ایرت

ایرت

معنی کلمه ایرت در دانشنامه عمومی

latitudeایرتlongitudeایرت
ایرت ( به انگلیسی: Erith ) شهرکی در منطقه بکسلی لندن است که در انگلستان واقع شده است.

معنی کلمه ایرت در ویکی واژه

مترادف با رتا و آرتا به زبان آشوری. ایرت ممکن تلفظ ناقص یا بدوی ارته باشد که معنی صبح‌زود است.

جملاتی از کاربرد کلمه ایرت

در آغاز دوران مشروطه، پرچمی با زمینهٔ سفید و دو لبهٔ سبز و سرخ معمول گردید که به‌زودی کنار گذاشته شد. در «رسملی قاموسِ عثمانی» چاپ ۱۲۹۱ ه‍.خ (۱۳۳۰ ه‍.ق) دو پرچم دولتی و شهروندی از ایران ترسیم شده است که هر دو دارای دو لبهٔ سبز و سرخ در سه سوی پرچم (همهٔ جهت‌ها به جز میلهٔ پرچم) اند و تفاوت آنها در نشان شیر و خورشید است که فقط در پرچم دولتی دیده می‌شود. با توجه به مغایرت نحوهٔ قرارگیری رنگ‌ها با آنچه که در نظام‌نامهٔ بیرق‌های دولت علیّهٔ ایران به تاریخ ۳ رمضان ۱۳۲۸ ه‍.ق (۱۶ شهریور ۱۲۸۹ ه‍.خ)، مسلم است که پرچم‌های معرفی‌شده در رسملی قاموس عثمانی در زمان چاپ به‌روز نبوده‌اند.
چو لاله زایرت خرم چوگل با خرمی توأم چو ریحان سبز و مشکی دم چو سنبل بوستان پیرا
پس از آنکه هیتلر از زندان آزاد شد فعالیت‌های حزبی را از سر گرفت و در اواخر سال ۱۹۳۰ پیامی برای روهم فرستاد و از وی درخواست کرد که به حزب برگشته و مسئولیت گروه شبه نظامی را قبول کند، روهم نیز این پیشنهاد را قبول کرد و در آوریل ۱۹۳۱ مجدداً کار خود را به عنوان رئیس اس آ از سر گرفت. گروه‌های شبه نظامی حزب نازی از جمله گروه طوفان و اس اس مجموعاً یک میلیون عضو داشتند و از نیروها در اجرای برنامه‌های سرکوب مخالفان حزب استفاده می‌شد. یکی دیگر از مسائلی که در مورد روهم گفته می‌شود همجنسگرا بودن و موافقت او با مسئله همجنسگرایان بود و این امر با اهداف سایر نازی‌ها مغایرت داشت و آنها این کار روهم را یک رسوایی ملی می‌دانستند.
هیچ مدرکی مبنی بر اینکه آدم و حوا هیچ وقت واقعاً وجود داشته‌اند موجود نیست، و وجود واقعیشان با ژنتیک فرگشتی انسان در تضاد است. با این حال، در برخی کشورها مغایرت بزرگی بین اتفاق نظر علمی و نظر عامه وجود دارد؛ نظرسنجی‌ای در ۲۰۱۴ میلادی گزارش می‌کند که ۵۶٪ آمریکایی‌ها اعتقاد دارند که «آدم و حوا اشخاص واقعی بوده‌اند»، و ۴۴٪ چنین چیزی را با قاطعیت قوی یا مطلق باور دارند.
از باشگاه‌هایی که در آن بازی کرده‌است می‌توان به آرارات ایروان، چرنومورتس نووراسییسک، کوبان کراسنودر و ایرتیش پاولودار اشاره کرد.
در سپتامبر ۲۰۱۱، نلسون اعلام کرد که ثابت کرده‌است که اصول موضوعه پئانو منطقا دارای مغایرت است. وی خطایی در اثبات یافت، و او این ادعا را پس گرفت.
اوکانل در ۱۸ دسامبر ۲۰۰۱ در لس آنجلس، کالیفرنیا متولد شد. او دختر مگی بایرد، معلم، هنرپیشه و فیلمنامه‌نویس، و پاتریک اوکانل، کارگر ساختمانی که به‌عنوان بازیگر به صورت نیمه‌وقت کار می‌کرد و در فیلم‌هایی مانند مرد آهنی ظاهر شده بود. پدر و مادر آیلیش هردو موسیقی‌دان‌های آماتور هستند. او تبار ایرلندی و اسکاتلندی دارد. نام میانی خواننده، آیلیش، در اصل قرار بود نام او باشد، درحالی که پایرت نام میانی او شد. مادرش او را از طریق لقاح مصنوعی حامله شد. آیلیش در محله هایلند پارک لس آنجلس بزرگ شد.
بررسی‌ها و پژوهش‌های انجام شده در این زمینه نشان می‌دهد حمایت از ازدواج همجنس‌گرایان در میان افراد تحصیل‌کرده‌تر و جوان‌تر بیشتر است. همچنین اکثر مخالفان همجنس‌گرایی و ازدواج همجنس‌گرایان برای دیدگاه‌های خود دلایل دینی برشمرده‌اند. برای نمونه، ۵۲ درصد از مخالفان همجنس‌گرایی مغایرت با تعلیمات دینی را علت اصلی (در ۹۰ درصد مغایرت با کتاب مقدس) دانسته‌اند. همچنین افرادی که هر هفته به مراسم مذهبی می‌پردازند، مخالفت بیشتری با همجنس‌گرایی نسبت به گروهی که کمتر به مراسم‌های مذهبی می‌پردازند وجود دارد (۴۸ درصد در مقابل ۲۲ درصد).
