اینچنین

معنی کلمه اینچنین در لغت نامه دهخدا

اینچنین. [ چ ُ / چ ِ ] ( ق مرکب ) بدین نحو و به این طریق. ( فرهنگ فارسی معین ). همچنین و باین نحو و باین طریق و باین سان. ( ناظم الاطباء ) :
فریدون نکرد اینچنین کار یاد
که خود تخت ضحاک دادش بباد.فردوسی.گر تو خواهی که حج کنی پس از این
اینچنین کن که کردمت تعلیم.ناصرخسرو.اینچنین به ْ که وزیر است پسر پیش پسر
هم بدان سان که پدر پیش پدر بود وزیر.معزی.نقیبان را بفرمود آن جهاندار
ندارید اینچنین اندیشه را خوار.نظامی.القصه چو قصه اینچنین است
پندار که سرکه انگبین است.نظامی.اندر آیید و ببینید اینچنین
سرد گشته آتش گرم مهین.مولوی.هر کجا بینی اینچنین کس را
التفاتش مکن که هیچکس است.سعدی.

معنی کلمه اینچنین در فرهنگ معین

(چُ )(ق مر. )بدین نحو، به این طریق .

معنی کلمه اینچنین در فرهنگ فارسی

بدین محو و باین طریق
بدین نحو باین طریق. جمع : این چنینها

معنی کلمه اینچنین در ویکی واژه

بدین نحو، به این طری

جملاتی از کاربرد کلمه اینچنین

صفات دیده اینجا اینچنین است که اندر خویشتن او جمله بین است
گرمن بروزی اینچنین مست اوفتم عیبم مبین کآب رخ سالار دین عصیان فرو شوید زما
این سومین بار در تاریخ است که اعتصابی اینچنین در نیویورک روی می‌دهد. اولین بار اعتصاب ۱۲ روزه‌ای در سال ۱۹۶۶ بود که باعث ایجاد قانون تیلور گشت. دومین بار اعتصابی ۱۱ روزه در ۱۹۸۰ بود.
بیار آن ساغر پرمی بخور بر بانگ نای و نی نگوئی اینچنین تا کی ز من خواهی رمید ای جان
گر دلم دشمن گرفتی اینچنینش هم مسوز کاخر ار امروز دشمن گشت، وقتی یار بود
کاربرد چنین نظارت گسترده‌ای برای پیشگیری از حملات تروریستی، همواره مورد مناقشه بوده است. بسیاری از بررسی‌ها نشان دادند که سامانه‌های گردآوری فله‌ای اینچنینی، بی‌تاثیر هستند. یکی از این گزارش‌ها را بنیاد آمریکای نوین منتشر کرد و نتیجه گرفت که پس از واکاوی ۲۲۵ حمله تروریستی، آژانس امنیت ملی، «هیچ نتیجه چشمگیری در پیشگیری از کارهای تروریستی نداشته است».
بدون امر حق مکر است و مرتد ندارد اینچنین کس اینچنین حد
تا بدانند کاینچنین بسیار دارد از خلق در زمین بسیار
آنتیوخوس نهم (مرگ ۹۶ (پیش از میلاد))پادشاه سلوکی بود. او پسر آنتیوخوس هفتم و کلئوپاترا تئا بود. در ۱۲۹ که پدرش در ایران کشته شد دیمتریوس دوم عمویش بر سر کار بازگشت. در این زمان مادرش او را به کوزیکوس در بسفر فرستاد و از این رو بدو لقب کوزیکنوس (=کوزیکوسی) دادند. در ۱۱۶ او به سوریه بازگشت و از برادر ناتنی‌اش آنتیوخوس هشتم تاج و تخت سلوکی را ادعا نمود. اینچنین سوریه میان این دو به دو پاره‌شد. در ۹۶ پیش از زایش مسیح در میدان جنگ آنتیوخوس نهم به دست پسر آنتیوخوس هشتم-سلوکوس ششم- کشته‌شد.
پس از برگزاری تور برای آلبوم پارک بلک واتر، اپث به استودیو برگشت تا کار بر روی ششمین آلبوم خود را آغاز کند. در آن زمان اکرفلت برای گنجاندن و آمیختن قطعات جدید در کنار هم دچار مشکل بود، خود او اینچنین می‌گوید: «من مایل به ساختن چیزی بودم که از آنچه که تاکنون ساخته بودیم هوی‌تر باشه، هنوز هم من بخش‌ها و تنظیمات جااُفتاده و دلپذیری را داشتم که نمی‌خواستم به هدر بدمشان».
اینچنین که موج ساحل را نوازش می کند | یک نگاه ساده را انگار خواهش می کند
گره داری نهادت اینچنین است ولکین جانت اینجا پیش بین است
ایرج افشار سیستانی خصلت‌های آنان را اینچنین بیان کرده است: "مردم ایل ملکشاهی صادق، ساده، متدین، سلحشور، باگذشت و مهمان نوازند و در عین حال تندخو، کم حوصله و جنگاورند.
الیزابت در سال ۱۵۵۸ و در ۲۵ سالگی بر تخت نشست. پیش از آن وی از سال ۱۵۵۳ در زندان خواهرش ملکه ماری بود. الیزابت هوادار پروتستانها بود و این آیین را در کشور رسمی کرد. لردهای انگلستان نیز که پیرو این آیین بودند از وی پشتیبانی کردند. اینچنین دشمنی پاپ و اسپانیای کاتولیک بر الیزابت و انگلستان برانگیخته شد.
من و بیداری شب‌ها و شب تا روز یارب‌ها نبیند هیچ‌کس در خواب، یارب! اینچنین شب‌ها
صحبت‌های اینچنینی طبق روال آن سال‌ها، زمینهٔ اعلام اتهام علیه فرد را مهیا می‌کردند با این حال مقامات روسی به جای عکس‌العمل نشان دادن به حرف‌های پوگاچوا سکوت کردند و تا به‌حال واکنشی به او نشان نداده‌اند.
بوریس جانسون نخست‌وزیر بریتانیا، پس از ابراز همدری با خانواده قربانیان گفت: «ما به فرانسه اعلام کردیم که برای انجام تحقیقات دربارهٔ این حادثه وحشتناک از هیچ پشتیبانی فروگذار نخواهیم کرد و همزمان تمام تلاش خود برای سرکوب گروه‌های بی‌رحم تبهکار به کار می‌بندیم، گروه‌هایی که مردم آسیب‌پذیر را عازم سفرهایی اینچنین خطرناک می‌کنند.».
ادوارد وسترمارک یک باور عمومی را مطرح می‌کند که بر اساس آن همزیستی افراد با یکدیگر سبب از میان رفتن جذابیت و حتی ایجاد حالت دافعه میان آن‌ها می‌شود. این فرضیه با این ایراد روبروست که اگر ازدواج با محارم به‌طور طبیعی مورد نفرت انسان‌هاست، پس چرا جوامع انسانی اینچنین سرسختانه اعضای خود را از آن منع کرده‌اند.
سپاسم به یزدان جان آفرین که دیدم تو را بی گزند اینچنین
دلهاست آخر این، نه سپند، اینچنین مسوز یک پند من به گوش کن، ای من سپند تو