بهداد

معنی کلمه بهداد در فرهنگ اسم ها

اسم: بهداد (پسر) (فارسی) (تلفظ: behdād) (فارسی: بِهداد) (انگلیسی: behdad)
معنی: در کمال عدل و داد، بهترین هدیه خداوند، آفریده خوب

معنی کلمه بهداد در ویکی واژه

نیک آفریده شده

جملاتی از کاربرد کلمه بهداد

عبادی شاگردان بسیاری تربیت کرد که از میان آن‌ها مهربانو توفیق، بهنام وادانی، بهداد بابایی و سید خلیل عالی‌نژاد را می‌توان نام برد. او در رادیو نیز فعالیت می‌کرد و صفحه‌ها و کاست‌های زیادی ضبط کرد از جمله: صفحه آواز شور همراه با رضاقلی‌میرزا ظلی، همچنین تکنوازی‌ها و بداهه‌نوازی‌ها و همراهی با نوازندگان و خوانندگان مختلف. همنوازی‌های او با غلامحسین بنان و محمدرضا شجریان آثار فراوانی را در قالب برنامه گل‌ها به جا گذاشته است. او همچنین اجراهایی با شهرام ناظری داشته است که برخی از آن‌ها به صورت دیداری یا شنیداری در دسترس است. چند اثر محفلی از او و شجریان به یادگار مانده است.
ختائی در مسابقه تلویزیونی «تهمتن» که یک مسابقه استعدادیابی است و از شبکه نسیم به روی آنتن می‌رفت به‌همراه بهداد سلیمی مجری این برنامه بود.
محمدجعفر بهداد، مدیرعامل پیشین خبرگزاری ایرنا و معاون سیاسی دفتر محمود احمدی‌نژاد به دلیل انتشار مطلبی علیه علی لاریجانی، رئیس مجلس ایران، به همراه نویسنده آن مطلب به تحمل ۴ ماه حبس محکوم شد. بی‌بی‌سی فارسی
آفات و بیماری‌های درختان و درختچه‌های جنگلی و گیاهان زینتی ایران کتابی از ابراهیم بهداد است که در سال ۱۳۶۶ منتشر و در مراسم کتاب سال جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان کتاب شایسته تقدیر معرفی شد.
بازیگران این مجموعه تلویزیونی حامد بهداد، پوریا پورسرخ، الهام حمیدی، روناک یونسی، سامان صفاری، محمد خلخالیان، فخرالدین صدیق‌شریف، انوشیروان ارجمند، سولماز غنی، سمانه جلالی، علی عراق‌چی، بیتا بیگی و خسرو شهراز بوده‌اند.
او موسیقی را با یادگیری آواز در سال‌های اولیه دهه هفتاد نزد کریم صالح عظیمی آغاز کرد و در ادامه مدتی نزد سید نورالدین رضوی سروستانی ردیف آموخت و نیز شیوه آوازی طاهرزاده به روایت نورعلی خان برومند را نیز نزد حمیدرضا نوربخش فرا گرفت. ضمن آنکه چند مدتی هم نزد کمال‌الدین عباسی ردیف آوازی را فرا گرفت. در این مدت آموزه‌های آوازی و صداسازی را با برادرش سید عبدالحسین مختاباد استمرار داد و سلفژ و تئوری موسیقی را نزد محسن الهامیان و نواختن سه تار را هم برای مدتی کوتاه نزد حمید سکوتی، رضا موسوی‌زاده، پیمان سلطانی و بهداد بابایی آموخت.
آرایش غلیظ فیلمی به کارگردانی حمید نعمت‌الله و نویسندگی مشترک او و هادی مقدم دوست محصول سال ۱۳۹۲ است. حمید نعمت‌الله برای این فیلم جایزهٔ ویژهٔ هیئت داوران جشنواره سی و دوم فیلم فجر را دریافت کرد. همچنین این فیلم در رشته‌های بهترین بازیگر نقش اول مرد (حامد بهداد)، بهترین موسیقی، بهترین تدوین و… کاندیدا شده بود. خوانندهٔ تیتراژ پایانی این فیلم سینمایی همایون شجریان است. او این بار نوع جدیدی از خواندن را تجربه کرده‌است که به حال و هوای فیلم شباهت دارد.
گر بهدادیان موظف ز فقر می نرسد دست تو چون پارسا