( آمیزش ) آمیزش. [ زِ ] ( اِمص ) اسم مصدر و عمل آمیختن. مزاج. مزج. امتزاج. خلط. ( دهار ). اختلاط. ترکیب : جود و احسان تو بی آمیزش آموزش است هیچ دانا بچه بط را نیاموزد شناه.سنائی.مر آمیزش گوهران را بگوی سبب چه که چندین صور زو بخاست ؟ناصرخسرو. || خلطه. مخالطت. معاشرت. الفت. صحبت. نشست و برخاست : هرآنکس که باداد و روشن دلید از آمیزش یکدگر مگسلید.فردوسی.به خو هر کسی در جهان دیگر است ترا با وی آمیزش اندرخور است.فردوسی.رنجور نفاق دوستانم زآمیزش دوستان مرا بس.خاقانی. || آمیغ. مباضعه. آرام گرفتن با. آرمیدن با. نزدیکی کردن با. وقاع. - آمیزش تن ؛ گشنی. - آمیزش داروها ؛ اَخلاط. آمیزه های دارو. عقار. اجزاء.
( آمیزش ) ( اسم ) ۱ - اختلاط امتزاج خلط مزج . ۲ - خلطه مخالطه معاشرت نشست و برخاست . ۳ - مباشرت آرمش نزدیکی کردن با. آمیختگی، عمل آمی تن، اختلاط و امتزاج، دوستی و مراوده، همنشینی، جماع
معنی کلمه آمیزش در دانشنامه اسلامی
[ویکی فقه] آمیزش. نزدیکی کردن را آمیزش می گویند که در فقه احکام بسیار زیادی دارد. نزدیکى کردن را می گویند. آمیزش در اصطلاح نزدیکى و مجامعت انسانى با انسان دیگر (مرد یا زن، در قبل یا دبر) یا با حیوان است. از آن با عناوینى مانند جماع، مواقعه، وطی، دخول، ایلاج، اتیان، و مباشرت یاد شده است. کاربرد آمیزش در فقه احکام آن در بسیارى از باب ها مانند طهارت، صوم، اعتکاف، حج، نکاح، طلاق، ظهار، ایلاء و حدود آمده است. انواع آمیزش ... [ویکی شیعه] آمیزش. آمیزش، نزدیکی جنسی و مجامعت انسانی با انسان دیگر یا با حیوان است. در فقه از آن با عناوینی مانند جماع، مواقعه، وطی، دخول، ایلاج، اتیان، و مباشرت یاد شده و احکام آن در بسیاری از باب ها، مانند طهارت، صوم، اعتکاف، حج، نکاح، طلاق، ظهار، ایلاء و حدود آمده است. آمیزش از نظر فقهی به سه نوع تقسیم می شود: آمیزش حلال، آمیزش به شبهه، آمیزش حرام. هرکدام از این اقسام به لحاظ فقهی تعریف و احکام ویژه ای دارد: به آمیزش پس از تحقّق اسباب شرعی حلّیت آن، آمیزش حلال اطلاق می گردد. اسباب شرعی آمیزش حلال عبارتند از: پیوند زناشویی، اعم از دائم یا موقّت؛ ملکیت و تحلیل. بر دخول به مقدار ختنه گاه یا بیشتر، احکامی مترتّب می گردد که بر سه گونه است؛ زیرا موضوع حکم یا آمیزش با همسر است یا کنیز و یا اعم از آن دو. [ویکی حج] آمیزش. آمیزش درآمیختن جنسی با دیگری؛ از محرمات احرام واژه «آمیزش» اسم مصدر از آمیختن به مفهوم امتزاج، اختلاط، ترکیب شدن و معاشرت کردن با دیگران است. در کاربرد رایج، به مباشرت جنسی انسان با انسان یا حیوان دیگر، آمیزش گفته می شود. از این مفهوم، در قرآن و حدیث و منابع فقهی با واژگان و تعابیری گوناگون مانند مجامعت، جماع، مواقعه، وَطْی، ایلاج، مسّ، لمس، تغشّی، اتیان، مباشرت، دخول، رفث، طَمْث، نکاح، اِفضاء، قضاء وطر و غِشیان یاد شده است. آمیزش در شریعت اسلامی بر دو گونه است: ۱. حلال؛ یعنی آمیزش مرد و زن با تحقق اسباب شرعی آن که عبارت است از: ازدواج اعم از دائم و موقت، مِلک یمین و تحلیل کنیز از سوی مولا. آمیزش به شبهه یعنی آمیزش مرد با زن بیگانه به گمان این که همسر یا کنیز خود اوست، نیز از منظر فقیهان حلال به شمار می رود. 2. حرام؛ یعنی آمیزش انسان با دیگری بدون تحقق اسباب شرعی یا با وجود مانع شرعی. گاه این حرمت ذاتی است؛ مانند آمیزش مرد و زن بدون عقد شرعی و ملک یمین (زنا)، آمیزش مرد با همجنس خود (لواط) و آمیزش انسان با حیوان. گاه نیز حرمت آمیزش عَرَضی است؛ مانند