سرسرای فروش بلیت

معنی کلمه سرسرای فروش بلیت در فرهنگستان زبان و ادب

{ticket booking hall, ticket hall} [حمل ونقل ریلی] تالار ویژۀ فروش انواع بلیت

معنی کلمه سرسرای فروش بلیت در ویکی واژه

تالار ویژۀ فروش انواع بلیت.

جملاتی از کاربرد کلمه سرسرای فروش بلیت

قیمت بلیط‌های مسابقه از (تقریباً ۶٫۸ دلار آمریکا) شروع می‌شود تا امکان دسترسی بیشتر برای میلیون‌ها هوادار فراهم شود. در ۲۰ نوامبر ۲۰۲۳، کمیته سازماندهی محلی (LOC) مسابقات اعلام کرد که درآمد حاصل از فروش بلیت را برای حمایت از کمک‌های اضطراری برای فلسطین، در بحبوحه جنگ اسرائیل و حماس، اهدا خواهد کرد.
نخستین اکران این فیلم در زمان جشنواره فیلم برلین در سال ۲۰۰۸ انجام شد. در ۲۹ فوریه نیز در آمریکا و در تاریخ ۷ مارس در انگلستان به اکران عمومی درآمد. این فیلم موفق شد ۹٫۵ میلیون دلار در انگلستان از طریق فروش بلیت سینما درآمدزایی کند و ۲۶ میلیون دلار نیز درآمد حاصل از فروش بلیت این فیلم در سینماهای آمریکا بود. نسخه بلو-ری این فیلم نیز در ۱۰ ژوئن ۲۰۰۸ وارد بازار فروش شد. این فیلم با بودجهٔ ۳۵ میلیون دلاری موفق به فروش جهانی بیش از ۷۸ میلیون دلاری گردید.
در دومین هفتهٔ انتشار فیلم، از فیلم درام اکشن تاریخی راننده تاکسی پیشی گرفت. تا پایان روز هشتم از زمان انتشار فیلم، این فیلم در ۱٬۱۰۸ محل و برای ۵٫۱۸ میلیون تماشاگر، نمایش داده شد. تعداد فروش بلیت‌ها در دوازدهمین روز انتشار، از ۶ میلیون فراتر رفت. تا ۲۶ سپتامبر، یا دو ماه پس از باز شدن گیشه، تعداد کل فروش بلیت‌ها ۶٫۵۸ میلیون بود.
در زمینی به مساحت ۵۷ هکتار حد فاصل جاده شهرک صنعتی و جاده ترانزیتی و بلوار شهید دهقان که متعلق به وزارت راه و شهرسازی بود طی مراحل قانونی تملک، و در تاریخ ۷۷/۱/۲۵ عملیات عمرانی پایانه آغاز شد و در تاریخ ۱۳۸۸/۱۰/۱۵ با تعطیلی پایانه قدیم، خدمات دهی به مردم در پایانه جدید آغاز شد. زیر بنای پایانه بزرگ حدود ۱۴۰۰۰ مترمربع شامل ساختمان، حیات مرکزی و رواق‌ها می‌باشد که هزینه حدود ۱۰۰٬۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ ریال است که توسط شهرداری یزد ساخته شده است. ۱۲ هکتار فضای جنگلی- ۲ هکتار فضای سبز تزئینی - ۱۷ مرکز تجاری عرضه سوغات و تنقلات، مطبوعات، میوه فروشی، اسباب بازی فروشی، محصولات فرهنگی و خدماتی – رستوران بزرگ و مجهز – نمازخانه بزرگ- پاسگاه نیروی انتظامی – کافی نت – کافی شاپ – ۱۶ دفتر فروش بلیت با امکانات کافی و به روز به مساحت هرکدام ۳۵۰مترمربع در سه طبقه، محل استراحت رانندگان (یک واحد ۸۰مترمربعی)، اتاق مدیریت مشرف به سالن انتظار مسافر، شرکت و گیشه فروش بلیت - سرویس‌های بهداشتی متعدد(۶۴ چشمه)-تعداد ۱۲۸ سکوی سوار شدن مسافر – پارکینگ خودروهای سبک به تعداد ۳۰۰ واحد (۲۰۰ واحد مسقف و۱۰۰ واحد بدون سقف) - سیستم تهویه مطبوع – ساختمان اداری مناسب – سالن عمومی بسیار مناسب به مساحت ۱۵۰۰مترمربع – ۳۵۰۰۰مترمربع کف فرش و ۵۰۰۰۰ مترمربع آسفالت؛ و هم. اکنون. BRT در یزد راه اندازی شده و در حال خدمت‌رسانی به شهروندان یزدی می‌باشد.
