آیلین
معنی کلمه آیلین در فرهنگ اسم ها

آیلین

معنی کلمه آیلین در فرهنگ اسم ها

اسم: آیلین (دختر) (ترکی) (کهکشانی) (تلفظ: ylinā) (فارسی: آيلين) (انگلیسی: ylina)
معنی: اطراف ماه، هاله ی ماه، هاله، بانوی ایرانی

معنی کلمه آیلین در دانشنامه عمومی

آیلین (رمان). آیلین کتاب رمانی است که توسط آتوسا مشفق نوشته شده است و در سال ۲۰۱۶ انتشارات پنگوئن پرس آن را منتشر کرد. این اولین رمان مشفق است.
در سپتامبر ۲۰۱۶، این کتاب در فهرست جایزه ادبی من بوکر ۲۰۱۶ قرار گرفت.
• جایزه ادبی من بوکر ۲۰۱۶، فهرست کوتاه.
• ۲۰۱۶ بنیاد همینگوی / جایزه PEN
آیلین (فیلم). آیلین ( انگلیسی: Eileen ) ، یک فیلم آمریکایی در ژانر دلهره آور روان شناختی به کارگردانی ویلیام اولدروید است که در سال ۲۰۲۳ منتشر شد. آتوسا مشفق، فیلم نامه این فیلم را بر اساس رمانی به همین نام نوشته خودش که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد به رشته تحریر درآورده است. داستان فیلم در سال ۱۹۶۰ اتفاق افتاده و ماجرای زندگی دختر جوانی به نام آیلین را دنبال می کند که در یک کانون اصلاح و تربیت در نیوانگلند مشغول به کار است. هنگامی که مشاور جذاب و فریبنده به نام ربکا پا به زندان می گذارد، رابطه ای عجیب میان این دو شکل می گیرد. توماسین مکنزی، شیا ویگهام، مارین ایرلند، اوون تیگ و ان هتوی ستارگان فیلم هستند.
آیلین نخستین بار در ژانویه ۲۰۲۳ در جشنواره فیلم ساندنس به نمایش درآمد که واکنش بسیار مثبت منتقدان را در پی داشت و در زمینه داستان و اجرای هتوی تحسین شد. فیلم اکران خود به صورت جهانی را از ۱ دسامبر ۲۰۲۳ آغاز کرد. هتوی این فیلم را ترکیبی از دو فیلم کارول ( ۲۰۱۵ ) و سگ های انباری ( ۱۹۹۲ ) توصیف کرده است.
• توماسین مک کنزی در نقش آیلین
• ان هتوی در نقش ربکا
• شیا ویگهام در نقش جیم
• اوون تیگ در نقش رندی
• مارین ایرلند در نقش ریتا

