بدجنس

معنی کلمه بدجنس در لغت نامه دهخدا

بدجنس. [ ب َ ج ِ ] ( ص مرکب ) کمینه و فرومایه و بدنژاد. ( آنندراج ). نانجیب و پست نژاد و دون و فرومایه. ( ناظم الاطباء ). بدذات. بدطینت. بدنهاد. مقابل خوش جنس. ( فرهنگ فارسی معین ).

معنی کلمه بدجنس در فرهنگ معین

( ~. جِ ) [ فا - ع . ] (ص . ) دارای اندیشه و رفتار بد، بدسرشت ، بدذات .

معنی کلمه بدجنس در فرهنگ عمید

۱. بدذات، بدنهاد، بدطینت.
۲. پست و فرومایه.

معنی کلمه بدجنس در فرهنگ فارسی

( صفت ) بد ذات بد طینت بد نهاد مقابل خوش جنس .

معنی کلمه بدجنس در دانشنامه عمومی

بدجنس (ترانه تیلور سوئیفت). بدجنس ( به انگلیسی: Mean ) سومین تک آهنگ از آلبوم حالا صحبت کن تیلور سوئیفت، خواننده و ترانه سرای آمریکایی است. ترانه سرای این اثر تیلور سوئیفت و تهیه کنندهٔ آن ناتان چاپمن است. بدجنس در جدول ۱۰۰ آهنگ داغ بیلبورد به رتبه ۱۱ و در ۱۰۰ آهنگ داغ کانادا به رتبه ۱۰ رسید. تیلور سوئیفت پیش از انتشار این اهنگ گفته بود این آهنگ جوابی است برای مردمی که از هر چه او انجام می دهد؛ انتقاد می کنند.
بدجنس در فروشگاه رسمی سوئیفت در دو نوع بسته بندی ویژه منتشر شد که نوع اول شامل تی شرت و سی دی این آهنگ و امضای تیلور سوئیفت و نوع دوم با بسته بندی دیگر و بدون امضا بود. فقط ۲٬۵۰۰ نسخه از این بسته ها ساخته شد.

معنی کلمه بدجنس در ویکی واژه

cattivo
mascalzone
دارای اندیشه و رفتار بد، بدسرشت، بدذات.

جملاتی از کاربرد کلمه بدجنس

از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است، می‌توان به الاغ طلایی: محاکمه برای حقایق عجیب دربارهٔ لوکیوس آپولیوس، شهروند روم، مردی به نام اسلج، به من میگن ترینیتی، مردی از شرق، حتی فرشتگان هم لوبیا می‌خورند، آس برنده، بچه فریسکو، مردی از لا مانتا، میلان می‌لرزد: پلیس به‌دنبال عدالت، گامرا، پنج مرد جنگی، زیر نشان عقرب، فرانک بدجنس و تونی بی‌مخ، دبلیو. سی. فیلدز و من، آرزوی مرگ ۲، نابودگر ۲، تفاوت‌های غیرقابل مقایسه و هفت‌تیر اشاره کرد.
آن هرگز یک نامادری «بدجنس/شرور» نبود. او بهترین خصوصیت و توانایی‌های همهٔ ما را به ویژه توانایی‌های پدرمان را برجسته و آشکار کرد. بدون حمایت و همکاری او، پدر هرگز به موفقیت‌هایی که داشت، نمی‌رسید.
اما: خواهر ناتنی و ۱۳ساله کمیل. او زندگی دوگانه ای دارد؛ برای آدورا یک دختر جنوبی بی عیب و نقص و برای بقیه مردم شهر، دختری بدجنس است.
ستارگان ریشه و باعث تمامی اتفاقات خوب و بد هستند. همچنین تولد و سرنوشت انسان توسط ستارگان رقم زده می‌شود و با وضعیت قرار گرفتن سیارات در صور فلکی بستگی دارد. اگر علامت صورت فلکی شیر باشد، نوزاد پادشاه می‌شود، اگر علامت صورت فلکی قوچ باشد ثروتمند، اگر عقرب باشد بدجنس و کناهکار.
آدامز کارش را به‌عنوان رقصنده در تئاتر دینر آغاز کرد که آن را از سال ۱۹۹۴ تا ۱۹۹۸ ادامه داد و نخستین حضورش در سینما را با نقشی مکمل در کمدی سیاه آخر خوشگل‌ها (۱۹۹۹) تجربه کرد. او در مجموعه‌های تلویزیونی با نقش مهمان حضور یافت و در فیلم‌های بلندی که با بودجهٔ کم ساخته می‌شد، نقش‌های «دختر بدجنس» به عهده گرفت. نخستین نقش مطرح او در فیلم زندگی‌نامه‌ای اگه می‌تونی منو بگیر (۲۰۰۲) ساختهٔ استیون اسپیلبرگ به‌دست آمد اما تا یک سال پس از آن فاقد تجربهٔ کاری بود. کار موفقیت‌آمیز او با بازی در نقش یک زن باردار ورّاج در فیلم کمدی-درامِ مستقل جون‌باگ (۲۰۰۵) رقم خورد که بابت بازی در این فیلم، نخستین بار نامزد دریافت جایزهٔ اسکار شد.
از طرفی اوانورا موفق می‌شود تا خواهرش تئودرا را علیه اسکار کند و به او یک سیب می‌دهد که باعث شرارت و بدجنسی تئودرا می‌شود تئودرا سیب را می‌خورد و می‌فهمد جادوگر بدجنس خواهر خودش است نه گلیندا اما سیب اثر خود را می‌گذارد و او به فردی بدجنس با صورتی زشت تبدیل می‌شود تئودورا(میلا کونیس) که حالا فردی شرور شده به نزد فرانک می‌رود و او واهالی شهر از وگلیندا را تهدید می‌کند.
آماندا سایفرد در ۳ دسامبر ۱۹۸۵ در آلن‌تاون، پنسیلوانیا به دنیا آمد. مادرش، آن سایفرد و پدرش، جک سایفرد، داروساز است. او یک خواهر بزرگتر به نام جنیفر دارد. وی تباری آلمانی، انگلیسی، اسکاتلندی-ایرلندی و ولزی دارد. او در سال ۲۰۰۳ از دبیرستان ویلیام آلن فارغ‌التحصیل شد. سایفرد در پاییز سال ۲۰۰۳ در دانشگاه فوردهام نیویورک ثبت‌نام کرد، اما پس از پیشنهاد بازی در فیلم دختران بدجنس در آن شرکت نکرد.
از فیلم‌ها یا سریال‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است، می‌توان به افسران پلیس، پدر ماتئو، مرا به خاطر بسپار، عشق من، راننده‌کامیون‌ها، مأموران آتش‌نشانی، ریمینی ریمینی، مربی در ساحل، ریمینی ریمینی - یک سال بعد و نجیب و بدجنس اشاره کرد.
از فیلم‌ها یا سریال‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته‌است، می‌توان به پدر ماتئو، زیبایی زنان، من و پسرم - ماجراهای جدید برای کمیسر ویوالدی، حمام و نجیب و بدجنس اشاره کرد.
او پس از پیمودن راهی طولانی همراه با یک عروسک چینی و یک میمون پرنده که همراهان اوهستند به سرزمین جادوگر بدجنس می‌رسد اما او آنجا پس از ملاقات با گلیندا(میشل ویلیامز) متوجه می‌شود که جادوگر بدجنس او نیست بلکه اوانورا می‌باشد گلیندا از اسکار(جیمز فرانکو) می‌خواهد تا به او کمک کند.