انجل

معنی کلمه انجل در لغت نامه دهخدا

انجل. [ اَ ج ِ / اَ ج ُ ] ( اِ ) رستنیی باشد که آنرا خطمی خوانند. ( برهان قاطع ) ( هفت قلزم ). رستنیی است که آنرا خطمی گویند گلهای سرخ و سپید دارد. ( انجمن آرا ) ( آنندراج ). || انجکک. ( از ناظم الاطباء ). و رجوع به خطمی شود.
انجل. [ اَ ج َ ] ( ع ص ) فراخ چشم. ( منتهی الارب ) ( ناظم الاطباء ) ( آنندراج ) ( مهذب الاسماء ) ( غیاث اللغات ). یقال : رجل انجل. ج ، نُجل و نِجال. ( از منتهی الارب ) ( از ناظم الاطباء ). || فراخ ، پهن دراز از هرچیزی. ( منتهی الارب ) ( ناظم الاطباء ) ( آنندراج ).
انجل. [ ] ( اِخ ) امیر... ابن قراچار نویان از امرای زمان مبارک شاه بن قراهلاکو بود. ( از حبیب السیر چ خیام ج 3 ص 82 ).

معنی کلمه انجل در فرهنگ عمید

= گُل۱ * گل ختمی

معنی کلمه انجل در فرهنگ فارسی

امیر ٠٠٠ ابن قراچار نویان از امرای زمان مبارک شاه بن قراهلاکو بود ٠

معنی کلمه انجل در ویکی واژه

له شده، تلویحاً پایمال شده از بین رفته، بر باد رفتن حیثیت. ریشه لغت از اَنج مشتق میگردد که در واقع مانند انجیلی که زیر پا له شود.

جملاتی از کاربرد کلمه انجل

او برادر حسن ضیاظریفی بود.او در سال ۱۳۸۹ در لس انجلس درگذشت.
سوف تری اذا انجلی الغبار أ فرس تحتک ام حمار
کالصبح أتانی رسولک فانجلی لیل الهموم و ذاک فال ناطق
در پی پی وی نو سارندر تگ تیم کوین نش و استینگ به مصاف ساموآ جو و جف جارت رفتند که در این بازی تیم ساموآ جو و جف جارت برندهٔ بازی شدند و پس از پایان بازی جارت با چوب بیسبال به شدت شروع به زدن استینگ کرد. در شانزدهم سپتامبر در ری اکشن عضو جدیدی با نام دانجلو داینرو به تیم استینگ و کوین نش اضافه شد.
آخرین تورهای کنسرت او در استرالیا اتفاق افتاد. پس از آن بیماری او (سرطان) به سرعت پیشرفت کرد و چندین عمل جراحی نیز نتیجه‌ای مثبت در برنداشت و سرانجام در ۲۶ آگوست ۱۹۸۳، زمانی که ۴۶ سال داشت، درگذشت و در قبرستان اوانجلیست‌های اصلاح گرای ورشو او را دفن کردند.
بگیر کلید گنجها و شفای رنجها و دفع مضرت غربتها و رفع معرت کربتها و انجلای سینه های زنگ گرفته و دوای کینه های رنگ گرفته بستدم و بمهر برگرفتم.
آب بید سرانجلی، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان سپیدان در استان فارس ایران است.
کتاب از غبار بپرس به فراموشی سپرده شد. تا زمانی که چارلز بوکوفسکی که در آن زمان شاعر جوانی بود، در بین قفسه‌های کتابخانهٔ عمومی لس‌انجلس به از غبار بپرس برمی‌خورد. بوکوفسکی آن‌قدر به فانته و از غبار بپرس علاقه‌مند شد که فانته را خدای خود معرفی کرد.
زانک کان و مخزن صنع خدا نیست غیر نیستی در انجلا
مصحف و توره و انجلیل و زبور از قول حق در مدیح اوست یکسر فصل فصل و باب باب
آرانجلوواس (به صربی: Аранђеловац) شهری در استان زنتراصربین کشور صربستان است که جمعیت آن در سال ۲۰۰۶ میلادی ۲۴٫۷۵۷ نفر بوده‌است.
بد بفرش از پیکرش در انجلا سر الرحمن علی العرش استوی
گاهی دهد بتیع زبان رونق سخن گاهی زبان تیغ بدو یابد انجلا
از باشگاه‌هایی که ماشانجلو در آن بازی کرده‌است می‌توان به باشگاه فوتبال زیر ۲۳ سال یوونتوس اشاره کرد.
گشتم چه از خود بی خبر، نخل امیدم داد بر زد آفتاب عقل سر، حتی انجلت عنی الظلم
سوف تری اذا انجلی الغبار افرس تحتک ام حمار
به‌علت حضور بسیار ایرانیان در این شهر، ایرانیان آن را به‌کنایه «تهرانجلس» می‌خوانند.
اکثر ایرانیان آمریکایی پس از سال ۱۹۷۹ در نتیجه انقلاب ایران و سقوط سلطنت ایران وارد ایالات متحده شدند و بیش از ۴۰ درصد در کالیفرنیا به ویژه لس آنجلس ساکن شدند. آنها که قادر به بازگشت به ایران نیستند، بسیاری از گروه‌های قومی متمایز مانند جامعه تهرانجلس لس آنجلس را ایجاد کرده‌اند.
بک اسلم الطاغوت و اتبع الهدی و بک انجلی عنا الظلام الخندس
باز هم در دوران دیکتاتوری کمونیستی در شوروی سابق پژوهشگر جوانی برای جمع‌آوری اطلاعات فولکلوریک عازم ناحیه (آرفانجلسک) در شمال روسیه می‌گردد. راوی در ابتدا تنها قصد دارد چند روز در این ناحیه سر کند اما با دیدن زنی بنام «ورا» شرایط متفاوتی برایش رقم می‌خورد.