آمریکایی

آمریکایی

معنی کلمه آمریکایی در لغت نامه دهخدا

امریکایی. [ اِ ] ( ص نسبی ) منسوب به امریکا. آمریکایی. || هر فرد از مردم آمریکا.

معنی کلمه آمریکایی در فرهنگ فارسی

( آمریکایی ) ( صفت ) منسوب به آمریکا امریکایی : از مردم آمریکا ینگی دنیایی .
( صفت ) منسوب به آمریکا از مردم آمریکا آمریکایی .

معنی کلمه آمریکایی در دانشنامه عمومی

آمریکایی (فیلم). آمریکایی ( انگلیسی: The American ) یک فیلم مهیج به کارگردانی آنتون کوربین است که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد.
جک مزدوری آدمکش و اسلحه سازی زبردست است. وقتی ماموریتش در سوئد پایان می یابد برای ماموریت نهایی اش با پاول تماس می گیرد. جک به یک شهر کوچک کوهستانی در ایتالیا اعزام می شود. در این ماموریت از زنی بلژیکی بنام ماتیلد سفارش اسلحه می گیرد. جک با کشیشی محلی به نام پدر بنتتو دوستی می گیرد و با زن جوانی بنام کلارا نرد عشق می بازد. به تدریج روشن می شود که از چند جانب جان جک در خطر است.
• جرج کلونی
• ویولانته پلاچیدو
ایزابل آدریانی
• تکلا رویتن
• پائولو بوناچلی
• فیلیپو تیمی
• یوهان لیسن
• ایرینا بیورکلوند
• آنا فولیه تا
• ساندرو دُری
• سیلوانا بوزی
• سامولی وائورامو

معنی کلمه آمریکایی در ویکی واژه

اهل کشور آمریکا، آنچه که ساخت کشور آمریکا باشد و یا به نوعی به آن مربوط باشد.
لهجه انگلیسیِ متداول در کشور ایالات متحدهْ آمریکا. آمریکائی.

جملاتی از کاربرد کلمه آمریکایی

کریم در ژنو، سوئیس به دنیا آمد و علیرغم تولد نارس سالم اعلام شد. برادرش امین آقاخان کمتر از یک سال بعد به دنیا آمد. شاهزاده علی خان مدت کوتاهی بعد با بازیگر آمریکایی ریتا هیورث ازدواج کرد که از او دختری به نام پرنسس یاسمین آقاخان دارد.
نظرسنجی کشورهای ناتو که در ژوئن۲۰۰۹، حدود ۲ماه قبل از انتخابات افغانستان انجام شد، همچنین گزارش داد که ۵۶ درصد آمریکایی‌ها به ثبات وضعیت در افغانستان خوش بین هستند، در حالی که اکثریت ۶۲ درصد مردم در ۱۲ کشور ناتو در اروپا هستند. و ترکیه نبودند.
ابوابراهیم قرشی در سال ۲۰۰۸ بازداشت شد و ماه‌ها تحت بازجویی بود. نیروهای آمریکایی ادعا کرده‌اند که در بازجویی او اطلاعات خوبی از ده‌ها عضو پیکارجویان در اختیار آنها قرار داده بود. با خروج نیروهای آمریکایی از عراق در اوایل سال ۲۰۱۰ میلادی ابوابراهیم قرشی موقعیت خود را بازیافت و به ابوبکر بغدادی نزدیک شد.
«از این عکس بگیر - تودهٔ چهره‌های بلاندی»، کتابی از عکاس افسانه‌ای، مایک راک، است که در سال ۲۰۰۴ با دیباچه‌ای از دبرا هری منتشر شد، و تصویر واقعی تک‌آهنگ «از این عکس بگیر»، که هری را در حال لیسیدن یک صفحهٔ گرامافون نشان می‌دهد، یکی از مشهورترین تصاویر مربوط به گروه است. این تصویر برای دیسک تصویری خطوط موازی در سال ۱۹۷۸ و نیز روی جلد نسخهٔ آمریکایی سی‌دی گلچین‌شدهٔ سال ۱۹۹۴، مجموعهٔ پلاتینی استفاده شد.
غاده از دانشگاه سوریه با مدرک لیسانس در ادبیات انگلیسی فارغ‌التحصیل شد. سپس دورهٔ فوق لیسانس را در دانشگاه آمریکایی بیروت ادامه داد و دورهٔ دکترای ادبیات انگلیسی را در دانشگاه لندن طی کرد. مدتی در دانشگاه دمشق به عنوان استاد سخنران مشغول به کار بود. سپس کار روزنامه‌نگاری را برگزید که هنوز هم به آن ادامه می‌دهد و با مجلهٔ الحوادث به عنوان نویسندهٔ مشهور ستون «لحظات حریه» (لحظه‌های رهایی) همکاری مداوم دارد.
ماریون کروافورد (۱۸۵۴–۱۹۰۹)، رمان‌نویس آمریکایی ساکن ایتالیا، در ۱۸۹۴ رمانی با نام «زرتشت» منتشر کرد که داستان آن در دربار داریوش جریان دارد. رمان دربارهٔ عشق نافرجام زرتشت به یک شاهدخت یهودی و مأموریت پیامبری اوست. بنا به رمان کراوفورد، دانیال، معلم زرتشت بوده‌است.
سریال در ۱۰ اکتبر ۲۰۱۵ از شبکه بی‌بی‌سی آمریکایی و در ۲۲ اکتبر از شبکه بی‌بی‌سی دو انگلیس پخش شد.
همچنین در جشنواره آمریکایی هیئت ملی بازبینی فیلم (منتقدین ملی آمریکا) جایزه بهترین فیلم سال ۱۹۳۶ را کسب کرد.
در دههٔ ۱۸۶۰، محله‌های جدیدی در بیرون دیوارهای شهر باستانی، برای اسکان زائران، کاهش تراکم جمعیت و بهبود وضعیت بهداشتی مرکز شهر احداث شد. بنا به گزارش یک خیریهٔ آمریکایی جمعیت تقریبی شهر در سال ۱۸۶۷ برابر با ۱۵۰۰۰ نفر، شامل ۴ تا ۵ هزار یهودی و ۶ هزار مسلمان بوده است. هر ساله حدود ۵ تا ۶ هزار زائر مسیحی روس نیز از شهر دیدن می‌کردند. در سال ۱۸۷۲، اورشلیم مرکز یک ناحیهٔ اجرایی مستقل از ولایت سوریه و تحت حاکمیت مستقیم استانبول، موسوم یه متصرفهٔ اورشلیم شد.
ماسگریوز در تهیه این آلبوم با الهام از ماجراجویی شخصی خود از درد و التیام پس از طلاقش از روستون کلی، خواننده-ترانه‌سرای آمریکایی، الهام گرفته‌است. او بخت‌برگشته را نوعی «تراژدی مدرن» توصیف کرد و از رومئو و ژولیت، نمایش‌نامه معروف ویلیام شکسپیر نیز الهام گرفت. ماسگریوز از بیل ویثرز، دفت پانک، شاده آدو، ایگلز و ویزر به‌عنوان منبع الهام آلبوم نام برده‌است. از نظر آوایی، بخت‌برگشته یک اثر پاپ است، و ضمن حفظ ریشه‌های کانتری آثار پیشین خواننده، عناصر فولک، رقص، راک و سایکدلیک را نیز دربردارد. این اثر شامل بالاد‌های ملایمی است که توسط تمپو‌های یک‌نواخت، سینتی‌سایزرهای آنالوگ، طبل‌های بازتکرار و هارمونی‌ها اجرا می‌شود.