اتصال ایمنی
معنی کلمه اتصال ایمنی در ویکی واژه
جملاتی از کاربرد کلمه اتصال ایمنی
نقشههای P&ID نقش مهمی در تعمیر و نگهداری و اصلاح فرایندی که توصیف میکنند دارند. بسیار مهم است که توالی فیزیکی تجهیزات و سیستمها و همچنین چگونگی اتصال این سیستمها به یکدیگر نشان داده شود. در مرحله طراحی، این نمودارها پایهای برای توسعه طرحهای سیستم کنترل را فراهم میکنند و بررسیهای ایمنی و عملیاتی را ممکن مینمایند. مثل بررسی خطرات و عمل پذیری که معمولاً به آن HAZOP گفته میشود.
تحقیقات کنونی نشان میدهد که ژنهایی که حساسیت به دچار به ASD شدن را افزایش میدهند، ژنهایی هستند که سنتز پروتئین در سلولهای عصبی را در پاسخ به نیازهای سلولی، فعالیت و چسبندگی سلولهای عصبی، تشکیل و بازسازی سیناپسها، و برانگیختگی تا تعادل انتقالدهندههای عصبی مهارکننده را کنترل میکنند؛ بنابراین، علیرغم وجود بیش از ۱۰۰۰ ژن مختلف که تصور میشود در افزایش خطر ابتلا به ASD نقش دارند، همه آنها در نهایت بر رشد طبیعی عصبی و اتصال بین مناطق مختلف عملکردی مغز به روشی مشابه که مشخصه یک مغز ASD است، تأثیر میگذارند. برخی از این ژنها برای تعدیل تولید انتقال دهنده عصبی GABA که انتقال دهنده عصبی بازدارنده اصلی در ساختار عصبی است، شناخته شدهاست. این ژنهای مرتبط با GABA در مغز ASD کمتر بیان میشوند. از سوی دیگر، ژنهای کنترلکننده بیان سلولهای گلیال و ایمنی در مغز به عنوان مثال. آستروسیتها و میکروگلیاها، به ترتیب، بیش از حد بیان میشوند که با افزایش تعداد سلولهای گلیال و ایمنی موجود در مغزهای ASD پس از مرگ مرتبط است. برخی از ژنهای تحت بررسی در پاتوفیزیولوژی ASD آنهایی هستند که بر مسیر سیگنالینگ mTOR که از رشد و بقای سلول پشتیبانی میکند، تأثیر میگذارند.
شواهدی وجود دارد که ممکن است ناهنجاریهای محور روده و مغز در آن دخیل باشند. یک بررسی در سال ۲۰۱۵ نشان میدهد که بی نظمی سیستم ایمنی، التهاب دستگاه گوارش، عملکرد بد سیستم عصبی خودمختار، تغییرات فلور روده و متابولیتهای غذا ممکن است باعث التهاب عصبی و اختلال عملکرد مغزی شود. یک بررسی در سال ۲۰۱۶ نتیجه گرفت که ناهنجاریهای سیستم عصبی روده ممکن است در اختلالات عصبی مانند اوتیسم نقش داشته باشد. اتصالات عصبی و سیستم ایمنی راهی هستند که ممکن است اجازه دهند بیماریهای ناشی از روده به مغز سرایت کنند.
این نمونه مجهز به موتور TU5JP4 ۱۱۰ اسب بخار یا ایرانیزه شده با ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور است. همچنین سیستم انتقال قدرت آن به وسیله یک گیربکس ۵ دنده دستی BE4 صورت میگیرد. از آپشنهای نمونه دندهای میتوان به دو عدد ایربگ برای راننده و سرنشین جلو، فرمان هیدرولیک، سیستن تهویه مطبوع اتوماتیک، پورت USB، بلوتوث، مالتی مدیا ۷ اینچی مجهز به رهیاب ماهوارهای و قابلیت اتصال موبایل به سیستم صوتی، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغهای جلو از داخل کابین، آینههای جانبی برقی هم رنگ بدنه، ایموبلایزر، چهار شیشهٔ برقی، تنظیم برقی آینههای جانبی، مجهز به سیستم ترمز ضد قفل ABS و ترمز کمکی EBD، ترمزهای جلو و عقب دیسکی، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس، رینگهای ۱۴ اینچ آلومینیومی، سنسور دنده عقب و دوربین دید عقب، کروز کنترل و تنظیم ارتفاع کمربند ایمنی اشاره کرد.
درجه نامعینی بالای این سیستم، پیچ و مهرهای بودن اتصالات و سهولت کنترل کیفیت قطعات و اتصالات و ساخت کارخانهای قطعات به صورت پیشساخته عواملی است که ضریب اطمینان و ایمنی سازه را به میزان قابل ملاحظهای افزایش میدهد.
