تراورس

تراورس

معنی کلمه تراورس در لغت نامه دهخدا

تراورس. [ تْرا / ت ِ وِ ] ( فرانسوی ، اِ ) چوبها و تخته هائی که در راه آهن زیر خطوط آهن در عرض می گذارند. لفظ مذکور فرانسوی است و جزء زبان فارسی نشده است.( فرهنگ نظام ). اما امروزه در فارسی به کار می رود.

معنی کلمه تراورس در فرهنگ معین

(تِ وِ ) [ فر. ] (اِ. ) تخته های چوبی ضخیم که در زیر ریل های راه آهن به طور عرضی قرار می دهند، ریل بند (فره ).

معنی کلمه تراورس در فرهنگ عمید

چوب یا بتن ضخیم و مقاومی که در عرض خط آهن، با فاصلۀ یکسان زیر ریل ها کار می گذارند.

معنی کلمه تراورس در فرهنگ فارسی

تخته های ضخیم که درراه آهن درپهنای جاده می زنند
( اسم ) تخته های چوبی ضخیم که در عرض راه آهن زیر ریل ها گذارند تا ریلها درمقابل عبور واگنهامقاومت بیشتری بخرج دهند.

معنی کلمه تراورس در فرهنگستان زبان و ادب

[حمل ونقل ریلی] ← ریل بند

معنی کلمه تراورس در دانشنامه عمومی

تراورس (کوهنوردی). تراورس به نوعی پیمایش در کوهنوردی و صعود گفته می شود که طی آن کوهنورد ارتفاعش را تقریباً تغییر نمی دهد و در همان ارتفاع به صورت افقی حرکت می کند تا در مسیر بهتری قرار گیرد.
تراورس در سنگنوردی یک حرکت مفید برای گرم کردن است.
اگر دو کوهنورد هم طناب شده باشند برای حمایت از یک دیگر، فرد سرطناب هنگام تراورس باید ابتدا و انتهای مسیر تراورس را با ابزار میانی تثبیت کند تا نفر دوم هنگامی جمع آوری میانی ها تا پس از رد شدن از مسیر تراورس از حمایت و امنیت خوبی برخوردار باشد.

معنی کلمه تراورس در ویکی واژه

تخته‌های چوبی ضخیم که در زیر ریل‌های راه آهن به طور عرضی قرار می‌دهند، ریل بند (فره)

جملاتی از کاربرد کلمه تراورس

آن مارتین در پرینستون، نیوجرسی متولد شده‌است. مادرش ادیت مارتین معلم کودکستان و پدرش هنری مارتین کارتونیست بود و برای انتشارات نیویورکر کار می‌کرد. مارتین از سنین پایین حتی قبل از اینکه خواندن و نوشتن را یاد بگیرد به نوشتن علاقه نشان داد. او داستان‌هایش را تعریف می‌کرد و مادرش آنها را می‌نوشت. از نویسندگان مورد علاقه‌اش می‌توان به لوئیس کارول و پی. ال. تراورس، هیو لافتینگ، آسترید لیندگرن و رولد دال اشاره کرد. در نوجوانی تصمیم گرفت معلم شود. او بیشتر مایل بود به کودکان معلول کمک کند. بعد از پایان دوران دبیرستان از سال ۱۹۷۳ تا ۱۹۷۷ در کالج اسمیت در رشته معلمی و روانشناسی کودکان تحصیل کرد.
محیط‌بانان و مسئولان پارک، سوابق صعودهای موفق را ثبت نمی‌کنند، اما برآوردها نرخ صعود موفق به قله را حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد نشان می‌دهد.[نیازمند منبع] حدود ۷۵ درصد از کوهنوردان صعود کننده خارجی و ۲۵ درصد آرژانتینی هستند. در بین خارجی‌ها، ایالات متحده از نظر تعداد کوهنوردان پیشتاز است و پس از آن کوهنوردانی از کشورهای آلمان و بریتانیا قرار دارند. در حدود ۵۴ درصد از کوهنوردان از مسیر عادی، ۴۳ درصد از مسیر تراورس یخچال لهستانی و ۳ درصد بقیه قله را از مسیرهای دیگر صعود می‌کنند.