افست

افست

معنی کلمه افست در لغت نامه دهخدا

افست. [ اُ س ِ ] ( انگلیسی ، اِ ) آفست. طریقه چاپ کردن با ماشین رتاتیو ، بوسیله یک غلطک کائوچویی که از روی بخشهای رویین مرکبی عبور میکند و بدین ترتیب مرکب بکاغذ نقل می شود. ( از فرهنگ فارسی معین ). || نوعی چاپ. چاپ عکس.

معنی کلمه افست در فرهنگ معین

(اُ س ِ ) [ انگ . ] (اِ. ) = آفست : نوعی از چاپ که نوشته و عکس را بر سطح لاستیکی یک استوانه (سیلندر ) گردان برمی گرداند و سپس آن را با فشار استوانة دیگر روی کاغذ چاپ می کنند. ماشین معمولی چاپ افست دارای سه استوانه است . در چاپ افست نخست آن چه را که باید چا

معنی کلمه افست در فرهنگ عمید

نوعی چاپ به وسیلۀ ماشین مخصوص که در آن ابتدا با فیلم از صفحۀ کتاب یا نقشه عکس می گیرند، بعد آن را روی یک صفحۀ فلزی منعکس می سازند و آن صفحه را با مواد شیمیایی به صورتی درمی آورند که فقط نوشته ها و تصاویر، مرکب چاپ را به خود بگیرد.

معنی کلمه افست در فرهنگ فارسی

( آفست ) ( اسم ) طریق. چاپ کردن با ماشین رتاتیو بوسیل. یک غلطک کائوچوکی که از روی بخشهای رویین مرکبی عبور میکند و بدین ترتیب مرکب بکاغذ نقل میشود افست .
نوعی چاپ توسط ماشین مخصوص چاپ کردن کتاب وتصاویرونقشه های رنگین که سرعت آن بخصوص برای چاپ کتاب بیشترازچاپ باحروف سربی است
آفست طریقه چاپ کردن با ماشین رتاتیو

معنی کلمه افست در دانشنامه عمومی

آفست (خواننده). کیاری کندرل سیفس ( به انگلیسی: Kiari Kendrell Cephus ) ( زادهٔ ۱۴ دسامبر ۱۹۹۱ ) ، که بیشتر با نام هنری آفست ( به انگلیسی: Offset ) شناخته می شود، خواننده، رپر و ترانه سرای آمریکایی است.
آفست در سال ۲۰۱۷ دوستی خود را با کاردی بی شروع کرد و در ۲۷ اکتبر همان سال نامزد کردند.
در ۷ آوریل ۲۰۱۸ کاردی بی بارداری خود را از آفست در برنامهٔ پخش زنده شنبه شب اعلام کرد؛ در ۲۵ ژوئن ۲۰۱۸ سایت خبرگزاری تی ام زد سند ازدواجی را پیدا کرد که نشان می داد آن ها در سپتامبر ۲۰۱۷ به طور خصوصی در اتاق خواب خود ازدواج کرده بودند، پس از انتشار این خبر کاردی بی آن را تأیید کرد. در ۱۰ ژوئیه ۲۰۱۸ کاردی بی و آفست صاحب دختری بنام کولتور کیاری سیفس شدند.
در ۵ دسامبر ۲۰۱۸ کاردی بی در حساب اینستاگرام خود اعلام کرد که از آفست جدا شده است. اما کمی پس از عذرخواهی های پیاپی آفست، آنها دوباره آشتی کردند.

معنی کلمه افست در دانشنامه آزاد فارسی

رجوع شود به:چاپ

معنی کلمه افست در ویکی واژه

نوعی از چاپ که نوشته و عکس را بر سطح لاستیکی یک استوانه (سیلندر) گردان برمی‌گرداند و سپس آن را با فشار استوانه دیگر روی کاغذ چاپ می‌کنند. ماشین معمولی چاپ افست دارای سه استوانه‌ است.
در چاپ افست نخست آنچه را که باید چاپ شود بر روی صفحه‌ای فلزی به نام زینگ منتقل می‌کنند، سپس این صفحه را با مواد شیمیایی بطوری حساس می‌کنند که فقط نوشته‌ها و تصاویر آن مرکب چاپ را به خود می‌گیرد. صفحه فلزی حساس را به دور نخستین استوانه می‌پیچند؛ نوشته آن بر اثر فشار روی پوشش لاستیکی استوانه دوم برمی‌گردد. کاغذ سفید که متوالیاً به دور استوانه سوم می‌پیچد مطالب را از روی پوشش لاستیکی استوانه دوم می‌گیرد. سرعت کار ماشین‌های چاپ افست بیش از چاپ مسطح (حروفی) می‌باشد.