حدیث جود تو سایرترست در عالم ز حال عروه و عفرا ز عشق دعد و رباب
ای خسروی که از کف رادتو زایرت بر صد هزار گنج فزونست قهرمان
فرصت غیر تا به کی سوخت شرار غیرتم چند مغایرت کند حوصله غیور تو
چیزی که به دستیاری آن زنگ غمی از آئینه خاطر توان پرداخت و مستمسکی که در این گرفتاری خط آزادی دل از تنگنای ملالت توان ساخت، رقیمه جات مشتمله بر مژده استقامت ذات مسعود است، و وجود محمود چنان می پنداشتم دریافت این سعادت به توسط تو اصل عرایض میسر خواهد گشت، و اقلا پس از آنکه ده طغرا عریضه کمترین مشهود دیده حق بین افتد، باری اندیشه صدور خطاب و جوابی اگر همه عتابی است در ضمیر همایون خواهد گذشت، مصرع: بسوختیم در این آرزوی خام و نشد. معلوم است نامه من بنده را شایستگی جواب و به مدلول، مصرع:صیدی که دور شد ز حرم کشتنی بود. جز خون ریز خون گرفته ای که از ساحت حرم جرم حضور مساحت صحرای زنهار خوار محرومی گزیند صواب نیست ولی مباینت اضطراری را با مغایرت اختیاری فرقی هست، مصرع: آنکه روی از همه عالم به تو آورد نشاید.
زدست زایرت خیزد به از بغداد و از ششتر زلفظ مادحت زاید به از عمان و از لحسا
و اگر این بنده یک کتاب، از تازی بپارسی برد بدان تسوفی نمی جوید، چه ذکر براعت او ازان سایرتر است که بدین معانی حاجت افتد، و خاص و عام را مواظبت او بر استفادت و تعلم مقرر گشته است، و کمال همت او در فراهم آوردن اسباب سعادت و اکتساب انواع هنر معلوم شده.
ای بعذایرت بسی عاشق را دل است گم عذر بنه بزیر پا وزسر انبساط قم
ارتیس (قزاقی: Ертіс) یک منطقه مسکونی در قزاقستان است که در استان پاولودار و در سمت چپ رود ایرتیش واقع شده است. ارتیس ۷۰۷۲ نفر جمعیت دارد.
برخی مدعی شده‌اند آمارهای اعلام شده توسط دولت احمدی‌نژاد درخصوص کاهش شکاف طبقاتی که با شاخص ضریب جینی سنجیده می‌شود، با آمارهای اعلام شده توسط سازمان ملل و کارشناسان مستقل مغایرت داشته‌است. اما بر اساس آماری که دولت حسن روحانی (به عنوان منتقد جدی دولت احمدی‌نژاد) منتشر کرد در آخرین سال دوره دوم ریاست جمهوری احمدی‌نژاد، ضریب جینی در ایران به رقم ۰/۳۶ رسید. بر اساس این آمار ضریب جینی از سال ۱۳۸۳ و پس از روی کار آمدن دولت احمدی‌نژاد پیاپی کاهش یافته بود.ضریب جینی که میان ۰ تا ۱ تعیین می‌شود، نشاندهنده چگونگی توزیع ثروت میان شهروندان در یک کشور است. بالا بودن این ضریب نابرابر بودن توزیع سرمایه و درآمد را نشان می‌دهد.
اغلب شکایت‌ها از دیجی‌کالا به دلیل تقلبی بودن و مغایرت کالا و درج اطلاعات غلط و غیرواقعی در وبسایت، عدم نظارت و عدم پاسخ‌دهی است.
راحت عاشق از آن بود که معشوق آتش غیرت برافروزد و جان عاشق را در آن آتش بسوزد زیرا که داند که هر آتش که هست محرق است هرچه بدو دهند بسوزد مگر آتش غیرت که او جز خاشاک مغایرت نسوزد هر که این معنی بداند در عالم وحدت بار یابد درین معنی عزیزیگفته است:
قربان مبارک وجودت شوم، التفات حضرت والا نسبت به این چاکر و ارادت خاکسار نسبت به نواب اشراف از قماش الفت دیگران نیست آن غرض ها و مرض ها که معهود ابنای زمان است نداریم. نه شما را از من خواهش خدمت است و نه مرا از حضرت تمنای رحمت. در این صورت نه سرکار را از من منافرت خواهد بود و نه مرا با آن حضرت مغایرت. این دو سه روزه خاطر و حواس خود را به قیاس التزام خدمت و جبران طغرای قسریه از هر خطره و خیالی حتی تقدیم تهنیت بزم خدام اجل امجد اکرم ولی النعم حاجی دام اقباله مصروف داشتم خود دید روز چه افتاد و شب چه حادثه زاد. این دو روز هم باد و باران آن مایه مجال نداد که بر این آب و گل عبوری توان و استیفای دولت حضوری، فرد: