بدواً

معنی کلمه بدواً در لغت نامه دهخدا

( بدواً ) بدواً. [ ب َ وَن ْ ] ( ع ق ) ابتداءً. در آغاز. ( از یادداشتهای مؤلف ).

معنی کلمه بدواً در فرهنگ معین

( بدواً ) (بَ وَ نْ ) [ ع . ] ( ق . ) در آغاز، در ابتدا.

معنی کلمه بدواً در فرهنگ فارسی

ابتدائ در آغاز .

معنی کلمه بدواً در ویکی واژه

در آغاز، در ابتدا.

جملاتی از کاربرد کلمه بدواً

نام این شهر در زبان عبری یروشلاییم و در زبان عربی قدس است. از دیگر نام‌های این شهر می‌توان به جروسلم، اورشلیم یا بیت‌المقدس اشاره کرد. نام اورشلیم برخلاف آنچه ممکن است بدواً به نظر آید توسط عبرانیان بر شهر نهاده نشده است بلکه اصلی اوگاریتی دارد. البته زبان اوگاریتی هم مانند زبان عبری از زبان‌های سامی است. نام اصلی شهر قبل از ورود عبرانیان اوراشالیموم یا اوراشالیمو به معنای بنیاد شلیم بود. شلیم یکی از خدایان اوگاریتی است. بعدها عبرانیان این نام را تغییر ندادند زیرا اورشلیم در زبان عبری به معنای «شهر صلح» می‌شد. از نگاه دستور زبان عبری، این کلمه از دو بخش «اور» به معنی شهر و «شلیم» به معنی صلح و دوستی است.
در سال ۱۳۸۸ تیم ایرانی باشگاه کوهنوردان آرش تلاش کرد تا با گشایش مسیری نو در رخ جنوب غربی به قله ۸۰۵۱ متری برودپیک برسد. مسیر جدید شامل دو بخش است: ۱ - بخش اول در رخ جنوب غربی تا کمپ ۳ مسیر نرمال. ۲ - بخش دوم، بدواً تراورس در سمت راست کمپ ۳ و سپس عبور از مسیری نسبتاً مستقیم تا قله اصلی.
در سال ۱۹۸۷، لاکاتون و واسال دفتر معماری خود را تأسیس کردند. این دفتر که بدواً در شهر بوردو مستقر بود، در سال ۲۰۰۰ به پاریس نقل مکان کرد. فعالیت‌های لاکاتون و واسال عمدتاً بر ساخت و ساز کم هزینه متمرکز است.