انگورهای

معنی کلمه انگورهای در لغت نامه دهخدا

انگوره ای. [ اَ رَ / رِ ] ( ص نسبی ) منسوب به انگوره. انگوری :
بصوف از آن جهت انگوره ای لقب کردند
که گه گهی لکه بر وی ز باده عنبیست.نظام قاری ( دیوان ص 49 ).رجوع به انگوره و انگوری شود.

معنی کلمه انگورهای در فرهنگستان زبان و ادب

{acinous, acinose, acinic, acinar} [زیست شناسی] مربوط یا به شکل انگوره

معنی کلمه انگورهای در ویکی واژه

مربوط یا به شکل انگوره.

جملاتی از کاربرد کلمه انگورهای

شغل اهالی روستا کشاورزی در زمین‌های گندم و یونجه و باغداری انگور می‌باشد . که انگورهای بسیاری مرغوبی دارد.
شراب واشینگتن به شراب‌های گفته می‌شود که از انگورهای ایالت واشینگتن گرفته می‌شود. ایالت واشینگتن در تولید شراب در ایالات متحده پس از کالیفرنیا رتبه دوم را دارد. تا سال ۲۰۱۱ در ایالت بیش از ۴۳۰۰۰ هکتار (۱۷۰ کیلومترمربع) تاکستان با برداشت بیش از ۱۴۲۰۰۰ تن انگور به ۴۲ کشور جهان با بیش از ۸۵۰ شراب‌خانه، شراب صادر می‌شد. در حالی که بسیاری از فعالیت‌ها در نیمهٔ غربی ایالت انجام می‌شود ولی ۹۹٫۹ درصد از شراب‌گیری‌ها در نیمه شرقی ایالت انجام می‌شود.
آرارات (ارمنی: Հայկական կոնյակ) آرارات یک نام تجاری برندی ارمنستانی (به سبک کنیاک) است که از سال ۱۸۸۷ توسط کارخانه برندی ایروان تولید می‌شود این برندی از انگورهای سفید ارمنستانی تولید می‌شود
انگورهای گوناگون دیدند و میوه های رنگارنگ یافتند روباه زیرک بود، حال بیرون رفتن را ملاحظه کرد و گرگ غافل چندان که توانست بخورد. ناگاه باغبان آگاه شد، چوبدستی برداشت و روی بر ایشان نهاد.
به‌ربط ناقصان بیدل مده زحمت ریاضت را بهم انگورهای خام در خم دیر می‌جوشد
در آمریکای شمالی، رایج‌ترین آب انگور بنفش است و از انگور کنکورد تهیه می‌شود در حالی که آب انگور سفید معمولاً از انگور نیاگارا تهیه می‌شود، که هر دو از انواع انگورهای بومی آمریکا هستند، گونه ای متفاوت از انگورهای شرابی اروپایی. در کالیفرنیا، انگور سلطانا (معروف به "انگور تامسون بی هسته") استفاده می‌شود.
هر منطقهٔ فرانسه به واسطهٔ گونه‌ای فراورده‌های خوراکی نامور است. برای نمونه در بوردو انگورهای ویژه‌ای پرورش می‌یابد که از آنها برای عمل‌آوردن شراب بوردو بهره می‌برند. شراب‌های بورگونی و فرانش-کنته نیز معروفیت دارند. شامپانی نیز به نوشیدنی نامدارش -شامپاین- نامور است. در رون استفاده از میوه‌ها و سبزی‌های تازه محبوبیت دارد. در خطوط ساحلی فرانسه نیز از انواع ماهی‌ها و سخت‌پوستان در پخت‌وپز بهره‌می‌گیرند.
ارجق در ایران به باغ‌های انگور خود شهرت دارد. این روستا و روستاهای تابعه آن دارای باغات بی بدیل انگور، زردآلو و گردو و سیب و گلابی... می‌باشند. همه ساله از باغهای ارجق انگورهای بسیار زیادی برداشت شده و در سطح شهرستان، استان و حتی کشور مورد مصرف قرار می‌گیرد.