آمریکا
معنی کلمه آمریکا در لغت نامه دهخدا

آمریکا

معنی کلمه آمریکا در لغت نامه دهخدا

امریکا. [ اِ ] ( اِخ ) تلفظ عامیانه آمریکا و این نوع تلفظ اخیراً بیشتر معمول شده است چنانکه گویندگان رادیو ایران نیز گاهی این تلفظرا بکار می برند. در نوشته های نویسندگان معاصر نیز اغلب این شکل بکار رفته است. و رجوع به آمریکا شود.

معنی کلمه آمریکا در فرهنگ فارسی

( آمریکا ) گاه آمریکا به کشور های یا ایالات - متحد آمریکای شمالی اطلاق شود
تلفظ عامیانه آمریکا و این نوع تلفظ اخیرا بیشتر معمول شده است چنانکه گویندگان رادیو ایران نیز گاهی این تلفظ را بکار می برند .

معنی کلمه آمریکا در دانشنامه عمومی

آمریکا (آلبوم ترتی سکندز تو مارس). «آمریکا» پنجمین آلبوم استودیویی از گروه موسیقی پراگرسیو راک ترتی سکندز تو مارس است که در ۶ اوریل ۲۰۱۸ منتشر شد. این آلبوم بعد از پنج سال وقفه با کار قبلی آنها یعنی آلبوم عشق، هوس، ایمان و رؤیاها منتشر می شود. تهیه کننده اصلی آلبوم جارد لتوست.
آمریکا (آلبوم مدرن تاکینگ). آمریکا ( به انگلیسی: America ) دهمین آلبوم گروه مدرن تاکینگ در سبک یوروپاپ است. این آلبوم در ۱۹ مارس ۲۰۰۱ منتشر شده و در تاریخ ۲ آوریل ۲۰۰۱ رتبه دوم را در جدول آلمان کسب کرد. این آلبوم به مدت ۵ هفته جز ۱۰ آهنگ برتر این جدول قرار داشت.
Win the Race
Last Exit to Brooklyn
Maria
SMS to My Heart
Cinderella Girl
Why Does It Feel So Good
Rain in My Heart
Witchqueen of Eldorado
Run to You
America
For a Life Time
From Coast to Coast
There's Something in the Air
I Need You Now
New York City Girl
Send Me a Letter from Heaven
خواننده: توماس آندرس
آهنگ ساز و شاعر: دیتر بوهلن و توماس آندرس
آمریکا (رمان). آمریکا ( Amerika ) نخستین رمان فرانتس کافکا است که ناتمام ماند. این رمان بین سال های ۱۹۱۱ تا ۱۹۱۴ نوشته شد و پس از مرگ او در سال ۱۹۲۷ به چاپ رسید. کافکا این کار را با نام مردی که ناپدید شد ( به آلمانی: Der Verschollene ) نوشت اما وقتی ماکس برود آن را پس از مرگ او چاپ کرد آن را آمریکا نام نهاد.
آمریکا (ساکورا). آمریکا ( به ژاپنی: アメリカ America ) ( نام علمی: Cerasus x yedoensis 'Akebono' W. B. Clarke ) نام یک نوع درخت ساکورای باغی است. در سال ۱۹۲۵ میلادی توسط کلارک در کالیفرنیای آمریکا و از ترکیب میان ادوهیگان و گیلاس اوشیما به وجود آمده است. این درخت در آمریکا آکه بونو نامیده می شود ولی در ژاپن چون از قبل نوع دیگری از ساکورا به این نام موجود بود، آمریکا نامیده شد. در کنار رودخانه پوتوماک در واشنگتن دی سی ۱۰۰ درخت ساکورای آمریکا کاشته شده است.
• تعداد گلبرگ: ۵ عدد
• رنگ: صورتی کمرنگ
• قطر گل: ۳ تا ۴ سانتیمتر
• زمان گل دهی:اوایل آوریل
• محل نمونه:پارک شینجوکو گیوئن، باغ گیاه شناسی جیندای
معنی کلمه آمریکا در فرهنگ فارسی
معنی کلمه آمریکا در دانشنامه عمومی

