بار همراه

معنی کلمه بار همراه در فرهنگستان زبان و ادب

{accompanied luggage} [حمل ونقل هوایی] باری که همراه با مسافر در یک پرواز حمل می شود

معنی کلمه بار همراه در ویکی واژه

باری که همراه با مسافر در یک پرواز حمل می‌شود.

جملاتی از کاربرد کلمه بار همراه

رومیان سربازانشان را ابتدا به راه‌پیمایی عادت می‌دادند و آنان می‌بایستی ۲۰ تا ۲۵ میل راه را ظرف پنج ساعت طی کنند و در طی این حرکت شاق، که تقریباً درحال دویدن می‌پیمودند، باید در حدود سی کیلوگرم بار همراه خود می‌داشتند؛ و پس از آن درحالی‌که سلاح‌های سنگین مثل شمشیر و نیزه و تبر حمل می‌کردند باید به جست‌وخیز می‌پرداختند و می‌دویدند؛ وزن اسلحه‌ها باید دوبرابر وزن سلاح‌های معمولی باشد، و چون سلاح رومیان سنگین‌تر از سلاح دیگران بود، سرباز رومی هم طبعاً باید قوی‌تر و نیرومندتر از دیگران باشد. بدین‌ترتیب، همیشه از طریق تمرین و ورزش و ریاضت آنان را چالاک و سبک بار می‌آوردند.
کند بار همراه با بار ما چنینست پیمان و بازار ما
۴ـ در حدود ۱۱۴۲ میلادی در لیون دو رساله بر ضد اسلام نوشت به نام‌های درباب امت اسلام، و آیین محمدی‌، که هر دو اول بار همراه ترجمهٴ لاتینی قرآن چاپ شد (بال، ۱۵۴۳ میلادی).

گزارش یاهونیوز نقش مأموران واحد ضدتروریستی اقلیم کردستان را این‌طور توضیح می‌دهد که آنها با لباس مبدل در فرودگاه حضور داشتند و هدایت هواپیمای حامل سلیمانی به سمت توقف‌گاه و همچنین تخلیه بار همراه آن بر عهده آنها بود. به علاوه یکی از آنها که لباس پلیس بغداد را به تن داشت، پس از حمله به خودروهای منهدم شده نزدیک شد و پس از گرفتن چند عکس، به جمع‌آوری نمونه دی ان ای کشته شدگان برای شناسایی اقدام کرد.[۱۴]