آنتی

آنتی

معنی کلمه آنتی در دانشنامه عمومی

آنتی (آلبوم). ضد ( به انگلیسی: Anti ) هشتمین آلبوم استودیویی خواننده باربادوسی، ریانا است. این آلبوم در ۲۸ ژانویه ۲۰۱۶ از طریق وستباری رود و راک نیشن منتشر شد. آلبوم ضد در هفته اول انتشار به رتبه ۱ در بیلبورد ۲۰۰ دست یافت و تنها در ۱۴ ساعت موفق به دریافت گواهی پلاتین در آمریکا شد؛ این سریع ترین آلبوم تاریخ است که به این موفقیت دست میابد.
اولین تک آهنگ این آلبوم ترانه «کار» به همکاری دریک بود که در ۲۷ ژانویه ۲۰۱۶ منتشر شد. این آهنگ به شماره ۱ در ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد دست یافت و به مدت ۹ هفته متوالی در صدر جدول قرار داشت و بدین ترتیب تبدیل به چهاردهمین ترانه شماره یک این خواننده تبدیل شد. تک آهنگ دوم «به من نیاز داشتی» بود که به شماره ۷ بیلبورد رسید و بیش از ۵ میلیون نسخه در آمریکا فروخت. تک آهنگ سوم «بهتر ببوسش» به رتبه ۶۲ در بیلبورد رسید. آخرین تک آهنگ «عشق روی مغز» بود که بدون موزیک ویدیو منتشر شد و به رتبه ۵ بیلبورد رسید و سه گواهی پلاتینیوم در آمریکا دریافت کرد. در آغاز قرار بر این بود که آلبوم طبق روال همیشگی در نوامبر منتشر شود اما پدر ریحانا در مصاحبه ای که با او انجام شده بود اظهار کرد که «پخش آلبوم کمی به تأخیر افتاده است چون ریانا هنوز از آلبوم راضی نیست. » ریانا برای این آلبوم نامزد ۸ جایزه گرمی در مراسم گرمی سال ۲۰۱۷ شد اما پس از مراسم گرمی ۲۰۱۷ از اوبه عنوان ناکام ترین هنرمند در سال ۲۰۱۶ یاد می شود چرا که هیچ جایزه ای دریافت نکرد. آلبوم از دیدگاه مجله بیلبورد به عنوان برترین آلبوم سال ۲۰۱۷ انتخاب شد.