جملاتی از کاربرد کلمه افست

گرچه از غایت فصاحت و ذهن همه دیوان شعرم اوصافست
مفاخره یا خودستایی از مضامین رایج در شعر فارسی است. رودکی سمرقندی نیز از این موضوع بهره برده است. او گاه به شعر خود می‌بالد و گاه به امور دیگری که در این مقاله تحت عنوان مفاخرات غیر شعری بررسی شده است. در ستایش شعر خود، او بر خصایصی چون اعتدال کلام، محتوای اشعار، تأثیر و قبول آن و شهرت و فراگیر شدنش تأکید می‌کند. در این دسته مفاخرات او بیشتر درصدد جلب توجه ممدوح و رقابت و منافست با دیگر شاعران است.
هر کدام از دستگاهای چاپ افست دارای سایزهای مختلف چاپ می‌باشد که این سایزهای عبارتند از: ۲۵در۳۵، ۳۵در۵۰، ۵۰در۷۰، ۱۰۰ در ۱۴۰. که هر کدام از این سایزها با دستگاه مربوط به خود چاپ می‌شود که اسم این دستگاهای افست عباراتند از (دستگاه نیم ورقی، یک ورقی، دو ورقی و چهار ورقی) در چاپ افست هر رنگ یک ستون جداگانه دارد که تشکیل شده از سیلندر بستن زینک و غلتک. در چاپ افست چهار رنگ یک کار چهار رنگ فقط یک بار از زیر دستگاه رد می‌شود که این باعث کیفیت بالای کارهای چاپی در افست چهار رنگ نسبت به دورنگ می‌باشد.
مکتب «اجماع لیبرال» که دیوید پاتر، دانیل بورستین و ریچارد هافستادتر نمونه آن بودند، به پیروی از هارتز تأکید کرد که درگیری‌های سیاسی در تاریخ آمریکا در محدوده‌های تنگاتنگ این سنت لیبرال، به‌ویژه در مورد مالکیت خصوصی، حقوق فردی و دولت نماینده باقی مانده‌است. دولت ملی که ظهور کرد بسیار کمتر از همتایان اروپایی خود متمرکز یا ملی بود.
مشخص شد که ابعاد فردگرایی هوفستد با مدیریت درآمد رابطه منفی دارد و با اجتناب از عدم قطعیت رابطه مثبتی دارد. مایکل تایلارد، اقتصاددان رفتارگرایانه نشان داد که رفتارهای سرمایه‌گذاری عمدتاً به دلیل عوامل رفتاری ناشی از تأثیر فرهنگ بر روی روان‌شناسی سرمایه‌گذاران در ملت‌های مختلف است، به جای آنکه منطقی به نظر می‌رسد، با مقایسه ابعاد فرهنگی مورد استفاده توسط هرتس هافستد و رابرت هون، تأثیرات قوی و خاصی شناسایی شد در رفتارهای ناشی از ریسک ناشی از ابعاد هم پوشانی فرهنگی میان آن‌ها که در طول یک دوره ۲۰ ساله ثابت باقی ماند.
و گفت: مردمان را با یکدیگر خلافست تا فردا او را ببینند یا نه بوالحسن داد و ستد بنقد می‌کند که گداء که نان شبانگاه ندارد و دستار از سر برگیرد ودامن بزیر نهد محال بود که بنسیه فروشد.
عالمان را از خلافست این همه طاق و جناغ عاملان را از خلافست این همه تیغ و سپر
دخل مدحش ز شرق تا غربست خرج جودش ز قاف تا قافست
در عهد قدیم ماگنت‌ها بالکل توسط قوم کیمری یا تررها … معدوم شدند. کالین می‌گوید که ماگنت‌ها هنوز در آن زمان زندگی سعادت‌مندی داشته با موفقیت علیه افستیان و آرخیلوخیان می‌جنگیدند. ظاهراً وی در آن زمان از مصیبتی که به ایشان روی آورده بود اطلاع داشت … کالین از یک هجوم دیگر کیمریان، در زمان قدیمتر وقوع یافته بود سخن می‌گوید. وی می‌نویسد: اکنون لشکریان خطرناک کیمریان هجوم کرده‌اند۰ و مقصودشان تصرف سارد است است.
