آپار

معنی کلمه آپار در فرهنگ معین

( اِ ) ( اِ. ) آویشن کوهی ، ریحان معنبر و خوشبو.

معنی کلمه آپار در فرهنگ فارسی

( اسم ) آویشن کوهی ریحان معنبر و خوشبو .

معنی کلمه آپار در ویکی واژه

(گیاهی): آویشن‌کوهی، ریحان معنبر و خوشبو.
(چاپ و نشر): تیراژ آپار.

جملاتی از کاربرد کلمه آپار

آپاریبلا کربلایه کی شفاسین اوردان آلسین
شهر ارواح اساساً یک بلوک شهری کوچک با بانک شهر لیبرتی و برخی فروشگاه‌ها و آپارتمان‌ها است.این مکانی است که کات سین افتتاحیه در آن اتفاق می افتد.خیابان‌ها و ساختمان‌ها غیر مستحکم هستند و نمی‌توان بدون اشکال، مود و هک به شهر دسترسی داشت.
دوست دختر سابق او که ۲۷ سال دارد و معلم ریاضی است، در مصاحبه‌ای مدعی شد که لوبیتز زمانی به او گفته است روزی کاری خواهد کرد که همه نامش را خواهند شناخت و فراموش نخواهند کرد. تعدادی از رسانه‌ها نیز خبر داده‌اند این دختر که اخیراً از لوبیتس جدا شده بود، از او حامله است. علاوه بر این، در پی کشف داروهای ضد افسردگی در آپارتمان او برخی رسانه‌ها بسرعت نتیجه گرفتند که او مشکلات روانی شدید داشته و عمیقاً نگران آینده شغلی اش بوده است.
در ۲۷ فوریه، تاراس اوستاپچوک، مکانیک اوکراینی، به اتهام غرق کردن بخشی از قایق تفریحی ۷ میلیون دلاری که روی آن کار می‌کرد، در دادگاه مایورکا حاضر شد. او اظهار داشت که رئیسش یک انبار دولتی روسیه از محصولات نظامی را اداره می‌کرد و از این تصور که شرکت رئیسش موشکی را که به یک ساختمان آپارتمانی در کی‌یف اصابت کرده بود و او با تلفن همراهش تماشا کرده بود، تأمین کرده‌است، عصبانی شده‌است. اوستاپچوک اظهار داشت: "اگر کشوری نداشته باشم به چه کاری نیاز دارم؟" و به دادگاه گفت: "از کاری که انجام داده‌ام پشیمان نیستم و دوباره آن را انجام خواهم داد."
قانلی دیرناخلارینان«انگلیس» اَل قاتدی بیزه باخیسان«روس»دا آرازدان کئچیر ایران آپارا
آمبروش در ۱۰ ژوئیه ۱۹۹۹ با استفاده از طنابی که از خرده‌های کاغذ، سیم برق و بند کفش ساخته بود، از زندان فرار کرد. سه ماه در آپارتمانی در مرکز شهر بوداپست مخفی شد. بعد از یک سرقت دیگر، پلیس با استفاده از ردی که او در محل جرم باقی گذاشته بود، موفق به کشف مخفیگاهش شد که به دستگیری دوباره وی منتهی شد. آمبروش به ۱۷ سال حبس محکوم شد ولی به دلیل خوش‌رفتاری در ۳۱ ژانویه ۲۰۱۲ به‌صورت مشروط آزاد شد.
از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است می‌توان به خویشاوندان پدربزرگم اشاره کرد. همچنین او سال ۲۰۲۰ در نقش «صفیه» در سریال آپارتمان بی‌گناهان به ایفای نقش پرداخت.
فیلم‌ها و مستندهای متعددی با محوریت آپاراتچی‌ها ساخته‌شده‌است، که شاخص‌ترین آن‌ها سینما پارادیزو می‌باشد. از موارد مطرح دیگر می‌توان به برخورد در شب و حرامزاده‌های لعنتی اشاره کرد.
بیر قوش آییغام! سویلیه رک گاهدان اییلده ر گاهدان اونودا یئل دئیه لای-لای هوش آپاری 
در سال ۲۰۰۵، برایبانتی از خانه‌اش در رم، جایی که چهل سال در آنجا زندگی کرده بود، بیرون رانده شد. در سال ۲۰۰۶، در پی تحقیق مجلس در مورد شرایط زندگی وی، طبق قانون باچلی، مستمری دریافت کرد. در سال ۲۰۰۸ به برایبانتی دستور داده شد که آپارتمانش را با تمام وسایلش و یک کتابخانه بزرگ ترک کند. او با کمک خانواده‌اش چند سال دیگر را گذراند، تا اینکه در ۶ آوریل ۲۰۱۴ در ۹۱ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.
در ایالت نیویورک اجارهٔ آپارتمان برای کمتر از سی روز غیرقانونی است مگر اینکه مستأجر ثبت شده در خانه باشد.در سال ۲۰۱۸ شهر نیویورک قانونی را تصویب کرد که ایربی‌ان‌بی و دیگر خدمات کوتاه مدت اجاره / اشتراک خانه را ملزم به ارائه گزارش‌های ماهانه به شهر می‌کند. ایربی‌ان‌بی این قانون را مورد اعتراض قرار داد و در ژانویه از اجرای آن جلوگیری شد تا زمان رسیدگی به دعاوی بعدی. در می ۲۰۱۹ ایربی‌ان‌بی موافقت کرد که برخی از اطلاعات ناشناس را برای تقریباً ۱۷۰۰۰ فهرست ارائه دهد تا شهر بتواند اجاره‌های غیرقانونی را دنبال کند.
برای رفع کمبود نیروی کار کیپ از اندونزی، ماداگاسکار و هند بردگانی آورده شدند. علاوه بر این، رهبران دردسر سازی که اغلب از اشراف بودند از مستعمرات هلند به آفریقای جنوبی تبعید شدند. این گروه از بردگان سرانجام جمعیتی را تشکیل دادند که اکنون به عنوان مالایی‌های کیپ شناخته می‌شوند. آن‌ها از سوی استعمارگران اروپایی اغلب دارای مقام اجتماعی بهتری محسوب شده‌اند و همچنین صاحب زمین نیز شدند و با توسعه آپارتاید، زمین‌های خود را از دست دادند.
از عنوان این نمایشنامه چنین برمی آید که کراپ (پیرمردی سالخورده که گوش‌های سنگین وچشمان کم سو دارد آخرین سخنان خود را به صورت نواری ضبط شده بیان می‌کند. با خواندن نمایشنامه معلوم می‌شود که وی در تمام عمر، برداشت‌هایش در بارهٔ زندگی خویش را در نوار ضبط کرده‌است و اکنون در آپارتمان خود که اثاثی زیادی ندارد، به نوارهای قدیمی خود گوش می‌سپارد ونوارهایی جدید ضبط می‌کند.