دفترک

دفترک

معنی کلمه دفترک در فرهنگستان زبان و ادب

{brochure} [عمومی] متن چاپی با تعداد صفحات معمولاً کم که اطلاعاتی دربارۀ ویژگی های کالا یا نمایش یا نمایشگاه و نظایر آن به دست دهد

معنی کلمه دفترک در دانشنامه عمومی

دفترک یا بروشور ( به انگلیسی: brochure ) یک کتابچه کاغذی چند صفحه ای ( چند لتی ) است که بیشتر برای تبلیغات مورد استفاده قرار میگیرد و در قالب جزوه تا میشود. برشور یک سند تبلیغاتی است که در درجه اول برای معرفی یک شرکت، سازمان، محصولات یا خدمات و در درجه دوم اطلاع رسانی به مشتریان بالقوه یک کسب و کار استفاده میشود. بروشورها را ممکن است در مکان های پر رفت و آمد شهر از افراد توزیع کننده دریافت کنید و یا در محل کسب و کار آن را مطالعه و دریافت کنید. البته در بسیاری از مکان ها ممکن است بروشور ها را ببینید و این ثابت میکند که بروشور ها هنوز هم محبوبیت و کارایی خود را دارند و نمیتوان از آن ها چشم پوشی کرد.

معنی کلمه دفترک در دانشنامه آزاد فارسی

دفترک (brochure)
(یا: بروشور) جزوۀ کوچکی که معمولاً هدفش علاقه مندکردن خواننده به محصول یا خدمات است. آرایش متن و تصویرهای آن معمولاً به گونه ای است که اطلاعات را راحت و سریع انتقال می دهد و معمولاً با استفادۀ ماهرانه از رنگ آمیزی و تصویرپردازی، در واکنش عاطفی مصرف کنندۀ بالقوه تأثیر می گذارد.

معنی کلمه دفترک در ویکی واژه

متن چاپی با تعداد صفحات معمولاً کم که اطلاعاتی دربارۀ ویژگی‌های کالا یا نمایش یا نمایشگاه و نظایر آن به دست دهد.

جملاتی از کاربرد کلمه دفترک

همین شرف زجهان بس بود دعاگورا که مدح شاه جهان نقش روی دفترکرد
مستوفی اقلیم دوم یعنی تیر دفترکش نایبان دیوان تو باد
در این دفترکه اصل جمع و خرج است حساب جزء و کلت جمله درج است
آنتونیو لدزما در تاریخ ۱۹ فوریه ۲۰۱۵ توسط سرویس اطلاعاتی حکومت در دفترکارش در شهرداری کاراکاس بدون حکم دادگاه دستگیر شد.
لوح عنوان نواز دفترکل احمد مرسل، افتخار رُسُل
بر روی میز دفترکی خط کشیده بود چون لاشه ی برآمده سُتْخوانش از جسد
حسرت دیدار نیاید به شرح تا به‌کجا آینه دفترکنم