ادرا
معنی کلمه ادرا در لغت نامه دهخدا

ادرا

معنی کلمه ادرا در لغت نامه دهخدا

ادرا. [ اَ ] ( اِخ ) فرضه ای از اعمال غرناطه در اسپانیا مشهور به ابدیرة ، واقع در ساحل بحرالمتوسط بمسافت 60 هزارگزی شمال غربی المریه . سکنه آن 8000 تن و تجارت آن شراب است و معادن ارزیز دارد. ( ضمیمه معجم البلدان ).

معنی کلمه ادرا در فرهنگ فارسی

فرضه از اعمال غرناطه در اسپانیا

معنی کلمه ادرا در فرهنگ اسم ها

اسم: آدرا (دختر) (فارسی) (تلفظ: adara) (فارسی: آدرا) (انگلیسی: adara)
معنی: آبرومند

معنی کلمه ادرا در دانشنامه عمومی

آدرا. آدرا ( به اسپانیایی: Adra ) دهستانی در استان آلمریای اسپانیا است.
در این دهستان ۲۲٬۰۳۴ نفر زندگی می کنند. مساحت این دهستان ۸۹٫۹۸ کیلومتر مربع است.
معنی کلمه ادرا در فرهنگ فارسی

جملاتی از کاربرد کلمه ادرا

استان ادرار (به عربی: ولایة أدرار) یک استان در موریتانی است.
ساختار منطقی داده به عنوان "شمای تعریف" شناخته می‌شود. به‌طور کلی اگر نرم افزار کاربر عملیاتی بر روی زیرمجموعه ای از صفات یک رابطه انجام دهد، آن نباید پس از اضافه شدن صفت جدید در آن رابطه تحت تأثیر قرار گیرد.استقلال منطقی داده حاکی از آن است که شمای ادراکی می‌تواند تغییر کند بدون آن که شمای موجود تحت تأثیر قرار گیرد.
ز عرش تا به ثری ذره ذره گویااند که داند آنک به ادراک عرش وار بود
مرغ فکرت کی بشادروان ادراکش رسد بحر خاطر کی بکنه گوهر پاکش رسد
آلنا در منطقه وینوهرادی پراگ رشد کرد در نوجوانی به بخشی از دنیای مد تبدیل شد، به طوری که در پانزده سالگی مقابل دوربین یادران شِـتلیک، یکی از مشهورترین عکاسان کشورش قرار گرفت. پس از آن راهی یونان شد و در نهایت در هفده سالگی به میلان نقل مکان کرد.
ادرار ۶۳۳ کیلومتر مربع مساحت و ۶۴٬۷۸۱ نفر جمعیت دارد و ۲۵۸ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده‌است.
در تعریف پزشکی زمانی از کم‌میزی صحبت می‌شود که برونداد ادراری در نوزاد و شیرخواران کم‌تر از ۱ میلی‌لیتر/کیلوگرم/ساعت ، در کودکان بزرگتر کم‌تر از ۰/۵ [میلی‌لیتر]/کیلوگرم/ساعت و در افراد بالغ کم‌تر از ۴۰۰ میلی‌لیتر/روز (برابر با ۱۷ میلی‌لیتر/ساعت) باشد.
در داستان ارباب حلقه‌ها، یاران حلقه تصمیم به گذر از کارادراس را داشتند ولی به خاطر برف شدید نتوانشتند از کوه عبور کنند و مجبور به عبور از معادن موریا شدند.
حدیث وقف به جایی رسید در شیراز که نیست جز سلس البول را در او ادرار
باوجود آن‌که در خودروسازی روز جهان، شرکت خودروسازی یافت نمی‌شود که حتی تولیدکننده یک مدل خودرو با حجم موتور بیش از ۲ لیتر نباشد؛ اما ایران‌خودرو و سایپا به‌دلایل فوق، همچنین به‌دلیل فشار دولت‌ها بر خودروسازان جهت جلوگیری از تولید خودروها با موتور قوی که خود به‌دلیل تملک پالایشگاه‌ها توسط دولت‌ها و شبه‌دولت‌ها و تلاش آنان برای صادرات بنزین می‌باشد؛ به‌علاوه، عدم سرمایه‌گذاری خودروسازان ایران در تحقیق و توسعه و ارتباط با دانشگاه‌ها در حوزه تولید موتورهای قدرت‌مند و به‌روز، این شرکت‌ها در این زمینه دچار عقب‌ماندگی جدی گردیده‌اند.
نفست آمد همچو مرغی در قیاس بال و پروازش از ادراک حواس
تا بیفزاید به ادراک و نظر سوی عهد رفته باز آید نگر
وصف ادراک خویش می گویند همه دورند از آنچه می جویند
بود بیرون ز نشئه املاک که کنند این دقیقه را ادراک
در ۶ مه ۲۰۰۶، یک فروند وستلند لینکس بریتانیایی متعلق به نیروی دریایی پادشاهی از اسکادران ۸۴۷ با شلیک یک استرلا-۳ بر فراز بصره سرنگون شد و پنج خدمهٔ آن کشته شدند و آن بالگرد، با یک خانه برخورد کرد.
زساغر منع صائب می کند زاهد، نمی داند که می در سینه رنگ شعله ادراک می ریزد
این آزادراه ۱۹ تونل به طول ۵/۵ کیلومتر، ۳۰ پل بزرگ و ۴۴۰ پل کوچک دارد و طول آن ۱۳۸ کیلومتر است.
ای هستیت از تمیز خلقان همه پاک ذات تو منزه از عقول و ادراک
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال پدیده خراسان، باشگاه فوتبال راهیان کرمانشاه، باشگاه فوتبال مس رفسنجان، باشگاه فوتبال سیاه‌جامگان و باشگاه فوتبال بادران اشاره کرد.
نمی‌دانم چه برق افتاده در بنیاد ادراکم که داغ دل شرار کاغذی شد درکنار من