با کیش نه از کس و گزافست آن تو و آنگه از کسش باک؟
دیوان اشعارش به سال ۱۲۷۴ در تبریز چاپ سنگی و در دهم اردیبهشت ۱۳۴۵ به خط نستعلیق (یوسف مشکین قلم) به اهتمام مدیر کتاب فروشی ادبیه تهران در ۲۶۶ صفحه ۱۶ سطری چاپ افست شده‌است و شامل بحر طویل و غزل و قصیده و مخمس و رباعی و مستزاد و ساقی‌نامه و اشعاری به ترکی آذربایجانی است.
باده‌ام صافست و مطرب صاف و ساقی صاف صاف با سه صاف این چنین کس در نیاید در مصاف
این کتاب نیز به معرفی نویسندگان اهل عثمانی و کتاب‌های آن‌ها اختصاص دارد و در آن در رابطه با ۹ هزار نویسنده و ۵۰ هزار کتاب اطلاعاتی ارائه داده شده‌است. این کتاب نیز نخستین بار نخستین بار پس از درگذشت مؤلف در استانبول انتشار یافت و سپس بارها در بیروت و بغداد و تهران، به صورت افست به چاپ رسید. نایل بیرقدار در سال ۱۹۹۰ در استانبول نمایه‌ای از معروف‌ترین اسامی این کتاب منتشر کرد.
هم‌چنین در سال ۱۳۶۶ نیز این کتاب توسط عبدالرحمان شرفکندی (هژار) به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی مؤسسه «اندیشه جوان» در ۲۷۱ صفحه به چاپ رسیده‌است. آن‌طور که در توضیحات جلد آن آمده این ترجمه افست از روی چاپ بیروت دار بیروت و متعلق به سال ۱۹۶۰ میلادی می‌باشد.
اکنون علماء دین را خلافست که مراد باین روح که از وی پرسیدند چیست؟ قتاده گفت: جبرئیل است بدلیل قوله: «نَزَلَ بِهِ الرُّوحُ الْأَمِینُ،عَلی‌ قَلْبِکَ»، علی (ع) و ابن عباس گفتند فریشته ایست در آسمان که او را هفتاد هزار رویست، در هر رویی هفتاد هزار زبان، در هر زبانی به هفتاد هزار لغت خدای را عزّ و جل تسبیح می‌کند و ربّ العزّه از هر تسبیحی ملکی می‌آفریند که در عالم قدس با فریشتگان می‌پرد تا بقیامت، مجاهد گفت: روح خلقی‌اند از خلق خدای عزّ و جل در آسمان بر صورت بنی آدم که ایشان را دست و پای و اعضا چنانست که آدمیان، و ایشان را اکل و شرب است امّا نه آدمیانند و نه فریشتگان، باین قولها «قُلِ الرُّوحُ مِنْ أَمْرِ رَبِّی» تأویل آنست که: من خلق ربّی.
در چاپ افست، با استفاده از زینک و مرکب‌های باکیفیت، می‌توان تعداد کارهای چاپی را تا مرز یک میلیون تیراژ نیز انجام داد که از نظر قیمت نسبت به چاپ دیجیتال با صرفه تر است..
۲- رابطهٔ فردگرایی و جمع گرایی: در سال ۱۹۹۳ توسطِ تیمِ تحقیقاتیِ تریاندیس و در سال ۱۹۹۶ توسط گلفاند، تریاندیس و چان، تحقیقاتِ هافس تد (۱۹۸۰ و ۱۹۸۳) را مورد حمله قرار داد. تریاندیس و همکارانش، به مشاهده ی درجاتِ مختلفِ فرد گرایی و جمع گرایی در فرهنگ‌های مختلف پرداختند. یافتهٔ کلیدی آن‌ها این بود که فرد گرایی و جمع گرایی اساساً مستقل از یکدیگر بوده و با یکدیگر همبستگی ندارند! این یافته فرضِ هافستد مبنی بر وجودِ یک همبستگی کاملاً منفی بینِ فرد گرایی و جمع گرایی را رد می‌کرد.
فقر فخری از گزافست و مجاز نه هزاران عز پنهانست و ناز
جسم رختست جواهر عرض آن الوان ستر آن جمله محیطست و سجافست مدار
سنایی گر به تو دل داد بستاند که بدعهدی گزافست این چنین زیرک ز ناجنسی کمر رندد