آموزش دیده

معنی کلمه آموزش دیده در ویکی واژه

آموزش‌دیده
ویژگی آنکه برای کاری یا به دست آوردن تخصصی دوره آموزشی خاصی را گذرانده است. کارگران آموزش دیده، نیروهای آموزش دیده.

جملاتی از کاربرد کلمه آموزش دیده

وی ۷ سال تحت تعلیم هادی مؤمنی، قهرمان سابق شطرنج ایران بود و مدتی نزد خسرو هرندی و «هاملت تومانیان» آموزش دیده‌است.
سامورایی‌های صاحب زمین، همراه با سربازان پیاده دهقان، در بسیاری از جنگ‌ها و درگیری‌ها از جمله تهاجم مغول‌ها به ژاپن در سال‌های ۱۲۷۴ و ۱۲۸۱ شرکت کردند. جنگ‌های مداوم بین قرن‌های ۱۴ و ۱۶، استخدام سربازان پیاده را بدون وفاداری خاصی در برخی مواقع ضروری کرد. این مزدوران که فقط به صورت غارت پرداخت می‌شدند، به خوبی آموزش دیده نبودند و بنابراین همیشه نمی‌توانستند در جنگ به آنها وابسته باشند. این سربازان پیاده سرگردان در نهایت به آشیگارو تبدیل شدند.
بازی ویدئویی اسپلینتر سل تام کلنسی نیز از اشلون الهام گرفته است. شخصیت اصلی این سری بازی، «سم فیشر» است که یک مأمور آموزش دیده وابسته به یک شاخه تخیلی آژانس امنیت ملی آمریکا به نام «اشلون سوم» است. پس از نسخه ششم بازی به نام «اسپلینتر سل تام کلنسی: فهرست‌سیاه» اشلون سوم با اشلون چهارم جایگزین می‌شود.
در اوایل سال ۱۹۹۰ میلادی و با تأکید بر آوانگارد، آنتورپ تمرکزش را در جهت معرفی این شهر به عنوان یکی از مراکز مهم مد در دنیا آغاز نمود و تلاش کرد تا در صنعت مد با لندن، پاریس، نیویوک و میلان رقابت کند. تا کنون طراحان مشهور مختلفی از مدرسه هنرهای عالی این شهر فارغ‌التحصیل شده‌اند. موزه مد شهر آنتورپ که در ۲۱ سپتامبر سال ۲۰۰۲ تأسیس شد، مدهای کشور بلژیک را جمع‌آوری، حفاظت، مطالعه و نمایش می‌دهد. به دلیل درخشش طراحان مد آموزش دیده در آنتورپ در دهه هشتاد و نود، این موزه به‌طور خاص بر روی طراحان مد معاصر بلژیکی تمرکز دارد.
به عنوان یگان نخبه نیروی هوایی، اسکادران ۲۴ تاکتیک‌های ویژه، هوانوردان عملیات ویژه (که شامل تیم‌های جست‌و‌جو و نجات، تیم‌های مراقبت نبرد نیروی هوایی، و پرسنل شناسایی ویژه و گروه‌های کنترل هوایی تاکتیکی می‌شود) را برای ستاد فرماندهی مشترک عملیات ویژه فراهم می‌کنند. اعضای اسکادران ۲۴ تاکتیک‌های ویژه همچنین برای عملیات‌های طبقه‌بندی شده و محرمانه مانند عملیات ضدتروریسم، رهایی گروگان و شناسایی ویژه آموزش دیده‌اند. اعضای این اسکادران، برخی از ماموریت‌ها را به تنهایی انجام می‌دهند ولی بیشتر به عنوان نیروی پشتیبان نیروی دلتا و و گروه توسعه جنگاوری ویژه نیروی دریایی فعالیت می‌کنند.
در این دوران سواد آموزی بیشتر در مکتب خانه‌ها انجام می‌شد که آموزگار غالباً آموزش دیدهٔ دروس مذهبی بوده‌است.
پدربزرگ پدری وی آرتور ساروخانیان از ارمنیان روسیه بود که پست وزیری دومی در دولت موقت روسیه تحت رهبری الکساندر فیودورویچ کرنسکی را برعهده داشت که پس از سرنگونی دولت کرنسکی توسط بلشویک‌ها وی نیز به ونیز نقل مکان نمود و در سمیناری مخیتاریست آموزش دیده بو. مادربزرگش نیز در زمان نسل‌کشی ارمنی‌ها توسط ترکان عثمانی به سالونیک گریخته بود و سپس به ونیز نقل مکان نموده بود. آن دو سپس با همدیگر ازدواج نموده بود و با به قدرت رسیدن بنیتو موسولینی در ایتالیا به مقصد مکزیک ترک کرده بودند. از طرفی مادری نیز مادربزرگش از پناهندگان جمهوری خواه اسپانیایی تبار بودند.
او در مدرسه فوتبال اسمنا آموزش دیده‌است. او از سال ۱۹۹۹ تا اوایل ۲۰۰۰ برای تیم دوم باشگاه زنیت بازی کرد. سپس در سال ۲۰۰۰ به تیم اصلی باشگاه منتقل شد.
· دانشجویان حق انتخاب شغل و پیشه مورد علاقه خودشان را نداشته و باید پس از اثبات استعداد و طی کردن آزمون‌های مختلف و طاقت فرسای ورودی دانشگاه، با نظر مشاوران سیاسی نماینده دولت با عنایت به کمبود فارغ التحصیلان آموزش دیده در صنایع و ادارات دولتی، مشغول به کار تعیین شده توسط دولت می‌گردیدند. گزارش و سوابق محرمانه دانشجویان در دفتر گزارش‌ها ثبت و ضبط می‌شد و بعداً منبعی برای قضاوت‌های آینده قرار می‌گرفت. مشاوران سیاسی به ندرت تحصیلات خوبی داشتند ولی ریش و قیچی دست آنها بود که منجر به سوء استفاده از قدرت و بازی با آینده دانشجویان می‌شد.
خروس‌ها معمولاً در نقاط مختلف جهان برای پیش‌بینی استفاده می‌شدند و در طول اعصار از روش‌های مختلفی استفاده می‌شد. الکترویومانسی بخشی از یک سنت عمیقاً ریشه‌دار در میان رومی‌ها بود، که در آن از مرغ برای انواع پیشگویی‌ها با این باور که حیوان پیشگو است استفاده می‌شد. به همین دلیل، مرغ/خروس نقش برجسته ای در سیاست عمومی داشت، زیرا هیچ تصمیم مهمی بدون استفاده از حیوان در مراسم پیشگویی گرفته نمی‌شد. که جدای از الکترویومانسی، مرغ و خروس همچنین برای با فالگیرانی که برای خواندن معانی در اندام، پر، پوست، گوشت و استخوان پرنده آموزش دیده بودند، استفاده می‌شد.