معنی کلمه آمریکا در دانشنامه آزاد فارسی

آمریکا. رجوع شود به:امریکا
امریکا (کتاب)(Amerika)
رمانی ناتمام از فرانتس کافکا، به زبان آلمانی. این رمان نیمه تمام را ماکس برود، دوست و وصی کافکا، برخلاف عهدی که با دوست خود داشت، پس از مرگ او به چاپ رساند. کارل روسمان جوان، در پی ماجرای عاشقانه ای با کلفت والدینش، به امریکا می رود. عمویش او را به گرمی می پذیرد، اما کارل به زودی در این سرزمین پهناور به حال خود وانهاده می شود. به حرفه های گوناگون رومی آورد، اما طرفی نمی بندد. در این گشت وگذارهای معیشتی، درکی از جامعۀ امریکا می یابد. سرانجام، کارل سر از نمادین ترین آفریدۀ کافکا، «تئاتر بزرگ طبیعت»، درمی آورد. کافکا بنا داشت این رمان را برخلاف دیگر رمان هایش با پایانی خوش قرین کند، اما به یک باره کار را رها کرد و به نوعی ناتمام بودن رمان خود را چونان پایان داستان رقم زد. در طرح اولیه، بنابه گفتۀ ماکس برود، بنا بوده فصل پایانی مؤید شکوفایی کارل در شغل جدید و بازگشت او به آغوش خانواده اش باشد. کافکا برای نوشتن این رمان مجموعه ای از گزارش های مستند و شر ح حال های شخصیت های امریکایی را مطالعه کرده بود، تا رمان خود را با دیدی واقع بینانه تر بنویسد.

معنی کلمه آمریکا در دانشنامه اسلامی

[ویکی فقه] آمریکا. امریکا دومین قاره پهناور جهان و دارای اقلیت مسلمان و حج گزار می باشد.
این قاره به سه بخش امریکای شمالی، امریکای مرکزی و امریکای جنوبی تقسیم می شود و با مساحت ۴۲۵۴۹۰۰۰ کیلومتر مربع
http://www. worldatlas. com/aatlas/infopage/contnent. htm.
قاره امریکا نخستین بار در ۱۲ اکتبر ۱۴۹۲م. به دست کریستف کلمب (Christopher Columbus) دریانورد ایتالیایی شناسایی شد.
Historical atlas of the United States، p۱۰.
برخی تاریخ نگاران نخستین مسلمانان قاره امریکا را دریانوردان عرب می دانند که پیش از سفرهای کریستف کلمب، به این سرزمین ناشناخته پای گذاردند.
An Insider's Guide to Islam -– P ۴۳۲.
...
[ویکی فقه] حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، برگرفته از مقاله «امریکا».

معنی کلمه آمریکا در ویکی واژه

کشوری واقع در قاره آمریکا در نیم‌کره غربی. شکل درست و باستانی تلفظ آمریکا، کمی به ایتالیایی نزدیکتر است؛ آمِری‌کا، یا آ - مِری - کا، که به معنی خوشگذاران، شکم‌چرانی و مانند آنها بوده است. شاید به کیش مِهر فریدون در شاهنامه نزدیک باشد، میترا، میترائیسم.

