استارت
معنی کلمه استارت در فرهنگ معین

استارت

معنی کلمه استارت در فرهنگ معین

(اِ ) [ انگ . ] (اِ. ) ۱ - حرکت کردن و به حرکت درآوردن . ۲ - لحظة حرکت ورزشکاران د ر ورزش های دو و میدانی ، دوچرخه سواری ، شنا و همانند آن ، شروع .

معنی کلمه استارت در فرهنگ عمید

لحظۀ حرکت ورزشکاران.
وسیله ای خودکار برای راه اندازی موتور.

معنی کلمه استارت در فرهنگ فارسی

شروع کردن، حرکت کردن، به حرکت آوردن، براه انداختن ، درورزشهای دوومیدانی: لحظه حرکت ورزشکاران
( اسم ) دستگاه خودکاری است که موتوری را بسرعت عادی در مسیر معینی بحرکت در می آورد . توضیح معمولا آنرا ( استارت ) گویند .

معنی کلمه استارت در دانشنامه عمومی

استارتر یا استارت نام وسیله ای است که برای راه انداختن موتور درون سوز به کار می رود و با چرخاندن موتور باعث روشن شدن آن می شود.
استارت یکی از موتورهای الکتریکی در خودروها است که در آغاز اختراع خودرو هنوز به طور تکامل یافته و کاربردی اختراع نشده بود. نخستین خودروهایی که اختراع شدند همگی با هل دادن یا چرخاندن محور موتور توسط دست روشن می شدند، به طور مثال: یکی از نخستین خودروهایی که توسط دایملر اختراع گردید با چرخاندن محور موتور روشن می شد. این خودرو یک کالسکهٔ موتوردار بود.
زمان زیادی از اختراع اولین خودروها نگذشته بود که برای روشن کردن موتور خودروها از هندل استفاده گردید و تا چند دهه پس از آن، موتور اکثر خودروها توسط هندل و نیروی دست روشن می شد البته اولین استارت مدتی پیش از اختراع اتومبیل ساخته شد. این استارت یک استارت خیلی ساده و ابتدایی بود که برای یک موتور سیکلت ساده و ابتدایی ساخته شده بود اما اولین استارتی که برای اتومبیل ساخته شد مدل ابتدایی استارتر برقی بود که در سال ۱۸۹۶ توسط یک مهندس برق بریتانیایی به نام اچ، جی، داوسینگ بروی خودروی آرنولد نصب گردید البته این موتور استارتر در جایی ثبت اختراع نشد. هفت سال بعد در آمریکا در تاریخ ۱۹۰۳ میلادی کلاید، جی، کلمن اولین موتور استارت برقی را ثبت کرد و در ۱۹۱۱ میلادی توسط یک آمریکایی به نام چارلز اف، کترینگ در آزمایشگاه تحقیقاتی شرکت ای سی دلکو موتور استارتر را با تغییرات و جهت جایگزینی با هندل در خودروها به نام خود ثبت کرد البته این استارت نیز کاملاً ساده و ابتدایی بود و تا چند دهه پس از آن موتور اکثر خودروهای موجود به وسیلهٔ هندل روشن می شد. آخرین نسل از خودروهای دیزلی که هندلی بودند شامل بنز ۱۷۰ و بنز ۱۸۰، و پس از آن بنز ۱۹۰ استارتی گردید.
از خودروهای بنزینی هندلی می توان به ذیل و گاز ۶۶ روسی و فورد T آمریکایی اشاره کرد که در ابتدا هندلی بودند و پس از سال ها مجهز به استارت گردیدند. ذیل و گاز ۶۶ تواماً دارای هندل نیز بودند یعنی اگر برای سیستم استارت یا باتری مشکلی پیش می آمد راننده می توانست توسط هندل خودرو را روشن کند. موتور خودروهای هندلی در راستای طول اتومبیل قرار می گرفت و سر موتور ( پولی سر میل لنگ ) به طرف سپر جلو قرار داشت و روی پولی میل لنگ یک شکاف تعبیه شده بود به طوری که زائدهٔ روی هندل درون آن قرار می گرفت و با چرخاندن هندل میل لنگ به گردش درمی آمد. پس از گذشت سال های بسیار، رفته رفته خودروهایی با تعداد سیلندر بیشتر و با قدرت و کمپرس قوی تر ساخته شدند و دراین زمان دیگر نیروی دست و هندل قادر به روشن کردن موتور خودروها نبودند به علاوه هندل خطراتی را نیز در پی داشت مثل دررفتن هندل هنگام روشن شدن خودرو و پرتاب شدن آن به اطراف که می توانست منجر به حوادث ناگوار و حتی مرگ گردد بنابراین کم کم هندل از میان رفت و استارت جای آن را گرفت.

