آنطور

معنی کلمه آنطور در ویکی واژه

آنگونه، به آن شکل. آنطورکه میگویید باید هوای آنجا خیلی سرد باشد.

جملاتی از کاربرد کلمه آنطور

آنطور که از قانون جدید نحوه محکومیت های مالی سال ۹۴، به ویژه ماده ۷ آن مستفاد می شود، بر خلاف قانون قبلی، اصل بر معسر و تنگدستی مدعی اعسار ( مدیون) می باشد و خوانده دعوا میبایست دارا بودن مدیون را اثبات کند مگر آن که وضع مالی گذشته مدیون، حاکی از دارا بودن مدیون باشد و یا ثابت شود او در گذشته به هر نحوی مالی به دست آورده است.
... ای پدر ما که در آسمانی، نام تو مبارک باد. ملکوت تو بیاید. اراده تو چنان‌که در آسمان برقرار است، در زمین برپا شود. نان روزانه ما را امروز به ما عطا کن. قرض‌های (گناهان) ما را ببخش، آنطور که ما قرضداران خود را می‌بخشیم. ما را آزمایش ننما، بلکه از شریر نجاتمان بده.
اردشیر مجرد تاکستانی درباره آثار عاشورایی خود اینچنین می‌گوید: «چند اثر درباره عاشورا نقاشی کرده‌ام که دو اثر، از آنهای دیگر مهم‌تر است؛ ولی در این دو اثر که ذکر کردم، آن شور عشق الهی را نتوانستم بیان کنم و فکر می‌کنم باید دوباره دست به کار شوم و از خداوند طلب کنم، شاید در آثار بعدی موفق شوم سرور و جذبه‌ی عشق الهی را ترسیم کنم...بااینکه این دو اثر با حال خاصی نقاشی شده، ولی احساس می‌کنم باید با فکری عمی‌تر به نقاشی دوم توجه می‌کردم امّا بد نیست. بنده‌ی حقیر، آنطور که باید جذبه‌ی عشق را در دو اثر تجسم کنم، نتوانستم. شاید مطالعه‌ام کم بود و احساسم خشن، ولی فکر می‌کنم شاید بتوانم در آثار بعدی، مطالب گفته شده را لحاظ نمایم.».
کسی که بدنیا تهمت و افترا گذارد، بمن گمنام چه خواهد کرد؟ از ربیع تا شتا تفاوت شتی است. آنطور که پروسکی آمد تا اینطور که چاپار سمنان آمد؛ سبحان الله، ببین تفاوت ره از کجاست تا بکجا؟
امین الشرع در سال ۱۲۵۷ قمری به دنیا آمد و مدتی از زندگی خود را در سردها (یکی از روستاهای شهرستان سراب) گذرانید. در سن ۱۴ سالگی به تبریز رفته و پس از ۶ سال به نجف رفت. امین الشرع شعر نیز می‌سرود و قصائدی در مدح امامان شیعه دارد که هم‌اکنون در دست است. او در شعر خود به «واثق» تخلص می‌کرد و نقش مهر او- آنطوری که در پشت بعضی از رسائلش مشهود است- «الواثق بالله الغنی عبده نجفقلی» بوده‌است. وی در سن ۷۰ سالگی در شب جمعه هفتم جمادی‌الاولی سال ۱۳۴۰ قمری در تهران درگذشت. روز بعد پیکر وی در تهران تشییع و پس از چند روز در نجف در وادی السلام بخاک سپرده شد.
در بهمن ۱۳۹۹ اعلام شد، کمیته داوران آسو جواهری را به دلیل این که در کنار داوری در زمینه تبعیض و محدودیت‌ها علیه زنان در ورزش پژوهش کرده است و به دلیل انتقادات او از آنچه که «دستبرد فوتبال به جیب کارگران» نامیده تهدید به محرومیت و در نهایت محروم کرد. جواهری در تز دکترای خود اقتصاد سیاسی فوتبال ایران را بررسی کرده است و در زمینهٔ مطالعات جنسیت و ورزش و تبعیض و نابرابری‌ها نیز مطالعات و پژوهش‌هایی انجام داده است. او که در این زمینه ترجمه و تالیفاتی دارد با سخت‌گیری کمیته داوران مواجه شد تا آنطور که از او خواسته شده «بین داوری و پژوهشگری یکی را انتخاب کند.»
این مناقشه تا سال ۱۸۸۷ میلادی ادامه داشت، یعنی تا زمانی که پاپ لئو سیزدهم چهل گزاره رزمینی را محکوم کرد. با این حال، با اشاره به این محکومیت، «جماعت دکترین ایمان»[ز] در سال ۲۰۰۱ میلادی سندی را صادر کرد که در آن اعلام شده بود «مفاهیم استدلالات، آنطور که در حکم توضیح داده شده و محکوم شده‌اند، متعلق به موقعیت معتبر رزمینی نمی‌باشند.»
لتو خشمگین از این بی‌مهری زمین و دریا به سوی دلوس روی آورد و آنطور که بازگو شده‌است، جزیره او را پذیرفت. الهه المپ در مقابل این پذیرش ثروت فراوانی به او ارزانی داشت و حراست معبد خاص فرزندش آپولون را نیز به او واگذار کرد.
اشتراسرها به ویژه گرگور اشتراسر آدولف هیتلر را خائن به ایدئولوژی می‌دانستند و معتقد بودند که هیتلر ناسیونال سوسیالیسم را آنطور که باید اجرا نکرده و قدرت را به سرمایه داران سپرده‌است.
محصص بعد از مرگ پدرش در دوازده سالگی به تهران رفت و در رشته ادبی دیپلم گرفت و در دانشگاه حقوق خواند. علاقه اش به رشته حقوق آنطور که خود گفته به کلاه قضاوتی برمی‌گشت که پدرش بر سر می‌گذاشت و او نیز در کودکی آرزو داشت که از آن استفاده کند.
زمین بوسید آنطوری که شاید دعایش کرد آن نوعی که باید
این نوع پوشش بسرعت پس از نقاط عطف اصلی جنگ عراق تغییر کرد. هنگامیکه در سال۲۰۰۴ کشف شد که هیچ سلاح کشتار جمعی وجود ندارد، نیویورک تایمز بسرعت به خاطر لفاظی‌های خود عذرخواهی کرد و اظهار داشت که پوشش آن «آنطور که باید دقیق نبود» و تایمز داستان‌ها را با «ادعاهای وحشتناک» بیش از حد دربارهٔ عراق پخش کرد.».