آگهی

معنی کلمه آگهی در لغت نامه دهخدا

( آگهی ) آگهی. [ گ َ ] ( حامص ، اِ ) مخفف آگاهی. خبر. نباء. اطلاع. آگاهی.علم. معرفت. خبرت. وقوف. عرفان. شناخت :
بدو گفت کای مهتر کاروان
مرا آگهی ده ز بارنهان.فردوسی.بایران رسدزین بدی آگهی
برآشوبد این روزگار بهی.فردوسی.چو آمد ببغداد از او آگهی
که آمد خریدار تخت مهی
همه شهر از آگاهی آرام یافت
جهانجوی ازآرامشان کام یافت.فردوسی.که من این آگهی دیگر شنیدم
چنان دانم که من بهتر شنیدم.( ویس ورامین ).به گفتن گرفتند راز نهان
بگسترد از آن آگهی در جهان.شمسی ( یوسف و زلیخا ).بیزدان بخشنده دادگر
که آگاهیم ده ز کار پدر
که باشد کنار من از وی تهی
هنوزم نیامد از او آگهی.شمسی ( یوسف و زلیخا ).بیاورد چون آگهی یافت شاه
فرستاد مردم پَس ِ ما براه.شمسی ( یوسف و زلیخا ).ملک را هم بشب آگهی دادند. ( گلستان ).
بَریدِ باد صبا دوشم آگهی آورد
که روز محنت و غم رو بکوتهی آورد.حافظ. || شهرت. صیت. اشتهار :
بهر هفت کشور ز من آگهیست
ستاره رخ روشنم را رهیست.شمسی ( یوسف و زلیخا ). || روایت. اثَر. حدیث :
چنین آورد راستگو آگهی
که چون شد بخانه رسول چهی...شمسی ( یوسف و زلیخا ). || علم. استحضار :
که از مرز هیتال تا مرز چین
نباید که کس پی نهد بر زمین
مگر به آگهی و بفرمان ما
روان بسته دارد ز پیمان ما.فردوسی.ز رنج و ز بدْشان نبد آگهی
میان بسته دیوان بسان رهی.فردوسی.- از آگهی رفتن ( بشدن ) ؛ از خویش بی خویش ، از خود بی خود گشتن. مغمی علیه گردیدن :
شهنشه مست بود از باده بیهوش
برفت از آگهی و شد از او هوش.( ویس و رامین ). || اعلام :
چو آمد به بغداد از او آگهی
که آمد خریدار تخت مهی
همه شهر از آگاهی آرام یافت
دل شاه از آرامشان کام یافت.فردوسی. || سماع. شنودن :
تو دانی که دیدن به از آگهی است
میان شنیدن همیشه تهی است.فردوسی. || علم. خبرت. معرفت :
چون سِر و ماهیت جان مخبر است

معنی کلمه آگهی در فرهنگ معین

( آگهی ) (گَ ) (حامص . ) ۱ - آگاهی ، اطلاع . ۲ - علم ، معرفت . ۳ - خبری که از جانب فردی یا مؤسسه ای در روزنامه ها و مجلات و رادیو و تلویزیون انتشار یابد و آن غالباً جنبة تبلیغاتی دارد.

معنی کلمه آگهی در فرهنگ عمید

( آگهی ) ۱. نوشته ای که به وسیلۀ آن مطلبی را به اطلاع مردم برسانند، مطلبی که از طرف کسی یا بنگاهی به وسیلۀ روزنامه یا رادیو یا تلویزیون انتشار داده شود و جنبۀ تبلیغ داشته باشد، اعلان.
۲. [قدیمی] آگاهی، اطلاع، خبر.

معنی کلمه آگهی در فرهنگ فارسی

( آگهی ) ( اسم ) ۱ - خبر اطلاع آگاهی . ۲ - علم معرفت عرفان . ۳ - شهرت صیت اشتهار . ۴ - روایت اثر حدیث . ۵ - استحضار اطلاع . ۶ - جاسوسی انهائ ۷ - خبری که از جانب فردی یا موئ سسهای در روزنامه ها و مجلات و رادیو و تلوزیون انتشار یابد و آن غالبا جنب. تبلیغاتی دارد اعلان . ۸ - نوشته ای که خبر یا دستوری نو دهد . ۹ - اعلامیه ای که بانک به مشتری فرستد یا از آگهی بشدن . از خود بیخود شدن بیهوش گردیدن
مخفف آگاهی تخلص شاعری از یزد

معنی کلمه آگهی در ویکی واژه

خبر یا مطلبی که برای جلب نظر مردم از طرف فرد یا مؤسسه‌ای به صورت نوشته یا گفتار یا فیلم پخش میشود. مخفف آگاهی.
خبری که از جانب فردی یا مؤسسه‌ای در روزنامه‌ها و مجلات و رادیو و تلویزیون انتشار یابد و آن غالباً جنبۀ تبلیغاتی دارد. اطلاع.علم. معرفت.

