آرکی
معنی کلمه آرکی در لغت نامه دهخدا

آرکی

معنی کلمه آرکی در لغت نامه دهخدا

ارکی. [ اَ کا ] ( ع ن تف ) نعت تفضیلی از رَکی . سست تر و ضعیف تر. ( منتهی الأرب ). بسیار سست و ضعیف تر. ( آنندراج ).

معنی کلمه آرکی در فرهنگ فارسی

بسیار سست و ضعیف تر

معنی کلمه آرکی در فرهنگستان زبان و ادب

آرکی
{alveolar} [پزشکی-دندان پزشکی] مربوط به آرَک

معنی کلمه آرکی در دانشنامه عمومی

آرکی (قمر). آرکی ( به انگلیسی: Arche ) ، ( یونانی: Αρχή ) که با نام ژوپیتر XLIII هم خوانده می شود، از قمرهای سیاره مشتری است. این قمر در سال۲۰۰۲ توسط تیمی از ستاره شناسان دانشگاه هاوایی به رهبری اسکات اس. شپرد کشف شد؛ و با نام موقت اس/۲۰۰۲جی ۱نامگذاری شد.
آرکی حدود۳ کیلومتر قطر دارد. متوسط مدارش ۲۳٬۷۱۷ مگامتر است و دوره آن ۷۴۶٫۱۸۵ روز بوده و انحراف آن ۱۶۵ درجه نسبت به دائرةالبروج و ( ۱۶۲ درجه نسبت به استوای مشتری ) است. حرکت این قمر رجوعی و خروج از مرکز مدار آن ۰٫۱۴۹ است.
در سال۲۰۰۵ به نام آرکی که بعضی از نویسندگان یونانی او را به عنوان یکی از موزهایاصلی افزون بر سه موز شناخته شده آییدی ، ملیتی و نیمی می دانند، نامیده شد.
این قمر به گروه کارمه تعلق دارد که قمرهای نامنظمی دارد که با حرکت مخالف گرد و فاصله بین ۲۳ و ۲۴ گیگا متر و انحراف ۱۶۵درجه بدور مشتری می چرخند.
ارکی ( به عربی: إرکی ) یک منطقهٔ مسکونی در لبنان است که در شهرستان صیدا واقع شده است.

معنی کلمه آرکی در ویکی واژه

مربوط به آرَک.

جملاتی از کاربرد کلمه آرکی

آرکین که از ۱۰ سالگی دروس بازیگری را گذرانده بود، دانشجوی بورسیه در آکادمی‌های نمایشی مختلف شد، از جمله یکی از آکادمی‌هایی که توسط دانش‌آموز استانیسلاوسکی، بنیامین زماچ اداره می‌شد، که به آرکین رویکرد روان‌شناختی بازیگری آموخت. آرکین از سال ۱۹۵۱ تا ۱۹۵۳ در کالج ایالتی لس آنجلس شرکت کرد. او همچنین در کالج بنینگتون شرکت کرد.
اسکادران ۳۰ شناسایی ارتش آمریکا، از این پهپاد استفاده می‌نماید. این اسکادران که پایگاهش در فرودگاه آزمایش برد تونوپا در نوادا است، از اول سپتامبر ۲۰۰۵ فعالیت خود را آغاز نمود. آرکیو ۱۷۰ در افغانستان نیز از اواخر سال ۲۰۰۷ به کار گرفته شد. این روش استفاده به همراه مخفی‌کاری‌های صورت گرفته در ارتباط با این پهپاد باعث شده تا بیل سویتمن به آن لقب جانور قندهار را بدهد. این پهپاد در افغانستان بکار گرفته‌شد، با وجود آنکه طالبان نیز فاقد دستگاه‌های راداری است از این رو به نظر بیشتر برای جاسوسی از ایران و پاکستان مورد استفاده قرار گرفته‌است
آرکی باکتری‌ها دارای گونه‌هایی هستند که در محیط‌های افراطی مانند غلظت زیاد نمک یا دمای زیاد زندگی می‌کنند.
پس از آنکه پسر و وارث تخت مرد، لئوتیکیداس با یوریدام، دختر دیاکتوریدس ازدواج كرد.اما آن‌ها هیچگاه صاحب فرزند پسری نشدند و تنها یک دختر به نام لامپیتو داشتند که او را به عقد نوه‌اش آرکیداموس در می‌آورد. حاصل ازدواج این آگیس دوم است.
این آرکی باکتری اولین گونه شناخته شده این گروه می‌باشد.
این آرکی‌ها می‌توانند در دماهای بسیار زیادی که تقریباً هیچ موجود دیگری نمی‌تواند زنده بماند، زنده بمانند و فعالیت‌های متابولیسمی را انجام دهند.
در همین زمان، سوتساس گفت: «نمی‌خواستم دیگر محصولات مصرفی تولید کنم، زیرا واضح بود که نگرش مصرف‌گرایانه کاملاً خطرناک است.»لذا روند کاری او از اواخر دههٔ ۱۹۶۰ تا ۱۹۷۰ میلادی، در تجربهٔ همکاری با طراحان جوان‌تر مانند: «سوپراستودیو» و «آرکیزوم آسوچاتی» و مشارکت با جنبش رادیکال خلاصه می‌شود که با پایه‌گذاری ممفیس در پایان این دهه به اوج خود می‌رسد.
آرکیداموس دوم ( یونانی باستان: Ἀρχίδαμος Β΄) یک شاه اسپارتی از خاندان یوریپونتید بود که تقریباً از سال ۴۷۶ قبل از میلاد تا ۴۲۷ قبل از میلاد بر تخت نشست.او پسر زوکسیداموس بود (که توسط بسیاری از اسپارت‌ها سینوسکوس نامیده می‌شود). زوکسیداموس پیش از پدرش، لئوتیکیداس درگذشت.
از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است، می‌توان به سفیدبرفی و شکارچی، هاوکینگ، آرکی‌او ۲۸۱، بیداری، تعدی بر ما، باشگاه شورش و یک پادشاهی متحد اشاره کرد.
سافت لاین در سال ۱۹۸۳ آزتک را «بازی غیر معمول آرکید یا ماجراجویی» نامید و اظهار داشت که «کنترل‌ها، طراحی بازی و انیمیشن نمونه‌های خوبی از وضعیت هنر در آرکیدهای اپل هستند».