آلومینیومی
معنی کلمه آلومینیومی در دانشنامه عمومی

آلومینیومی

معنی کلمه آلومینیومی در دانشنامه عمومی

آلومینیومی. آلومینیومی یا پیله آی کادییِری ( نام علمی: Pilea cadierei ) نام یک گونه از تیره گزنه ایان است.
آلومینیومی (سرده). آلومینیومی ( نام علمی: Pilea ) نام یک سرده از تیره گزنه ایان است.

جملاتی از کاربرد کلمه آلومینیومی

ابزار باید چند ویژگی داشته باشد. یکی از آن‌ها این است که بتواند خوب متریال را کنده و بتواند متریال کنده شده را از سطح ماشین‌کاری دور کند. نکته‌ای که باید رعایت شود این است که قطعه آلومینیومی به ابزار نچسبد. چسبیدن آلومینیوم به سطح ابزار اصلاً مطلوب نیست، چسبیدن می‌تواند برای آلیاژهایی که خیلی نرم و شکل‌پذیر است، به راحتی اتفاق افتد و باید از این اتفاق جلوگیری شود.
لوورهای مدرن اغلب از جنس آلومینیومی، فلزی، چوبی، یا شیشهای ساخته می‌شوند. آن‌ها ممکن است با یک اهرم فلزی، قرقره‌ها، یا از طریق اپراتور موتوری باز یا بسته شوند.
آلومینیوم به صورت ورق، مفتول، تسمه، فویل، میل گرد، لوله و پروفیل‌های ساختمانی و اکسترود شده در بازار موجود است. در جوشکاری یا لحیم کاریِ قطعات آلومینیومی بایستی به نکات خاصی توجه کرد، چرا که همهٔ آلیاژهای آلومینیوم قابلیت جوشکاری ندارند.
دفتر مرکزی این شرکت در شهر سن پدرو گارزا گارسیا، مکزیک قرار دارد و بخشی از سهام آن در بازارهای بورس مادرید و بورس اوراق بهادار مکزیک معامله می‌شود. شرکت آلفا مکزیک هم‌اکنون مالک ۱۰ کارخانه تولید محصولات پتروشیمی، ۷ کارخانه فولادسازی، ۶ کارخانه تولید مواد غذایی، ۲ کارخانه تولید مصالح ساختمانی، ۵ کارخانه ساخت قطعات آلومینیومی و ۷۰ مرکز توزیع کالاهای اقتصادی می‌باشد.
ریشه‌های تأسیس شرکت آلفا به سال ۱۸۹۰ بازمی‌گردد، که ایزاک گارزا گارزا یک کارخانه آبجوسازی را در شهر مونتری راه‌اندازی نمود. این کارخانه در سال ۱۹۷۴ پایه اولیه تأسیس شرکت آلفا گردید و در حال حاضر به‌عنوان یکی از پیشروهای ساخت قطعات و لوازم آلومینیومی در جهان شناخته می‌شود. این شرکت همچنین بزرگنرین تولیدکننده ترفتالیک اسید در جهان، به‌شمار می‌آید. در حوزه محصولات غذایی نیز، شرکت آلفا بزرگترین تولیدکننده گوشت، پنیر و فراورده‌های لبنیاتی در کشور مکزیک محسوب می‌شود.
سر نیزه، شعله پوش مانوری، بند، دوپایه، دوربین معمولی، دوربین دید در شب، وسایل تنظیف که شامل: روغندان، برس زبر، برس نرم فرچه مویی زنجیر لوله پاک کن، خشاب آلومینیومی است. وسایل لوله جوفی (جعبه خفیف) که با نصب این وسایل بر روی سلاح می‌توان کالیبر آن را به ۰٫۲۲ اینچ تبدیل نمود. این کار جهت شکار و تمرین تیراندازی انجام می‌گیرد؛ که وسایل لوله جوفی عبارتند از: آلات متحرکه مخصوص، ۲ عدد خشاب مخصوص ۰٫۲۲ اینچی، لوله مخصوص خفیف، جعبه تنظیف.
وزن مدل‌های ابتدایی برادلی ۲۷ تن بود که در مدل‌های بعدی به بیش از ۳۰ تن افزایش یافته‌است. این خودرو از یک بدنه آلومینیومی تشکیل شده که نقاط حساس آن با یک زره فولادی چندلایه و فاصله‌دار حمایت می‌شوند. در مدل ام۱آ۲ از زره فولادی تکه‌دوزی هم استفاده شده‌است. برای نصب زره واکنشی انفجاری هم پیش‌بینی لازم شده‌است، هرچند اصولاً در ارتش آمریکا از این نوع زره استفاده نمی‌کنند. زره بردلی در مقابل راکت‌های آرپی‌جی-۷ و گلوله‌های زره‌شکاف ۳۰ میلی‌متری مقاومت کامل دارد.
سیستم جمع‌آوری-پس دادن می‌تواند با دو هدف کاهش آشغال ریزی و هم چنین تشویق برنامه‌های جمع‌آوری زباله محلی دنبال شود. این کار می‌تواند با ارائه برنامه‌های تشویقی مخصوصاً برای قوطی‌های آلومینیومی، بطری‌های شیشه ای و پلاستیکی انجام شود. در نیویورک، افزایش صورت حساب بطری که شامل بطری‌های پلاستیکی آب نیز می‌شود باعث افزایش نرخ بازیافت شد و باعث بازگشت سرمایه ای به میزان ۱۲۰ میلیون دلار به صندوق عمومی دولتی در سال ۲۰۱۰ شد.
دیوارهای داخلی و غیر باربر اغلب به شکل لانه زنبور و از قوطی‌های بازیافتی آلومینیومی و بطری‌های شیشه‌ای به هم پیوسته به وسیله سیمان ساخته می‌شوند. این دیوارها معمولاً به وسیله گچ و سیمان به صورت ضخیم اندود می‌شوند.
حجم زیادی از قطعات آلومینیومی بکاررفته در خودرو قطعات ریخته‌گری هستند. این قطعات شامل بلوک‌های موتور، سرسیلندرها و قطعات شاسی می‌باشد. توسعه آلیاژهای جدید آلومینیوم و روش‌های جدید ریخته‌گری منجر به برآورده‌کردن نیاز به دوام و استحکام در قطعات موتور شده‌است. آلیاژهای ریخته‌گری آلومینیوم مانند آلیاژهای ۳۶۰ یا ۳۸۰ (آلومینیوم+ سیلیکون+ منیزیم یا مس) در ساخت قطعاتی مانند بدنه کاربراتور، بدنه کمپرسور، لوله‌های بنزین، پمپ روغن و کاسه ترمز استفاده می‌شود.