آمیزش انسان با همسر خود در حال حیض یا نفاس، روزه واجب، اعتکاف و احرام. در چنین مواردی آمیزش افزون بر حرمت، آثاری وضعی مانند بطلان عبادت (روزه، اعتکاف و حج) و کفّاره و تعزیر نیز در پی دارد. این مقاله تنها به احکام تکلیفی و وضعی آمیزش در حال احرام می پردازد. (برای دیگر تمتعات جنسی در حال احرام ← التذاذ جنسی، خود ارضایی) آمیزش احرام گزار در متون دینی: در آیه ۱۹۷ بقره/۲ از آمیزش در حج نهی شده است: {الحَجُّ أَشهُرٌ مَعلُومَاتٌ فَمَن فَرَضَ فِیهِنَّ الحَجَّ فَلا رَفَثَ وَلا فُسُوقَ وَلا جِدَالَ فِی الحَجِّ}. بر پایه احادیث و به نظر بیشتر مفسران شیعه و اهل سنت «رَفث» به معنای مباشرت جنسی است. البته معانی دیگر هم برای آن یاد شده است؛ مانند سخن گفتن درباره مباشرت، قرار گذاشتن درباره آن و سخنان قبیح و بیهوده. افزون بر آن، در احادیث پرشمار از آمیزش در حج و عمره نهی شده است. (نیز ← ادامه مقاله: حرمت آمیزش در حال احرام) از آیه یاد شده می توان دریافت که حکمت تشریع این منع، تثبیت و تقویت تقوا در انسان است: {وَتَزَوَّدُوا فَإِنَّ خَیرَ الزَّادِ التَّقْوَی وَاتَّقُونِ یا أُولِی الألبَابِ}. در احادیث شیعه نیز به این حکمت اشاره شده است. از دیگر حکمت های حرمت آمیزش در حال احرام، می توان به این موارد اشاره کرد: تمامیت و کمال حج ، دستیابی به معرفت خدا، درک فیض ها و جایگاه بیت الله الحرام، و آگاهی به حساسیت و اهمیت مناسک حج. برخی برآنند که چون شهوت ها، از جمله شهوت جنسی، از مظاهر فریبنده دنیوی اند (آل عمران/۳، ۱۴) آمیزش در حج که عبادت و سفری معنوی و ملکوتی است، منع شده است. [ویکی فقه] آمیزش (قرآن). آمیزش واژه ای کنایی و بمعنای عمل جنسی و نزدیکی کردن است ، که رعایت تقوا بعنوان یک اصل مهم در تمام جنبه های زندگی و من جمله در عمل زناشویی مورد توجه آیات قرآن کریم است.«نساؤکم حرث لکم فاتوا حرثکم انی شئتم وقدموا لانفسکم واتقوا الله...»زنان شما، محل بذرافشانی شما هستند؛ پس هر زمان که بخواهید، می توانید با آنها آمیزش کنید. و از خدا بپرهیزید ... آمیزش، به معنای نزدیکی کردن است و در قرآن با واژه های کنایی یاد شده است. در این مدخل از واژه های « اتیان »، « افضاء »، « اعتزال »، « دخول »، « رفث »، « طمث »، « غشیان »، « قرب »، « مباشرت »، « مس » و « نکاح »، استفاده شده است. آمیزش در قرآن در قرآن در مواضع مختلف به عمل جنسی آمیزش اشاره شده است که نمونه هایی از آن در ادامه می آید. ← حضرت آدم ۱. ↑ بقره/سوره۲، آیه۲۲۳. ...
معنی کلمه آمیزش در ویکی واژه
انجام عمل جنسی، مقاربت، جماع، نزدیکی کردن. معاشرت، همنشینی. دوستی، مراوده. آمیخته شدن، مخلوط شدن، اختلاط. از صحبت نیکان، مرد نیکنام شود، چنانکه روغن کنجد از آمیزش با گلبنفشه. «عنصرالمعالی.
جملاتی از کاربرد کلمه آمیزش
رؤیای همسر مرد ماهیگیر اوکییوئه اروتیکی است که در ۱۸۲۰ (میلادی) توسط هوکوسای طراحی شدهاست. این اثر زنی را در حین اوج لذت جنسی و در هنگام فرجلیسی و آمیزش دهانی نشان میدهد که با دو اختاپوس در حال کامگیری است.
شد چو سوزن خشک، خار از قرب گلپیراهنان رنج باریک آورد آمیزش سیمینتنان
مچاچنگها ممکن است در برخی از گلدانها و سفالینههای هنری یونان باستان دیده شوند. در برخی از آنها کاربرد گروهی یا تکی دیده شدهاست. بر ظرفی حدود به سده ششم پ.م. صحنهٔ آمیزش گروهی میان یک زن و دو مرد را بگونهای ترسیم شده که زن آلت مرد را بهصورت خمیده به دهان گرفته و مرد دیگر مچاچنگ را در مقعدش فرومیکند.