جملاتی از کاربرد کلمه آنتی

در ناله برای آنتینوس∗ اثر راینر ماریا ریلکه (منتشره در 1908) هادریانوس به سبب ایزد انگاری آنتینوس خدایان را نکوهش می‌کند.
آنتیوخوس پنجم پس از مرگ پدرش آنتیوخوس چهارم اپیفانس و مادرش لائودیس چهارم در ایران، تنها نه سال داشت که به سلطنت رسید. ژنرال لیسیاس که توسط اپیفانس به عهده او گذاشته شده بود، به عنوان نایب السلطنه برای کودک خدمت کرد، اگرچه توسط ژنرال های دیگر به چالش کشیده شد. سنای روم همچنان دمتریوس، پسر سلوکوس چهارم و وارث قانونی تاج و تخت را به عنوان گروگان نگه داشت و از آزادی او امتناع کرد، زیرا آنها معتقد بودند که بهتر است سوریه به طور اسمی توسط یک پسر و نایب السلطنه او اداره شود تا دمتریوس 22 ساله.[3]
در سال ۱۲۹ پیش از میلاد فرهاد دوم، آنتیوخوس هفتم را شکست می‌دهد.
ورا آنتیوکوس با دار و برد سپهدار بر لشگر بلخ کرد
آرسنیت سرب به‌عنوان سموم و حشره‌کش‌ها در کشاورزی استفاده می‌شود. این عنصر گهگاه به صورت خالص یافت می‌شود ولی معمولاً به صورت ترکیب با نقره، کبالت، نیکل، آهن - آنتیموان یا سولفور وجود دارد.
شکسته شد آخر زو آنتی نیوس به فرجام شد کشته با صد فسوس
آنتیری سنتر علاوه بر ۵۹۴ آپارتمان، دارای بیش از ۱۴۰٬۰۰۰ فوت مربع (۱۳٬۰۰۰ متر مربع) فضای اداری، نزدیک به ۱۶۰۰۰ فوت مربع (۱۵۰۰ متر مربع) فضای خرده فروشی در طبقه همکف، یک باشگاه به مساحت ۱۱۷۵۰ فوت مربع (۱۱۰۰ متر مربع) همراه با امکانات و استخر سرپوشیده و ۳۶۳ واحد فضای پارکینگ درجه یک می‌باشد.
این نکته که آیا داریوش، گئومات غاصب یا بردیا را کشته، چیزی است که مورد بحث و مناظره کارشناسان و حتی نویسندگانی چون آگاثیاس، آمیانوس، مارسلیانوس، یوهانوس (از آنتیوخیا)، اوراسیوس و پورفیریوس (از تیر) بوده‌است.
آنتیخوس سوم در ۲۱۰ یا ۲۰۹ پ. م برای بازپس‌گیری مناطق از دست‌رفته به باختر و پارت لشکرکشی کرد، اما ناموفق ماند و مجبور به عقد توافق صلح با اردوان یکم شد و وی را به عنوان شاه به رسمیت شناخت. پس از حمله جمهوری روم به سلوکیان و شکست آنان در جنگ ماگنزی در ۱۹۰ پ. م، سلوکیان دیگر توان دخالت در امور اشکانی را نداشتند. فریاپت (دوران حکومت: ۱۹۱–۱۷۶ پ. م) جانشین اشک دوم شد و در نهایت فرهاد یکم (دوران حکومت: ۱۷۶–۱۷۱ پ. م) به تاج و تخت رسید و به‌دور از دخالت سلوکیان حکمفرمایی کرد.
بیماری بدون درمان نیز بهبود می‌یابد ولی گاه کورتیکواستروئیدها تجویز می‌شوند. برای تخفیف علایم امکان دارد داروهای ضد درد و تب بر، آرام‌بخش‌ها، آنتی‌هیستامینها (برای خارش) و دهانشویه تجویز شوند. عامل زمینه مانند تبخال باید درمان شود.
احمد سپاسدار بیش از ۵۰ نمایش را کارگردانی کرده و هنوز در این عرصه فعالیت می‌کند. او در سال ۱۳۸۸ نمایش «جزیره» براساس نوشته آثول فوگارد را طراحی و کارگردانی کرد. پس از آن در اوایل دهه ۹۰ نمایش «آنتیگون» و «خرده خانم» را به روی صحنه برد و در سال ۱۳۹۵ نمایش «مده آ» را در گالری تار و پود زمان در شیراز اجرا کرد.
آنتیوخوس سیزدهم یکی از واپسین شاهان سلوکی بود. او پسر آنتیوخوس دهم از همسر بطلمیوسی‌اش کلئوپاترا سلن بود. مادرش میان سال‌های ۹۲-۸۵ (پیش از میلاد) نیابت پادشاهی پسر را داشت. کمی پس از چیرگی تیگران یکم شاه ارمنستان بر سوریه در ۸۳ پیش از میلاد او به رم سفر کرد تا پادشاهی پسرانش را بر مصر باستان به رومیان بپذیراند، ولی در این راه ناکام ماند. میان سال‌های ۷۵-۷۳ قبل از میلاد اینان تنها در جایگاه پادشاهان بومی سوریه شناخته می‌شدند. سرانجام کلئوپاترا سلن به دست تیگران افتاد و کشته شد، ولی اندکی پس از آن که پومپی توانست تیگران را شکست دهد، مردمان انطاکیه آنتیوخوس سیزدهم را به شاهی برداشتند و در سال ۶۹ پیش از میلاد، لوسیوس لوکولوس پذیرفت که او پادشاه سوریه باشد.