گشت هوایی رزمی نجات
معنی کلمه گشت هوایی رزمی نجات در ویکی واژه
جملاتی از کاربرد کلمه گشت هوایی رزمی نجات
پس از عملیات طوفان صحرا، اف-۱۴ها در مناطق پرواز ممنوعی بر فراز عراق برای انجام عملیاتهای دیدهبان جنوبی و شمالی، گشتزنی میکردند. اف-۱۴ها در حمایت از این عملیاتها تا تهاجم سال ۲۰۰۳ به عراق مأموریتهای گشت هوایی رزمی، اسکورت جنگنده، شناسایی هوایی و منع هوایی را انجام میدادند. اف-۱۴های مجهز به سامانهٔ اکتشافی تاکتیکی هوابرد توانایی نظارت روزانه بر فعالیتهای نظامی عراق در جنوب عراق را برای نیروی ضربت مشترک جنوب غربی آسیا فراهم کردند و تامکت به یک مهرهٔ اصلی در عملیات دیدهبان جنوبی تبدیل کرد.
اف-۱۴های اسکادران ۱۴ و ۴۱ در بمباران یوگسلاوی توسط ناتو علیه نیروهای صربستان و در کوزوو شرکت کرده و به ماموریتهای گشت هوایی رزمی، اسکورت و پشتیبانی هوایی نزدیک، کنترل پیشروی هوایی و مأموریتهای اکتشافی تاکتیکی هوابرد پرداختند.
آمریکا در خلیج سیدرا در ایستگاه بود، اما دریای مرجانی در حال آماده شدن برای ترک دریای مدیترانه بود و با سرعت بالا از اسپانیا بازگشت. هوانوردان نیروی دریایی از زمانی که پخش اخبار قبل از حمله با فهرست کردن زمان مأموریت و مناطق مورد نظر، هرگونه عنصر غافلگیری را از بین بردند. حدود ساعت 01:00[note ۱] آمریکا شش هواپیمای ضربتی A-6 را با بمبهای مارک ۸۲ علیه پادگان گارد جماهیریه و شش هواپیمای پشتیبانی ضربتی A-7 پرتاب کرد.دریای مرجانی که در شرق آمریکا فعالیت میکرد، بهطور همزمان ۸فروند A-6 و ۶ فروند F/A-18 را به فضا پرتاب کرد. جنگندههای اضافی برای گشت هوایی رزمی (CAP) پرتاب شدند.
کمکی گارد ساحلی نقش مشابهی را در حمایت از گارد ساحلی ایالات متحده ایفا میکند. مانند گشت هوایی غیرنظامی، کمکی گارد ساحلی تا زمان جنگ جهانی دوم تأسیس شد. کمکیها بعضی اوقات در طول جنگ مسلح بودند و بهطور گسترده در عملیات امنیتی بندر شرکت میکردند. پس از جنگ، کمکی تمرکز خود را به ارتقاء ایمنی قایقرانی و کمک به گارد ساحلی در انجام جستجو و نجات و ایمنی دریایی و حفاظت از محیط زیست تغییر داد.
میراژ اف۱ از یک موتور SNECMA Atar با ۴۹ کیلو نیوتن گشتاور نیرو در حالت خشک و بیش از ۷۰ کیلو نیوتن با پسسوز، نیرو میگرفت که این هواپیما را به سرعت ۲٫۲ ماخ (۲۳۳۸ کیلومتر بر ساعت) در ارتفاع ۱۲ هزار متری میرساند. شعاع عملیاتی این هواپیما با ۱۴ بمب ۲۵۰ کیلویی در پرواز مرتفع-پست-مرتفع به ۴۲۵ کیلومتر میرسید ضمن اینکه از قابلیت سوختگیری هوایی و حمل سوخت اضافی هم برخوردار بود و برخی مدلهای آن حتی توانایی سوخترسانی به یکدیگر را هم داشتند. میراژ اف۱ در مأموریتهای گشت هوایی جنگی با دو موشک سوپر ۵۳۰ و سوخت اضافی در حدود دو ساعت و ۱۵ دقیقه مداومت پروازی داشت و سقف پرواز خدمتی آن ۲۰ هزار متر بود. سرعت صعود این هواپیما در ارتفاع بالا ۲۴۳ متر بر ثانیه بود. میراژ اف۱ به دو تیربار ۳۰ میلیمتری دفا مسلح میشد که هر یک ۱۵۰ گلوله داشتند و قادر بود تا انواع مختلف موشکهای هوابههوا، هوابهسطح، راکت و بمب و تجهیزات شناسایی را با خود حمل کند.
او در طی جنگ ایران و عراق در عملیاتهای پوشش و گشت هوایی، بمباران مواضع نیروهای ارتش عراق در عمق خاک این کشور شرکت داشت.
کیگل به کار آموزش پرواز به دانشجویان بازگشت و همچنین در دانشگاه مرسر ثبت نام کرد. او به حضور در گشت هوایی غیرنظامی ادامه داد. در سال ۱۹۶۴، او در مسابقات بینالمللی هوایی زنان شرکت کرد. در سال ۱۹۸۶، او به عضویت تیم لجستیک هوایی وارنر رابینز درآمد. در سال ۱۹۸۸، کاگل دومین زنی بود که با مرتبه مکانیک بدنه و نیروگاه از موسسه فناوری جورجیا فارغالتحصیل شد. او در سال ۱۹۹۸ در سن ۷۳ سالگی با سسنای تک موتوره خود پرواز میکرد، اگرچه از تدریس در پایگاه نیروی هوایی رابینز بازنشسته شده بود. در ۲۶ آوریل ۲۰۰۳، کیگل به تالار مشاهیر هوانوردی جورجیا معرفی شد. در سال ۲۰۰۷، او و ۸ نفر از اعضای مرکوری ۱۳ موفق به کسب دکترای افتخاری از دانشگاه ویسکانسین، اوشکوش شدند.