اغواکردن از منظر جنسی، به معنای مجذوب کردن افراد برای آمیزش جنسی است. در این حالت شیوههای اغواگری شامل مکالمه و متنهای جنسی، ارتباط غیرکلامی و استراتژیهای رفتاری کوتاهمدت است. برخی از محققان در بحثهای دانشگاهی معاصر بیان میکنند که اخلاق اغواگری درواقع به تأثیرات بلندمدت بر افراد موردنظر بستگی دارد و نه صرفاً خود عمل، و ممکن است لزوماً دارای آن مفاهیم منفی بیان شده در تعاریف فرهنگ لغتها نباشد.
زاهدی را پیرامن آمیزش با شاهان و وزیران پرسیدند گفت: آن کس که با ایشان آمیزش نکند و به نامه ی اعمال خویش نیفزاید، نزد ما نیک تر از آن کس است که شب نخسبد و روز روزه دارد، حج بگذارد و در راه خدا جهاد کند و در عین حال با ایشان آمیزش کند.
جان می کشد کدورت ز آمیزش تن ما باشد ز خاک وادی، سیلاب چون گل آید
در این روش بهعلت کمشدن حرکت بدن در زن و مرد برای بهبود بخشیدن به کیفیت آمیزش جنسی نوازش، بوسه و مالش بدن زوج مقابل پیشنهاد میشود و مرد در موارد تکمیلی روش، میتواند گردن و لاله گوش زن را ببوسد و با دست آزاد ماساژ سینهٔ زن را انجام دهد و زن با دست آزاد خود میتواند باسن و ران مرد را نوازش کند.
به یکدیگر سر و تن جذبهٔ آمیزشی دارند تن منصور چون نخل کدو بر دار میپیچد
سر ما باد فدای قدم عشق ، که داد با تو آمیزش ما از همه بیزاری ما
غالب یهودیان در قرون وسطی آمیزش جنسی بین شوهر و همسر را اصلیترین راه برای جلوگیری از آمیزشهای نامشروع یا تخیلات جنسی میدیدند. همچنین در زمانهایی در فرهنگ عامهٔ مردم یهودی قرون وسطی آداب جنسیای بهوجود آمد که با قانون خاخامی سازگاری نداشته است.
بهم آمیزش گلها جنانست که گلدسته نخواهد ریسمان را
علاوه بر احساس لذت جنسی، خودارضایی برای رهایی از تنشهای جنسی به ویژه در هنگامی که شریک جنسی در دسترس نیست انجام میشود. خودارضایی گاهی به منظور رفع اضطراب و رسیدن به آرامش صورت میگیرد. در نوجوانان گاهی خودارضایی با هدف کنجکاوی در خصوص دستگاههای تناسلی اجرا میشود. همچنین گاهی با هدف پیشگیری از انتقال بیماریهای آمیزشی یا بارداری صورت میگیرد. گاهی در برخی نارساییهای جنسی توسط پزشک نیز استمناء تجویز میشود.
خوش آن کو درین لاجوردی رواق ز آمیزش جفت طاق است طاق
زنان اوگاندایی نزدیکی زناشویی را شش ماه پس از زایمان از سر میگیرند. ۵۲٪ زنان چینی پس از دو ماه نزدیکی زناشویی را از سر میگیرند و این نسبت برای زنان چینی که پس از شش ماه آمیزش جنسی را از سر میگیرند، ۹۵٪ است.
می شود جان تازه از آمیزش سیمین بران تیغ را چون زخم در آغوش می باید گرفت
ز آمیزش جان و تن تویی مقصودم وز مردن و زیستن تویی مقصودم
ساکنان بومی هوخوی که بعدها با اینکاها آمیزش کردند به زراعت و پرورش گواناکو (نوعی لاما) مشغول بودند. آنان کلبههای گلی و دژهای سنگی برای محافظت از روستاهای خود میساختند. پوکارا ده تیلکارا از نمونههای چنین دژهایی ست.
دریا و موج تشنه آمیزش همند از عشق دامن دل آزاده چون کشیم؟
سعدی در گلستان، سبک شخصی و فردی خود را برگزیدهاست، که از حیث سادگی نگارش، به ویژگیهای سبک خراسانی نزدیک است. برخی از صاحبنظران، گلستان را اوج آمیزش دو سبک نثر موزون خواجه عبدالله انصاری و قاضی حمیدالدین حمیدی بلخی میدانند.
اسفنجها پیش از آمیزش جنسی در داخل مهبل قرار میگیرند و بایستی در گردن رحم قرار گیرند تا مؤثر باشند. این اسفنجها هیچگونه محافظتی را در برابر بیماریهای آمیزشی ایجاد نمیکنند.