چراغ بازی

معنی کلمه چراغ بازی در لغت نامه دهخدا

چراغ بازی. [ چ َ / چ ِ ]( حامص مرکب ) نوعی بازی در نور چراغ. قسمی بازی در روشنی چراغ که سایه هایی بر دیوار افکنند :
گردون که طلسم داغ سازیست
با ما بهمان چراغ بازیست.نظامی.

معنی کلمه چراغ بازی در فرهنگ فارسی

نوعی بازی در نور چراغ ٠ قسمی بازی در روشنی چراغ که سایه هایی بر دیوار افکننده .

جملاتی از کاربرد کلمه چراغ بازی

این فیلم که توسط گان، ساندرا وو-آن و ویل شنایدر نوشته شده‌است، اقتباسی از بازی ویدیویی سایلنت هیل ۲ است. گان در سپتامبر ۲۰۲۲ گفت که استوری‌بردهای فیلم را تمام کرده‌است و این فیلم از پی.تی.، تیزر بازی لغو شده سایلنت هیلز الهام گرفته‌است. در اکتبر ۲۰۲۲، تولید فیلم با عنوان بازگشت به سایلنت هیل به طور رسمی چراغ سبز روشن شد. گان با کونامی همکاری کرد تا زیبایی‌شناسی جدیدی را برای هیولاها ایجاد کند، از جمله آنهایی که در فیلم قبلی او همانند کله‌هرمی به نمایش گذاشته شده بودند.
شخصیت‌های این بازی که وظیفه مدیریت کارهای بازیکن را برعهده دارند، با عنوان مشاور شناخته می‌شوند. هر مشاور همان‌طور که از اسمش پیدا است، وظایف خاصی دارد. هنگامی که چراغ این مشاوران روشن می‌شوند، بدین معنی‌است که اخبار جدیدی برای بازیکن دارند. هنگامی که این اخبار مشاهده شوند، چراغ مشاوران خاموش می‌شود.
او در آبان ۱۳۸۱، یعنی در اواسط نیم‌فصل اول، برای نخستین بار در لیگ برتر به‌عنوان سرمربی منصوب شد تا هدایت تیم ته‌جدولی استقلال اهواز را بر عهده بگیرد. استقلال اهواز این فصل را با سرمربی‌گری جلال چراغ‌پور آغاز کرده بود، اما پس از این‌که از چهار بازی اول، سه باخت و یک مساوی به‌دست‌آورد، چراغ‌پور استعفا داد و مدتی بعد قلعه‌نویی به‌عنوان سرمربی جدید اعلام شد. پس از پیوستن به استقلال اهواز، قلعه‌نویی طی ۲۱ بازی ۲۴ امتیاز کسب کرد و در آخرین هفتهٔ لیگ توانست با کسب مساوی مقابل ملوان در بندر انزلی تیمش را در لیگ حفظ کند. استقلال اهواز این فصل را با رتبهٔ یازدهم به پایان برد.