اسفهبد

معنی کلمه اسفهبد در لغت نامه دهخدا

اسفهبد. [ اِ ف َ ب َ ] ( ص مرکب ، اِ مرکب ) بر وزن و معنی اسپهبد است که مطلق سپهسالار باشد. ( برهان ). سپه سالار. سپاهبد. اسپاهبد. اسپهبد. سپهبد. رجوع به اسپهبد شود. || نامی است مخصوص ملوک فارسیان. ( برهان ). اسپهبد و اسفهبد لقب عام ملوک جبال طبرستان است. ( آثارالباقیه ). رجوع به اسپهبد شود.

معنی کلمه اسفهبد در فرهنگ معین

(اِ فَ بَ ) [ معر. ] (ص مر. ) ۱ - سپاهبد، سپاهسالار. ۲ - عنوان پادشاهان طبرستان .

معنی کلمه اسفهبد در فرهنگ عمید

= اسپهبد

معنی کلمه اسفهبد در فرهنگ فارسی

( صفت اسم ) ۱ - سپاهبد سپاهسالار . ۲ - عنوان پادشاهان طبرستان .

معنی کلمه اسفهبد در ویکی واژه

سپاهبد، سپاهسالار.
عنوان پادشاهان طبرستان.

جملاتی از کاربرد کلمه اسفهبد

سید بهداد اسفهبد میر حسین‌زاده سرابی برنامه‌نویس و توسعه‌دهنده ایرانی و مدافع نرم‌افزار آزاد است. او نویسنده و توسعه‌دهنده اصلی برنامه‌های حرف‌باز، پانگو و فری‌بیدی است. این برنامه‌ها به صورت گسترده در برنامه‌های دیگر از جمله گنوم، گوگل کروم، فایرفاکس و لیبره‌آفیس به منظور قالب‌بندی و طرح‌بندی متون مورد استفاده قرار می‌گیرند. اسفهبد همچنین مشارکت‌هایی هم در پروژه گنوم داشته‌است. اسفهبد از سال ۲۰۰۳ در کانادا زندگی می‌کند و قبلاً برای شرکت ردهت و در حال حاضر برای گوگل کار می‌کند. او در سال ۲۰۱۳، جایزه متن‌باز اورایلی را به خاطر پروژه حرف‌باز دریافت کرد.
سهروردی در حکمة الاشراق آورده‌است: نور فی نفسه و لنفسه، نور مجرد و نور محض نامیده می‌شود. چیزی از نور آشکارتر نیست و چیزی به اندازه نور بی‌نیاز از تعریف نیست. حق‌تعالی که سهروردی آن را نورالانوار، نور محیط، نور فیوم، نورمقدس نوراعظم اعلی، نور نهار، و نور اسفهبدی می‌نامد. مطلقاً بی‌نیاز است.
اسفهبد در تاریخ ۱۵ ژانویه ۲۰۲۰، ساعت ۱۱ صبح توسط نیروهای لباس شخصی سازمان اطلاعات سپاه به اتهام فعالیت علیه نظام بازداشت شد. در پیامی که در ۱۷ اوت منتشر کرد اعلام کرد به مدت ۷ روز، روزانه به مدت بیش از شش ساعت از او بازجویی شده‌است.اطلاعات سپاه به وی پیشنهاد داده بود که در صورت همکاری و جاسوسی از فعالان خارج از ایران وی آزاد خواهد شد.