آلترناتیو

معنی کلمه آلترناتیو در فرهنگ معین

( آلترناتیو ) (تِ ) [ فر. ] ( اِ. ) شق یا راه حل دوم به جای شق یا راه حل اولیه ، علی البدل ، گزینه .

معنی کلمه آلترناتیو در فرهنگ عمید

( آلترناتیو ) ۱. شخص یا شیوه ای که جانشین دیگری می شود.
۲. جریان متناوب الکتریسیته.

معنی کلمه آلترناتیو در فرهنگ فارسی

متناوب، نوبت بنوبت، جریان متناوب الکتریسیته

معنی کلمه آلترناتیو در ویکی واژه

راه حل، امر، یا شخصی که بجای دیگری بکار گرفته میشود. حکومت های مردمی تنها آلترناتیو حکومت‌های دیکتاتوری است‌.
شق یا راه حل دوم بجای راه حل اولیه، علی‌البدل، گزینه.
(برق): متناوب، برق متناوب در مقابل برق مستقیم.

جملاتی از کاربرد کلمه آلترناتیو

در اواخر سال ۲۰۱۷، وایدل کلیسای کاتولیک و کلیسای انجیلی آلمان را متهم به «ایفای همان نقش افتخار آمیز خود در رایش سوم» کرد و هر دوی این کلیساها را متهم کرد که ساختاری «کاملاً سیاسی» دارند و اظهار داشت که حزب آلترناتیو برای آلمان «تنها حزبی مسیحی است که هنوز در آلمان فعالیت دارد» چنین اظهاراتی توسط کنفرانس اسقف‌های آلمان و کلیسای انجیلی به عنوان «مهملات» و «از خط خارج شدن» تعبیر شد.
پس از تجسم های قبلی، در درجه اول به سمت هیپ هاپ همراه با راک و آلترناتیو متال طراحی شده است. مالکیت و توزیع آن توسط گروه موسیقی وارنر است.
در انتخابات ۲۰۱۷ پارلمان آلمان، بیش از ۱۲ درصد کل رأی‌دهندگان به حزب آلترناتیو برای آلمان رای دادند. برای نخستین بار در تاریخ جمهوری فدرال آلمان، یک حزب راستگرا به پارلمان این کشور راه یافت. این حزب با ۹۴ کرسی از ۷۰۹ کرسی پارلمان آلمان، سومین حزب پرقدرت مجلس پس از احزاب متحده (دموکرات مسیحی و سوسیال مسیحی) و سوسیال دمکرات است. پیروزی حزب آلترناتیو برای آلمان ظاهراً این تصور را تغییر داده که آلمان در برابر خطر راست افراطی مصون است و سیستم‌های کنترل سیاسی برای مهار آن را در اختیار دارد. گویا آلمان هم دیگر در برابر راست افراطی مصونیت ندارد.
گروه‌های آلترناتیو معمولاً ویژگی‌های خاص خود را دارند، مانند ۳۰ سکندز تو مارس از نمادهای خاص استفاده می‌کنند، مانند ساوندگاردن، لیریک‌های هنجارشکن دارند، همچون ردیوهد موسیقی ای سرشار از اصوات جدید و نوع آواز خاص دارند، مانند یوتو با زبان خود علیه جنگ و نابرابری اعتراض می‌کنند، موسیقی شان شامل ریف‌های دیستورشن گیتار است
در نخستین آلبوم گروه آلترناتیو راک «ترتی سکندز تو مارس» ترانه‌ای به نام اشلون وجود دارد. نام گروه طرفداران آنها نیز «اشلون» است. تاکنون برای اینکه چرا ترانه و گروه طرفداران آنها نیز «اشلون» نام‌گذاری شده توضیحی داده نشده است.
اما آلترناتیو در موسیقی راک و متال متوقف نماند! موسیقی آلترناتیو کانتری ایجاد شد، رقص آلترناتیو با ترکیبی از رقص پاپ، تکنو و راک به وجود آمد، موسیقی آلترناتیو هیپ-هاپ تشکیل شد که بسیاری از رسوم موسیقی هیپ هاپ مانند رفتار گنگستری و … را پس زدند و حالتی متعادل تر به خود گرفتند. لازم است ذکر شود که این واژه در هنر معماری نیز به معنای «راهی جایگزین» به کار می‌رود اما ارتباط چندانی با این سبک موسیقی ندارد.
سوسیال دموکراسی آلترناتیوی چپ‌گرا برای مارکسیسم به حساب می‌آید. در واقع این مکتب ریشه در انتقادات سوسیالیست‌های دموکرات مثل ادوآرد برنشتاین (که خواستار تجدیدنظر در مارکسیسم بودند) از ماتریالیسم تاریخی و مبارزه طبقاتی به عنوان دوپایه اصلی مارکسیسم ارتدکس دارد. اینان که بر اهمیت سیاست و همکاری طبقاتی تأکید می‌کنند، مشکلات کاپیتالیسم و منافع آن را پذیرفته‌اند و معتقد هستند وظیفه اصلی چپ‌ها افزایش بازدهی بازار و کاهش ضررهای آن است. در نظر سوسیال دموکرات‌ها، بهترین شیوه برای رسیدن به این هدف، کسب قدرت سیاسی در دولت دموکراتیک و جذب حمایت همه قشرها (نه فقط کارگران) جامعه که از کاپیتالیسم رنج می‌برند، است.
اسکات ویلند بیشتر در سبک آلترناتیو راک آواز می‌خواند اما در کنار آن در سبک‌های هارد راک و گرانج هم فعالیت می‌کرد. او در سال‌های فعالیت حرفه‌ایش جزو خوانندگان و موسیقدانان سرشناس آمریکایی و خوانندهٔ اصلی گروه پر طرفدار استون تمپل پایلتس بود که از سال ۱۹۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده بود.
«درمانده» در زمان انتشارش در ایالات متحده برای ۲۴ هفته جزو پرفروش‌ترین ترانه‌های آلترناتیو بود و به مدت ۵ هفته صدرنشین آن جدول بود. این ترانه باعث شد گرین دی در مرکز توجه‌ها قرار بگیرد و با وجود محتوای تاریکش یکی از موفق‌ترین قطعه‌های آلبوم دوکی بود. «درمانده» یکی از قطعه‌های تأثیرگذار پاپ پانک و پاور پاپ به‌شمار می‌آید که تا مدت‌ها بسیاری گروه‌های دیگر مانند بلینک-۱۸۲ سعی در تقلید و ساخت آثاری مانند آن داشتند.
وی همچنین برندهٔ جوایزی همچون جایزه نوبل آلترناتیو شده‌است.