خدمه پرواز

خدمه پرواز

معنی کلمه خدمه پرواز در دانشنامه عمومی

خدمه پرواز (فیلم). خدمه پرواز ( به انگلیسی: Flight Crew ) فیلمی محصول سال ۲۰۱۶ و به کارگردانی نیکلای لبدف است. در این فیلم بازیگرانی همچون ولادیمیر ماشکوف، دانیلا کوزلوفسکی، آگنه گرودیته، کاترینا شپیتسا، سرگی کمپو، النا یاکوولوا، سرگی رومانوویچ، سرگی شاکوروف، ایرینا لاچینا، نینا یوساتووا ایفای نقش کرده اند.

معنی کلمه خدمه پرواز در ویکی واژه

گروه گواهینامه‌دار اتاقک خلبان که مسئولیت اصلی عملیات پروازی هواگَرد را بر عهده دارند.

جملاتی از کاربرد کلمه خدمه پرواز

آنتونف ۲۲۵ که شش خدمه پروازی دارد دارای ۶ موتور قدرتمند ساخت شرکت آنتونف اوکراین است این موتورها می‌توانند معادل ۱٫۵ میلیون نیوتون (۱۲۵۰۰۰ کیلوگرم) نیروی رانش ایجاد کنند آنتونف ۲۲۵ قابلیت حمل ۱۵۰۰ نفر نیرو را دارا می‌باشد که این در نوع خود بی‌نظیر می‌باشد. مخازن سوخت این هواپیما قابلیت سوختگیری به میزان ۲۸۰ تن را دارا می‌باشد و در حالت عادی در هر ساعت ۱۸ تن سوخت مصرف می‌کند و با بار قابلیت پرواز به میزان ۱۲ ساعت را دارا می‌باشد یکی از معایب این هواپیما ارتفاع خلبان با زمین در هنگام فرود یا پرواز است که تقریباً ۱۰ متر می‌باشد در خصوص وزن آن همین نکته کافیست که آنتونف ۲۲۵ وزنی معادل ۸ فروند بوئینگ ۷۳۷
ویلسون سومین عضو پارلمان بریتانیا بود که در جنگ جهانی دوم کشته شد. مرگ او در سن ۵۵سالگی در حالی که خدمه پرواز بود رخ داد.
گزارش‌های مربوط به سومین مینی‌سریال مبتنی بر جنگ جهانی دوم به همان سبک جوخه برادران و اقیانوس آرام که توسط تام هنکس و استیون اسپیلبرگ ساخته شده بود، در اکتبر ۲۰۱۲، با تمرکز بر خدمه پرواز نیروهای هوایی ایالات متحده از نیروی هوایی هشتم آغاز شد. اچ‌بی‌او در ژانویه ۲۰۱۳ تأیید کرد که در حال ساخت این مینی‌سریال است که بر پایهٔ کتابی اثر دونالد ال. میلر با عنوان اربابان آسمان: پسران بمب‌افکن آمریکا که در جنگ هوایی علیه آلمان نازی جنگیدند[الف] ساخته شده است.