بروشور

معنی کلمه بروشور در فرهنگ معین

(بُ رُ ) [ فر. ] ( اِ. ) متن چاپی با تعداد صفحات معمولاً کم که اطلاعاتی دربارة ویژگی های کالا یا نمایش یا نمایشگاه و نظایر آن به دست دهد، دفترک (فره )، کاتالوگ .

معنی کلمه بروشور در فرهنگ عمید

جزوۀ کوچک مقوایی یا کاغذی حاوی اطلاعاتی دربارۀ کالا یا موضوعی.

معنی کلمه بروشور در دانشنامه آزاد فارسی

رجوع شود به:دفترک

معنی کلمه بروشور در ویکی واژه

متن چاپی با تعداد صفحات معمولاً کم که اطلاعاتی دربارة ویژگی‌های کالا یا نمایش یا نمایشگاه و نظایر آن به دست دهد، دفترک (فره)
، کاتالوگ.

جملاتی از کاربرد کلمه بروشور

می‌توان کتاب‌های ادبی نفیس، اوراق اداری‌، کتاب راهنما، کاتالوگ‌، تمبر، کارتن مقوایی‌ و پلیت‌های فلزی، انواع لیبل، مجله، انواع فرم،بروشور، روزنامه، پوستر، نقشه‌ و … مورد استفاده قرار بگیرد. سنسورهای که برای چاپ افست استفاده می‌شود دارای سیستم مرکب زنی هوشمند است که مقدار لازم مرکب برای هر کار را قبل از شروع چاپ تنظیم می‌کند. این امر موجب صرفه جویی در کاغذ می‌شود.
در ۱۹۶۳ برای برپایی دفتر فتح در الجزایر به این کشور سفر کرد و اولین دفتر فتح در یک کشور عربی و اولین اردوگاه نظامی نیروهای فتح را تأسیس کرد. تعدادی از اعضای برجسته فتح دوره‌های نظامی را در دانشگاه جنگ الجزیره گذراندند. در این دوران نخستین تماس‌های فتح با کشورهای بلوک شرق انجام شد و او در این راستا به چین، شوروی، رومانی، آلمان شرقی، چکسلواکی، کره شمالی و ویتنام شمالی سفر کرد. در بروشورهای اطلاعاتی ساف آمده‌است که او در ویتنام و کره شمالی آموزش‌های پیشرفته نظامی دیده‌است اما این ادعا در دانشنامه فلسطینیان رد شده‌است.
اولین کمک مالی او، که در اصل به صورت خصوصی انجام شد، برای درمان یک هواروت متعلق به موزه هنر شهرستان لس آنجلس در آن زمان مورد استفاده قرار گرفت، در حالی که کمک مالی او در سال ۲۰۲۲ برای ایجاد یک بروشورهنری برای معرفی نقاشی های کره ای استفاده شد.
پس از بررسی‌های اخبار مرتبط با آلودگی این محصول، از سوی مسئولان دماوند بروشورهایی به عنوان «روزشمار رسانه‌ای ماجرای دماوند» در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت، با آغاز این روزشمار نخستین فردی که اعلام مشکل و تحریم آب معدنی دماوند را نموده، اکبر نعمت‌اللهی مدیر روابط عمومی وزارت نفت و شرکت‌های تابعه آن می‌باشد، حقی سخنگوی شرکت دماوند در پاسخ به خبرنگاران تأکید کرد، شروع جو رسانه‌ای علیه دماوند با تلگرام این مدیرکل روابط عمومی وزارتخانه نفت بوده‌است.
این اثر توسط مهندس عمران لهستانی ایوان اوسیپوویچ یارکوفسکی (۱۸۴۴–۱۹۰۲) کشف شد که در اوقات فراغت خود در روسیه در زمینهٔ مسائل علمی کار می‌کرد. یارکوفسکی در حدود سال ۱۹۰۰ در یک بروشور در این باره نوشت: تابش حرارتی روزانه بر سیارک‌های کوچک چرخان در فضا سبب می‌شود که سیارک نیرویی را هرچند بسیار کم تجربه کند که در دراز مدت بر مدار آن تأثیر می‌گذارد، به‌ویژه بر شهاب‌واره‌ها و سیارک‌های کوچک. یک اخترشناس استونیایی ارنست اوپیک (۱۸۹۳–۱۹۸۵) که بعداً حدود سال ۱۹۰۹ جزوه یارکوفسکی را خواند و چند دهه بعد اهمیت احتمالی اثر یارکوفسکی را با اتکا به حافظهٔ خود در بارهٔ تأثیر بر حرکت شهاب‌سنگ‌ها در منظومه شمسی مورد بحث و گفتگو قرار داد، وگرنه بینش یارکوفسکی فراموش می‌شد.