اختلال اضطراب جدایی

معنی کلمه اختلال اضطراب جدایی در فرهنگستان زبان و ادب

{separation anxiety disorder} [روان شناسی] اختلالی در کودکی یا نوجوانی مربوط به احتمال جدایی از خانواده یا افرادی که وابستگی عاطفی شدید به آنها داریم که با اضطراب شدید و پایدار و نامتناسب با رشد همراه است

معنی کلمه اختلال اضطراب جدایی در ویکی واژه

اختلالی در کودکی یا نوجوانی مربوط به احتمال جدایی از خانواده یا افرادی که وابستگی عاطفی شدید به آنها داریم که با اضطراب شدید و پایدار و نامتناسب با رشد همراه است.

جملاتی از کاربرد کلمه اختلال اضطراب جدایی

اضطراب جدایی بخشی طبیعی از فرایند رشد و نمو است. برخلاف اختلال عاطفی فصلی (که نشانهٔ آن اضطراب شدید است)، اضطراب جدایی معمول نشان‌دهندهٔ پیشرفت سالم در بلوغ شناختی کودک است و نباید یک مشکل رفتاری تلقی شود. اضطراب جدایی عموماً در نوزادان دوازده تا هجده ماه اتفاق می‌افتد و این یک امر طبیعی در نوزادان است. ولی اختلال اضطراب جدایی یک اختلال روانی به حساب می‌آید و نیاز به روان درمانی دارد. این اختلال عموماً در سال‌های پیش دبستانی اتفاق می‌افتد.
اختلالات اضطرابی، گروهی از اختلالات روانی هستند که دارای نشانه‌هایی از اضطراب و ترس‌اند. اضطراب ناشی از نگرانی در مورد آینده است و ترس واکنشی به رویداد کنونی. احساس اختلال اضطرابی می‌تواند دارای نشانه‌های فیزیکی همچون تپش قلب و لرز باشد. چندین اختلال اضطرابی وجود دارد، از جمله اختلال اضطراب منتشر، هراس‌های ویژه، اختلال اضطراب اجتماعی، اختلال اضطراب جدایی، هراس از مکان‌های باز، اختلال ترس و سکوت انتخابی. اختلال با آنچه منجر به علائم می‌شود متفاوت است. افراد اغلب بیش از یک اختلال اضطرابی دارند.