جملاتی از کاربرد کلمه آگهی

از دل زار بلنداقبال دارد آگهی طایری کاندر قفس بشکسته پر افتاده است
تو عالمی باحادیث و واقفی ز فنون تو آگهی بتواریخ و عارفی بسیر
آلیس براگا مورس زاده سائو پائولو بزرگ‌ترین شهر برزیل است. او در یک خانواده کاتولیک بزرگ شد. او بازیگری را از سنین پایین شروع کرد. مادر او، آنا براگا و خاله او سونیا براگا هر دو بازیگر هستند؛ و آلیس براگا آن‌ها را اغلب در فیلم‌ها همراهی می‌کند. وی کار حرفه‌ای خود را با ظاهر شدن در نمایش‌های مدرسه‌ای و آگهی‌های بازرگانی آغاز کرد. او اولین پیام بازرگان خود را وقتی ۸ ساله بود برای ماست بازی کرد. وقتی نوجوان بود او شروع کرد به دنبال نقش در تلویزیون و فیلم‌ها. او بر زبان‌های پرتغالی، اسپانیایی و انگلیسی تسلط دارد.
1. ساده‌ترین مشخصه برای تعریف، یک ویژگی اندازه متغیر در آگهی است. این مورد به آگهی‌ای اشاره می‌کند که اندازهٔ آگهی آن به مقداری بزرگتر از آنچه در نمایش آگهی آمده‌است، تغییر می‌کند.
در صورت قبول اختراع مراتب ثبت اختراع به صورت آگهی تهیه شده و جهت درج در روزنامه رسمی کشور تحویل متقاضی یا وکیل او می‌گردد. پس از درج در روزنامه رسمی یک نسخه از روزنامه به اداره مالکیت صنعتی ارائه و گواهینامه ثبت اختراع به وسیله اداره مزبور کامل شده و یک نسخه از توصیف، ادعا و نقشه اختراع ضمیمه و قیطان‌کشی شده با امضاء مدیر کل و ممهور به مهر اداره کل ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی تسلیم متقاضی یا وکیل قانونی او می‌شود.
گر که کار آگهی، از بهر دلی کاری کن تا که کار دل تو نیز میسر گردد
ز گیتی برآمد سراسر خروش ازیشان بشد آگهی نزد گوش
بازیگری آناسوفیا راب برای اولین بار با بازی در یکی از آگهی‌های تبلیغاتی مک‌دونالدز در سال ۲۰۰۴ کلید خورد. بعد از آن وی در یکی از قسمت‌های سریال «درک و جاش» بازی کرد؛ اما اولین فیلم رسمی و بزرگ او، فیلم سامانتا: تعطیلات یک دختر آمریکایی بود. برای بازی در این فیلم او مجبور شد موهای خود را به رنگ تیره رنگ کند.
از حال من آگهی تو ای بار خدای و آن نیز توانی که ترا باشد رای
در حال حاضر، دستگاه‌های تولید ابرآگهی در دو مدل ۶۰ و ۹۰ موجودند که هر کدام به‌ترتیب ابرآگهی‌هایی به بزرگی ۶۱ و ۹۱ سانتی‌متر تولید می‌کنند. بدیهی‌ست هرچه اندازهٔ ابرآگهی بزرگ‌تر باشد قابلیت نمایش جزئیات بیشتری را خواهد داشت.
یک موضع را می‌توان با برخی ملاحظات به صورت «کوور سازی معادل یکدست سازی است» توصیف کرد. مهم است بدانیم مسئله این نیست که این کوورها مستقیماً مالک چه چیزی هستند؛ بلکه، کوورسازی زمانی که شما شبکه‌های پیچیده و در هم تنیده‌ای که قدرت یکپارچه دارند را در نظر بگیرید هم معنا دارند؛ ارتباطات میان هیئت مدیره‌های شرکت‌ها و صاحبان کوورساز رسانه‌ها، از جمله این شبکه‌ها هستند و می‌بینیم چگونگی سرپرستگی تجاری هستنده‌های خبری طوری از آن‌ها می‌خواهند تا مجوز آگهی دهندگان و پشتیبانان را بگویند که تهیهٔ خبر را تحت تأثیر زد و بندها قرار می‌دهد.
زمان موردنیاز برای تولید هر ابرآگهی به‌طور متوسط بین ۱۵ تا ۵۰ ثانیه است. این عدد با توجه به ابعاد ابرآگهی و ضخامت آن قابل تغییر است.
ناقدی کو داشت در جمع مهی گفت او را نیست از شمع آگهی
غافل منشین درین گذرگاه غفلت چاه است و آگهی راه
ز درنده شیران زمین شد تهی به پرنده مرغان رسید آگهی
آگهی، از حکم و از فتوای من از سخنها و اشارتهای من
ز نام و نشانت مرا آگهی ست نشستن به پیش تو از ابلهی ست
اگر ضایعه یک عصب محیطی در حد آکسونوتمزیس باشد، پیش آگهی خوبی را ازنظر بهبودی به دنبال دارد. آسیب در شبکه‌های عصبی همانند شبکه بازویی یا شبکه کمری، علایم و نشانه‌های بیشتری از نقایص حسی-حرکتی ایجاد می‌کند. در این موارد، پیش آگهی به میزان آسیب و بازسازی آکسون‌های صدمه دیده بستگی دارد.
در سال ۱۸۵۰، رئیس‌جمهور میلارد فیلمور از بیتس درخواست نمود که به عنوان وزیر جنگ ایالات متحدهٔ آمریکا خدمت کند اما وی نپذیرفت و به جای او چارلز ام کونراد منصوب شد. در مجمع ملی حزب ویگ در سال ۱۸۵۲، بیتس بر روی آگهی حزبی به عنوان نامزد تصدی معاون رئیس‌جمهور ایالات متحدهٔ آمریکا برای انتخابات، در نظر گرفته شد. او در نخستین رأی‌گیری پیشتاز بود ولی طی دومین رأی‌گیری اعلام شده، ویلیام ای گراهام انتخاب شد.
های عصبی همزمان و وضعیت نامناسب زندگی قبل از شروع علائم، منجر به پیش آگهی بدتری می‌شوند. خطای تشخیصی در