معنی کلمه آیلین در ویکی واژه

آیلین (جمع آیلین‌ها)
مثل ماه
رخسار ماه

جملاتی از کاربرد کلمه آیلین

وی همچنین در تیم ملی فوتبال زنان انگلستان بازی کرده است. آیلین فورمن اولین بازی خود را برای انگلیس مقابل اسکاتلند در ۱۸ نوامبر ۱۹۷۲ انجام داد.
پیلار ماریا دل کارمن مونیکا گیمنز گارسیا (زاده ۲۹ مه ۱۹۸۲)، که به‌طور حرفه‌ای با نام آیلین گیمنز یا به سادگی آیلین شناخته می‌شود، یک خواننده اسپانیایی است. او خواننده فعلی گروه ارابه او در انتظار است و خواننده سابق گروه نروژی سمفونیک / گوتیک متال سیرنیا است.
احمد کایاکسن در حال حاضر مجرد است و یک خواهر به نام آیلین دارد.
آیلین توسط پدر و مادربزرگش بزرگ شد. پدربزرگ او مدام به او تجاوز می‌کرد و وقتی در حال کتک زدنش بود، او را وادار به برهنه شدنش می‌کرد. او همچنین برای دریافت مواد و سیگار و غذا در مدرسه مجبور به تن فروشی بود. پدر بزرگ آیلین او را به فردی می‌فروشد و آن شخص خریدار که دوست پدر بزرگ او بود، مدام به او تجاوز می‌کرد و آیلین هم از دست او فرار کرد و به شهر دیگری رفت و ازدواج کرد؛ ولی طولی نکشید که طلاق گرفت و رفت. او بزرگ شد و کارش را به عنوان دزدی و فروش مواد و جیب بری و غیره در خیابان ها شروع کرد و در نهایت به تن فروشی روی آورد.
سوروس اسنیپ زاده ۹ ژانویه ۱۹۵۹ از آیلین پرنس (جادوگر خالص) و توبیاس اسنیپ (مشنگ) است. از این جهت وی یک جادوگر نیمه خالص یا دورگه بوده‌است. با توجه به شرم از پدر غیر جادوگر، اسنیپ همواره خود را از خانواده اصیل و جادوگر مادرش می‌دانست و با نام خانوادگی مادر خود نام مستعار و پنهانی شاهزاده دورگه را برای خویش انتخاب نمود. سوروس معمولاً تنها بود و قربانی بی‌توجهی‌های فیزیکی و رفتاری و توهین از جانب والدین می‌شد. این بی‌توجهی‌ها موجب تأثیرگذاری در شخصیت وی شد و در حین بلوغ و بعد از آن ویژگی‌های تندخویی و رفتارهای خشنی در او پدید آمد.
آیلین چانگ (چینی سنتی: 張愛玲؛ چینی ساده شده: 张爱玲؛ ۳۰ سپتامبر ۱۹۲۰–۸ سپتامبر ۱۹۹۵) با نام مستعار لیانگ جینگ (梁京)، مقاله‌نویس، رمان‌نویس و فیلم‌نامه‌نویس چینی بود. او یک فمینیسم مشهور در تاریخ چین است که به خاطر به تصویر کشیدن زندگی دهه ۱۹۴۰ شانگهای و هنگ کنگ شهرت دارد.
آیلین ویگن، دختر ویگن دردریان (ملقب به سلطان جاز ایران) و خواهر دوقلوی ژاکلین خواننده و ترانه‌سرا در تهران متولد شد. آیلین همسر سابق فرزان دلجو بود. او به تشویق پدرش به بازیگری در فیلم‌های سینمایی روی آورد و از سال ۱۳۵۳ تا ۱۳۵۷ در ۸ فیلم بازی کرد. آیلین پس از انقلاب در شبکه‌های محلی لس‌آنجلسی بازیگر قطعات طنز نمایشی به همراه شهرام شب‌پره و هوشنگ توزیع بود و سپس در شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان به همراه شهروز رفیعی و رافی خاچاطوریان به عنوان یکی از قوی‌ترین و پرطرفدارترین مجریان شبکه‌های فارسی زبان درخشید.[نیازمند منبع] آیلین هم‌اکنون هم از برنامه‌سازان و مجریان شبکه فارسی‌زبان ماهواره‌ای محسوب می‌شود.
فلاحی در سال ۱۳۸۰ به عضویت گروه کر دانشگاه تربیت مدرس به رهبری الیپس مسیحی درآمد. تئوری موسیقی، سلفژ، ارکستراسیون و موسیقی مکتوب را نزد حمیدرضا دیبازر به مدت ۶ سال فراگرفت. در همین حال به عضویت گروه کر بهمن به رهبری مهدی قاسمی درآمد. دروس آواز جمعی و تکنیک‌های آواز را نزد ناربه چولاکیان و شقایق الهیاری گذراند و گیتار کلاسیک را نزد فرزانه رجایی و آیلین ارجمند و نوازندگی پیانو را نزد علیرضا حشمتی افشار ادامه داد. در اسفند ۱۳۸۶ به دعوت قاسم جعفری آهنگ‌ها و ترانه‌های فیلم مجنون لیلی را نوشت که آغاز رسمی فعالیت خوانندگی وی در عرصهٔ سینما و موسیقی است.
آیلین دارای هتروکرومی ایریدیس است، چشم راستش قهوه ای، چشم چپش سبز است. او از سن ۷ سالگی به دیابت نوع ۱ مبتلا است و با افسردگی دست و پنجه نرم می‌کند. او در حال حاضر در نروژ زندگی می‌کند.
آیلین رومرو در بسیاری از پست‌های خدمات عمومی، به ویژه آنهایی که به نمایندگی از افراد دارای معلولیت در کمیته‌ها و هیئت‌های ملی و بین‌المللی حضور داشتند، بر عهده داشت. در میان نقش‌هایش، او به عنوان همکار حقوقی دپارتمان بازرسی وزارت کار و رفاه اجتماعی السالوادور، نماینده بخش افراد و رئیس فوری دفتر مشاوره کار کاربران خدمت کرد.