آماده سازی

معنی کلمه آماده سازی در فرهنگستان زبان و ادب

آماده سازی
{mise en place} [گردشگری و جهانگردی] آماده کردن وسایل و مواد خوراکی قبل از شروع آشپزی
{preparation} [علوم دارویی] فرایند ساخت و ترکیب دارو متـ . تهیه

معنی کلمه آماده سازی در ویکی واژه

آماده‌سازی
عمل آماده کردنِ چیزی.
(ورزش): عمل آماده کردن بدن برای شرکت در مسابقه با تمرین و تکرار مهارت‌های مختلف ورزشی.

جملاتی از کاربرد کلمه آماده سازی

شما هم جشن سور آماده سازید جهان خرم بهار از باده سازید
لوای شادکامی بر فرازید می و نقل و کباب آماده سازید
از جمله مزیت های این روش نسبت به سایر روش های آزمون های غیرمخرب،آسان تر و سریع تر بودن آن می باشد. هم چینین در این روش، آماده سازی سطح قطعه مورد بررسی به اندازه روش های دیگر،مانند روش آزمون فراصوت،ضروری نمی باشد. بنا به این دلایل،این روش یکی از روش های فراگیر آزمون‌های غیرمخرب می باشد.
اگرچه این فرمت ساخت و پردازش اطلاعات را بر اساس فرمولهای ریاضی گونه انجام میدهد ولی رزولوشن فایل در هنگام آماده سازی قبل از چاپ (خروجی فیلم) نیز تأثیر زیادی در روند کیفی آن دارد فایل پست اسکریپت میتواند با رزولوشن خروجی های متفاوت هماهنگ شود به این ترتیب که آت لاین ها در هنگام خروجی تبدیل به پیکسل می شود و پرینت می شود.
گوشت گوسفندی به تکه های کوچک برش داده شده و حرارت داده می شود. گوشت مرغ نیز ممکن است به عنوان جایگزین برای گوشت بره استفاده شود. گوجه فرنگی، همراه با دارچین ، برگ بای ، زنجبیل ، سیر ، پودر فلفل قرمز ، دانه های زیره سبز ، پیاز سرخ شده ، هل، گرم مصالح و مقداری روغن اضافه شده و هم زده می شوند. سیب زمینی و نمک نیز اضافه شده و در آخر آب اضافه می کنیم، (آب به نسبت گوشت اضافه کرده و منتظر به جوش آید. باید منتظر شوید تا غذای آلو گوشت جا بیفتد پس از آماده سازی، می توان آن را با برگ خرد شده گشنیز سرو کرد.
اسید آبیتیک ( که به نام‌های اسید آبتینیک و اسید سیلویک نیز شناخته می‌شود)گونه‌ای اسید صمغی(اسید رزینی) است که نخستین بار از مادهٔ آزاردهندهٔ چوب کاج گرفته شد و به روش ایزومر کردن از روزین به دست آمد.این اسید در الکل‌ها، اترها، و استون حل شدن می‌شود. همچنین این اسید در جلا کاری، صابون‌ها، رنگ جلای چوب و تجزیهی رزینها و آماده سازی رُزینات‌های فلزی کاربرد دارد. این ماده در فهرست روش‌های مهار ماده‌های زهرآگین آمده‌است.
روش های مختلفی برای تهیه آلو گوشت وجود دارد. به طور کلی، روش آماده سازی شامل جوشاندن قطعات گوشت گوسفند و سیب زمینی، با ادویه جات مختلف است.