معنی کلمه استارت در دانشنامه آزاد فارسی

رجوع شود به:سلاح های استراتژیک، مذاکرات کاهش

معنی کلمه استارت در ویکی واژه

حرکت کردن و به حرکت درآوردن.
لحظة حرکت ورزشکاران د ر ورزش‌های دو و می‌دانی، دوچرخه سواری، شنا و همانند آن، شرو

جملاتی از کاربرد کلمه استارت

براساس برخی خبرها خریداری صددرصد سهام الوپیک توسط گروه گلرنگ احتمالاً یکی از اهداف آن، تأمین ناوگان استارتاپ جدید گروه گلرنگ، یعنی «افود» است؛ هرچند گفته شده اهداف این سرمایه‌گذاری فقط در این مورد خلاصه نمی‌شود و قرار است به‌زودی جزئیات بیشتری دربارهٔ آن اعلام گردد.
بیایم بهرجا توئی ای صنم که از جان و دل خواستارت منم
در ۲۷ فوریه ۲۰۲۰، وزیر کشور استونی استارت مارت هلم در کنفرانس مطبوعاتی دولت گفت: سرماخوردگی به ویروس کرونا تغییر نام داده‌است و در جوانی او چیزی شبیه به این وجود نداشته. وی توصیه کرد پوشیدن جوراب‌های گرم و سس خردل و همچنین مالیدن چربی غاز بر روی سینه شخص به عنوان درمان ویروس توصیه می‌شود. هلم همچنین گفت ویروس طی چند روز تا یک هفته درست مانند سرماخوردگی منتقل می‌شود.
یک مقاومت خارجی می‌تواند در سرعت تقریباً صفر را نتیجه دهد که گشتاور بیشینه نهایی بسیار زیادی با جریان استارت کم را تولید می‌کند. هنگامی که موتور شتاب می‌گیرد مقدار مقاومت می‌تواند کاهش یابد تا مشخصات موتور برای کارهایی با فشار زیاد مناسب شود. هنگامی که موتور به سرعت اصلی می‌رسد خازن‌های خارجی از مدار خارج می‌شوند و این بدین معنی است که اکنون موتور به عنوان یک موتور القایی استاندارد کار می‌کند.
از سال ۸۱ بسکتبال را از مسابقات آموزشگاهی شروع کرد که همان دوره قهرمان رشت و بعد از آن قهرمان گیلان شد. در مسابقات آموزشگاه‌های کشور به اردوی تیم ملی آموزشگاه‌ها دعوت شد. سال ۸۲ به تیم صباباتری پیوست. استارت بسکتبال حرفه‌ای او زیر نظر مهران شاهین طبع زده شد. کاردوست قهرمانی جام ملتهای اسیا و نایب قهرمانی بازی‌های اسیایی و حضور در جام جهانی و چند قهرمانی لیگ را در کارنامه دارد.
در ۱۷ مارس ۲۰۰۹، ژنرال سولوتسوف اعلام کرد که اولین هنگ موشک اندازهای بین قاره ای آر اس-۲۴ در دسامبر ۲۰۰۹ و زمانی که پیمات استارت-۱ قرار است منقضی شود، وارد خدمت خواهد شد. او بعداً این بیانیه را در ۷ مه تکرار کرد. به گفته نیروهای موشکی روسیه، شش موشک اول آر اس-۲۴ از نسخه متحرک خواهند بود.
در ژوئیه سال ۲۰۲۰، لسلی دیوید بیکر یک نظرخواهی کیک‌استارتر برای ساخت قسمت آزمایشی عمو استن راه‌اندازی کرد. این مجموعه فرعی پیشنهادی داستان یک حسابدار به نام استنلی هادسون را روایت می‌کند که هم‌اکنون در آرامش زندگی می‌کند.
چون موتور با قطب سایه خورده پیچه استارت، سوئیچ استارت ویا خازن ندارد از نظر الکتریکی ساده و ارزان است. همچنین سرعت آن را صرفاً با تغییر ولتاژ یا به وسیلهٔ یک پیچه با چند دور مختلف می‌توان کنترل کرد.
استارت‌آپ پروژه‌ای بود که توسط یک یا چند کارآفرین و برای جستجو، توسعه و اعتبارسنجی یک مدل تجاری مقیاس پذیر (قابل اندازه‌گیری و بررسی) انجام شد.
بعلت تعطیلی زود لیگ در سال ۱۹۹۸–۹۹ (بدون ذکر دلیل) تیم فیلادلفیا با کمک آیورسون ۲۸ برد و ۲۲ باخت کسب نمود و اولین حضور آیورسون در پلی آفس به‌شمار می‌رفت. لازم است ذکر شود که او در این فصل ۲۶٫۸ امتیاز در هر بازی میانگین او بود و باعث شده بود بهترین بازیکن درامتیاز کسب کردن باشد. وی در ۱۰ مسابقه پلی آفس مرتب استارتر بود و ۲۸٫۵ امتیاز در هر بازی آمار او بود تا اینکه به تیم ایندیانا پیسرز باختند و حذف شدند.
استارت آپ (به کره‌ای: 스타트업) یک مجموعهٔ تلویزیونی کره جنوبی سال ۲۰۲۰ با بازیگری به سوزی، نام جو هیوک، کیم سون هو و کانگ هانا است. فیلم‌نامهٔ این سریال توسط پارک هه ریون نوشته شده که این سومین پروژهٔ همکاری او با سوزی بعد از سریال‌های رؤیای بلند و وقتی تو خواب بودی است. این مجموعه از ۱۷ اکتبر تا ۶ نوامبر ۲۰۲۰ از تی‌وی‌ان شنبه و یکشنبه‌ها ساعت ۲۱:۰۰ (کی‌اس‌تی) پخش شد. این مجموعه برای پخش در سراسر جهان از نتفلیکس در دسترس است.
من شعر بد سرایم و کس خواستار نی ور هست نیست کس ز منش خواستارتر