جملاتی از کاربرد کلمه آمریکا

مکتب دین نه کم از کالج آمریکایی‌ست یاد کن روح مسیحایی مستر ژردن
در تجارب گذشته تورم منفی همراه با افزایش در عرضه کالا (به دلیل افزایش بهره‌وری) بدون افزایش در عرضه پول (به عنوان مثال در رکود بزرگ و احتمالاً اقتصاد ژاپن در اوایل سال‌های دهه ۱۹۹۰) یا کاهش تقاضا برای کالا و کاهش عرضه پول بوده‌است. مطالعات بن برننکی در خصوص رکود بزرگ نشان داد که بانک مرکزی ایالات متحده آمریکا در واکنش به کاهش تقاضا، عرضه پول را کاهش داده بود. امری که به وقوع تورم منفی کمک کرده بود.
که بنمایی در آمریکا تَجَسُّس بیاری مستشاری با تَخَصُّص
در سال ۱۹۵۱، دونالد وبستر کوری اثر برجسته خود با عنوان «همجنسگرا در آمریکا» را منتشر کرد و گفت: «جامعه ماسکی به من داده‌است که بزنم... در همه جا، در همه اوقات و در برابر همه اقشار جامعه، وانمود می‌کنم.» کوری نام مستعاری بود، اما توصیفات صریح و عینی او به عنوان محرک برای خودآگاهی نوظهور همجنسگرایان و جنبش نوپای (هوموفیل) عمل کرد.
اکتشاف این اختراع ایرانیان به اندازه‌ای تعجب و شگفتی جهانیان را برانگیخت که حتی برخی از دانشمندان اروپایی و آمریکایی این اختراع ایرانیان را به موجودات فضایی و ساکنان فراهوشمند سیارات دیگر که با بشقاب‌های پرنده و کشتی‌های فضایی به زمین آمده بودند، نسبت دادند، و آن را فراتر از دانش اندیشمندان و پژوهشگران ایرانی دانستند. برای ایشان پذیرفتنی نبود که ایرانیان ۱۵۰۰ سال پیش از لوییجی گالوانی ایتالیایی (۱۷۸۶ میلادی) پیل الکتریکی را اختراع نموده باشند.
آنی اوکلی عنوان فیلمی است آمریکایی با ژانر صامت و کوتاه ساخت کمپانی توماس ادیسون. این فیلم محصول ۱۸۹۴ سال میلادی است. زمان این فیلم ۲۰ ثانیه است. سرشناسی این ویدئو به دلیل بازی آنی اوکلی در آن است.
استفان کریگ باکینگهام تهیه‌کننده و نوازنده آمریکایی است که در نشویل، تنسی کار می‌کند.
استیون آنیتا «استیو» اسمیت (زاده ۱۳ مه ۱۹۹۲) یک شخصیت خیالی در مجموعه تلویزیونی انیمیشن بابای آمریکایی است! با صداپیشگی اسکات گرایمز. او پسر ۱۴ ساله استن و فرانسین اسمیت و برادر کوچکتر هیلی و همچنین کوچکترین از شش شخصیت اصلی سریال است.
با اینحال تمام دستگاه‌های دولتی مهم، از جمله کاخ سفید کنگره آمریکا و پنتاگون، هر ساله میزبان مراسم افطار به احترام اعضا، کارمندان، و سربازان مسلمان خود هستند.
در پی انتشار این اخبار، نادر طالب‌زاده، اظهار داشت: «برادرش به فوت طبیعی از دنیا رفته‌است.» وی با رد هرگونه ارتباط بین مرگ این پزشک ایرانی با حرفه او خاطرنشان کرد: «ناصر طالب زاده صرفاً یک پزشک بسیار خوب و منتقد نظام پزشکی آمریکا بود و ارتباطی با سلاح‌های میکروبی نداشت.»
وی از سال ۲۰۰۹ به‌طور همزمان فرماندهی نیروهای بین‌المللی کمک به امنیت (آیساف) و نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان را بر عهده دارد.
در نظرسنجی سی‌بی‌اس نیوز/نیویورک تایمز که در ۲۴ تا ۲۸ ژوئن ۲۰۱۱ انجام شد، ۶۷ درصد از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه طرح خروج همه نیروهای آمریکایی تا پایان تابستان۲۰۱۲ را تأیید کردند و ۷۵درصد از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه حداقل یک سوم را می‌خواهند. خروج نیروهای آمریکایی تا پایان تابستان۲۰۱۲: کثرت ۴۱درصد از رای‌دهندگان جمهوری‌خواه خواهان خروج بیش از یک سوم از نیروهای آمریکایی در این بازه زمانی هستند، ۳۴ درصد خواهان حدود یک سوم هستند، در حالی که ۱۸ درصد معتقد بودند که باید کمتر از یک باشد. سوم.
در آمریکا به خرها کردی اِعلان که باشد مرتعِ سبزی در ایران