پایان رساند و در سال ۲۰۰۵ تنها چند روز با تکمیل امتحان کارآموزش فاصله داشت. بلافاصله پس از آن، او می‌خواست به جنوب آلمان نقل مکان کند و بعداً دیپلم حرفه ای خود را بگذراند. از آنجایی که او همچنان می‌خواست مورد قبول خانواده اش قرار گیرد، با پدر و مادر و خواهر و برادرش ارتباط برقرار کرد.
اردوگاه باغرود (با نام رسمی: مجتمع فرهنگی اردویی کشوری شهید رجایی نیشابور؛ پیش از انقلاب ۱۳۵۷: اردوگاه بین‌المللی باغرودِ نیشابور) اردوگاهی طبیعی و دانش‌آموزی در ۱۲ ک. م شمال شرق شهر نیشابور در کوه‌پایه‌های بینالود است که در ۱۹۶۳ برای سازمان پیشاهنگی ایران ساخته شد.
همزمان با پاندمی کرونا مدارس مدتی تعطیل و ناچار به برگزاری کلاس های غیر حضوری شدند. تشکیل کلاس های آنلاین در ایران با چالش هایی همراه بود. معلم با سیستم های نرم افزاری مدرسه نا آشنا بودن. آموزش و پرورش تمام توان خود را صرف تولید شبکه اجتماعی دانش آموزی(شاد) کرد. در این بین سایت های اختصاصی برگزاری آزمون مدارس و سیستم های آزمون آنلاین در ایران رشد سریعی پیدا کردند. در این شرایط برخی شرکت های فعال در عرصه ی تولید نرم افزارهای مدرسه ، اپلیکیشن ها و نرم افزار آزمون آنلاین مدرسه را به صورت رایگان در اختیار معلمان قرار دادند.
زبان اندونزیایی، زبان ملی کشور اندونزی، یک نوع معیار از زبان مالایی می‌باشد، و سابقاً هیچ وقت با خط پگون نوشته نشده‌است. اما با گسترش استفاده از آن، بجای زبان‌های محلی مثل جاوه‌ای و سوندایی، مدارس اسلامی نیز تصمیم به تنظیم و گردآوری کتاب سوادآموزی پگون به این زبان، و چاپ کتب و مقالات فرهنگی-اسلامی به زبان اندونزیایی و با خط پگون دست بزنند.
هدف از گنجاندن این مرحله در آموزش و پرورش رسمی، آموزش صداهای زبان فارسی در قالب کلمات بامعنی است. این کلمات در اصل نام تصاویر لوحه‌های آموزشی هستند که برای زبان آموزی مورد استفاده قرار می‌گیرند. این لوحه‌ها شامل تصاویر مختلفی از اشیا، جانوران، محیط زندگی و پدیده‌های طبیعی هستند که به زعم تهیه کنندگان لوحه‌ها برای همهٔ یادگیرندگان آشنا بوده و آنها را می‌شناسند. مدت این دوره به استثنای مناطق دوزبانه، یک ماه و معمولاً مهرماه پایهٔ اول ابتدایی است. علاوه بر مشکلات مناطق دوزبانه، تفاوتهای فردی یادگیرندگان نیز بر یادگیری آنان مؤثر هستند.
درواقع، آموزش و پرورش با تکیه بر ارزش‌ها و اصول جاری خود، توان پذیرش طرح‌های غیررسمی و گاه ابداغی سوادآموزی را نداشت و همین امر سبب می‌شد تا فعالیت‌های سوادآموزی مورد بی‌مهری آموزش و پرورش قرار گیرد. یکی از نتایج این امر، کاهش اعتبارات کمیته ملی پیکار در برنامه آموزش کودکان و انتقال اعتبارات آن به آموزش و پرورش بود.
از سخنان سقراط: آن کس که بر رنج علم آموزی بردباری نکند، بر بدبختی نادانی ناگزیر از صبر است.
لیک نگوید کسش احوال من اینت بدآموزی و بدگوهری