هیئت گزارش ملی حادثه ساختمان پلاسکو نیز علت آتشسوزی را «در حدی که جمعآوری اطلاعات برای این هیئت امکانپذیر بوده»، اتصال برق و احتمالاً نشت همزمان گاز از کپسول گاز اعلام کردهاست. همچنین علت گسترش آتشسوزی «وجود مقادیر فوقالعاده زیاد پارچه در ساختمان، ارتباط کامل بین فضاها از طریق سقفهای کاذب، پلکان و شفت تأسیسات و گسترش آتش از طریق این فضاها، نبودن هر گونه فضابندی و جداسازی مقاوم در برابر آتش درون و در بین طبقات ساختمان، نبود پلکان اضطراری و وجود اشکال در پلکان و عدم انطباق راه خروج با طراحی صحیح و برابر با اصول ایمنی در برابر آتش، عدم وجود سیستم بارنده خودکار (اسپرینکل) در ساختمان، مشکلات فنی لولههای قائم آتشنشانی و عدم تعمیر و نگهداری صحیح از آنها در دوران بهرهبرداری، نبودن یک سیستم گرمایشی استاندارد و وجود تعداد زیادی کپسولهای گاز پیک نیکی و نیز وجود موانع زیادی برای فعالیت آتش نشانان» عنوان شدهاست. بنا به ادعای این هیئت، نتیجه بررسیهای فنی در زمینه علت اصلی فروریزش ساختمان، منحصراً «آتش» بوده و این هیئت هر گونه فرضیهای مبنی بر وقوع انفجار یا وجود مواد قابل انفجار در هر سطحی را رد کرد.
با این حال در برخی کاربردها، وجود تلفات نشتی زیاد، مزیت بهشمار میرود. در این ترانسفورماتورها با استفاده از روشهایی مانند ایجاد مسیرهای مغناطیسی طولانی، شکافهای هوایی یا مسیرهای فرعی مغناطیسی اقدام به افزایش شار نشتی میکنند. دلیل افزایش عمدی تلفات پراکندگی در این ترانسفورماتورها قابلیت بالای این نوع ترانسفورماتورها در تحمل اتصال کوتاه است. از اینگونه ترانسفورماتورها برای تغذیه بارهای دارای مقاومت منفی مانند دستگاههای جوش (یا دیگر تجهیزات استفادهکننده از قوس الکتریکی)، لامپهای بخار جیوه و تابلوهای نئون یا ایجاد ایمنی در بارهایی که احتمال بروز اتصال کوتاه در آنها زیاد است استفاده میشود.
برخی از خازنهای سرامیکی با اشکال و سبکهای خاص بهعنوان خازن برای کاربردهای خاص استفاده میشوند، از جمله خازنهای سرکوبش RFI/EMI برای اتصال به شبکه تغذیه، که به عنوان خازنهای ایمنی نیز شناخته میشوند، X2Y® و خازنهای سه پایانه برای کاربردهای کنارگذری (به انگلیسی: bypassing) و واتزویجسازی (به انگلیسی: decoupling), خازنهای تغذیه برای سرکوبش نویز توسط فیلترهای پایینگذر و خازنهای قدرت سرامیکی برای فرستندهها و کاربردهای HF.
با ترکیب روشهای اتصال عناصر طولانی شاید علم آینده بتواند برای مثال جوش اصطکاکی ریلها را برای صنعت راهآهن با سرعتهای بالا مطالعه کند و از جوش اصطکاک خطی نیروی پایین از پیش گرم شده استفاده کند یا روش جوشکاری اصطکاکی خطی اصلاحشده (LFW) و درج ارتعاشی استفاده کند. (درست مانند درج چرخشی در روش FRIEX) برای انجام این کار اگر دستگاه توسعه یافته باشد و همچنین خوب اضافه کنید که بیشتر توجه به ایمنی مسافران معطوف است، در وهله اول ایمنی کاربر باید حفظ شود.
در برخی موارد (بهویژه اتصالهای الکتریسیته)، برای گزینش جنسیت ابزار اتصال قوانین سختگیرانه و محدودیتهایی اعمال میشود تا مفهوم عملی این انتخاب در نظر گرفته شود؛ به منظور اجرای ایمنی و اعمال جریان یک طرفه (مثلاً جریان برق از یک دستگاه به یک دستگاه دیگر) که در آنها این تمایز جنسیتی برای افزایش ایمنی و اطمینان از عملکرد مناسب با جلوگیری از گزینش ناامن یا غیر کارکردی در نصب اتصالها لزوماً اجرا میشود.