فروش بلیت الکترونیکی برای حمل و نقل عمومی شهری یا راه‌آهن معمولاً به عنوان کارت مسافرتی یا گذر حمل و نقل اشاره می‌شود. همچنین در فروش بلیت در صنعت سرگرمی استفاده می‌شود. یک سیستم بلیت الکترونیکی یک روش کارآمدتر برای ورود به سیستم، پردازش و بازاریابی برای شرکت‌های هواپیمایی، راه‌آهن و دیگر صنایع حمل و نقل و سرگرمی است.
خواننده‌های متعددی متأثر از سوئیفت و آثار او بوده‌اند. آلبوم‌های او الهام‌بخش یک نسل کامل از خواننده-ترانه‌سرایان بوده‌است. روزنامه‌نگاران توانایی او به‌منظور تغییر قواعد این صنعت را ستایش می‌کنند، و در مورد اینکه چگونه اقدامات او باعث اصلاح سیاست‌های پلتفرم‌های استریم شد، آگاهی از مالکیت معنوی در میان موسیقی‌دانان آینده را بیشتر کرد، و مدل فروش بلیت کنسرت را تغییر داد، صحبت کرده‌اند. منابع گوناگون، موسیقی سوئیفت را پارادایمی می‌دانند که به نمایندگی از نسل هزاره آمد؛ وبگاه واکس او را «بروس اسپرینگستین هزاره»، و تایمز او را «باب دیلن عصر ما» نامید. به پاس قدردانی از تأثیر فرهنگی‌اش، به سوئیفت عنوان زن دهه (دههٔ ۲۰۱۰) از بیلبورد، هنرمند دهه (دههٔ ۲۰۱۰) از جوایز موسیقی آمریکا و نماد جهانی در جوایز بریت داده شد.
اگرچه انگیزهٔ اصلی ایجاد سازمان تد به گفتهٔ مؤسسینش درآمدزایی نبوده، اما این سازمان درآمدزاترین مجموعه کنفرانس‌های جهان را دارد. بر اساس وب‌سایت رسمی خود این سازمان، تد از روش‌های فروش بلیت‌های کنفرانس‌هایش، اسپانسرشیپ، لایسنس رسانه‌ای و فروش کتاب درآمدزایی می‌کند. از طرفی ارزش برند تد به عنوان یک رسانه، با ارزش برندهای بسیار بزرگی چون اپل مقایسه می‌شود اما دقیق آن نا مشخص است. درآمد تد در سال ۲۰۱۵، ۶۶٫۲ میلیون دلار بوده‌است که این عدد هم‌اکنون به سالانه حدود ۸۰ میلیون دلار رسیده‌است.
او از تصمیم‌گیری برادران وارنر به‌منظور اکران هم‌زمان فیلم‌هایشان در سینما و نیز در سرویس اچ‌بی‌او مکس ناراضی بود. طی عقد قرارداد با یونیورسال، نولان بودجهٔ ساخت حدود ۱۰۰ میلیون دلاری با همین رقم را برای هزینهٔ بازاریابی، اختیار هنری کامل، ۲۰ درصد درآمد حاصل از فروش بلیت، ۱۰۰ روز اکران سینمایی و اکران نشدن فیلم دیگری سه هفته قبل و بعد از اوپنهایمر را مقرر کرد. این فیلم با تحسین همگانی منتقدان مواجه شد. متیو جکسون در ای.
در آخر هفتهٔ اول زمانی که فیلم، ۹۶۵ بار بر روی پرده ظاهر شد، شاهزاده خانم و دلال ازدواج ۴۸۹٬۷۰۲ تماشاگر را جذب کرد که ۲۹٫۱ از فروش بلیت‌های آخر هفته را به خود اختصاص داد.
این فیلم بد عرضه شد و کمتر از ۱۵ میلیون دلار از فروش بلیت در ایالات متحده و کانادا به دست آورد. این فیلم در دومین هفته اکران خود به شدت سقوط کرد. در سطح بین‌المللی، ۲۸ میلیون دلار برای مجموع ۴۳ میلیون دلار در سراسر جهان به دست آورد.