پن پول

معنی کلمه پن پول در لغت نامه دهخدا

پن پول. [ پَم ْ ] ( اِخ ) پم پل . کرسی بخشی در ایالت «کت دو نور» از شهرستان «سن بریو» دارای 2700 تن سکنه و راه آهن. بندر آن بر کنار دریای مانش و تجهیزات کامل برای صید ماهی روغن دار است.

معنی کلمه پن پول در فرهنگ فارسی

کرسی بخش در ایالت کت دونور از شهرستان سن بریو

جملاتی از کاربرد کلمه پن پول

بهر انجام این ره پر طول پول می‌باید و ندارم پول
این پول‌ها چه می‌کند؟ آن دولتی که باج از لوله هنگ مسجد ملا عمو گرفت
نمودم عرض در خوی نیست پولی زنندم هم چو طفلان از چه گولی؟
سکه با نام ریال در اسپانیا از سالِ ۱۴۹۷ تا ۱۸۷۰ میلادی و در پرتغال از سال ۱۴۳۳ تا ۱۹۱۰ میلادی ضرب می‌شد. ریال همچنین یکای پولِ بسیاری از مستعمره‌های اسپانیا و پرتغال بود؛ برای مثال یکای پول برزیل رئال نام دارد.
باید در نظام تازه اقتصادی جایگاه سرمایه‌گذاری، تجارت و پرداخت‌ها تقویت می‌شد؛ ولی بر خلاف اقتصادهای ملی، اقتصاد بین‌المللی دارای دولت مرکزی نیست که بتوان برایش پول چاپ کرد و استفاده از آن پول را مدیریت کرد. در گذشته این مشکل از طریق استاندارد طلا حل می‌شد ولی معماران برتون وودز این گزینه را برای اقتصاد پس از جنگ مناسب نمی‌دانستند. در عوض، آن‌ها نظامی برپا کردند که در آن نرخ ثابت تبادل ارزی بماند و این نظام از سوی یک سری موسسات بین‌المللی که از دلار آمریکا به عنوان ارز اندوخته استفاده می‌کنند مدیریت شود (دلار آمریکا نقش ارز استاندارد طلا را برای بانک‌های مرکزی بازی می‌کرد).
توان با یک تبسّم گولشان زد گهی با پول و گه بی‌پولشان زد
پس از انتقال جنجالی نیمار به تیم بارسلونا ساندرو متهم به پول‌شویی در این انتقال شد و این اتهام در دادگاه ثابت شد. ساندرو پس از ۲ سال حبس در زندان در روز ۲۷ فوریه ۲۰۱۹ حکم آزادی خود را دریافت کرد.
گر که می دادند آنها بر تو پول داشتی گر عقل، می کردی قبول
از ايشان چه منفعتى ديده اى كه اينقدر پول را در راه ايشان صرف مى كنى ؟ گفت اصلاحجميع كارهاى دنيا و آخرت من منوط به شفاعت ايشان است و در هر تنگى و عسرتى دستگيردوستان و زائران خود مى باشند خليفه گفت اگر من به تو ظلم كنم آقايان تو بهفرياد مى رسند؟ گفت آرى .
در سال ۲۰۱۰ دادستانی فدرال آمریکا دو ایرانی به نام‌های حسین لاهیجی و نجمه وحید را به «سوءاستفاده از معافیت‌های بنیادهای خیریه به نفع خود» متهم کرد. در کیفرخواست دادستان علیه دو ایرانی آمده است که این دو نفر با توسل به ترفندهای پیچیده، مبالغی را به ایران انتقال می‌دادند و در حالی‌که تظاهر می‌کردند که این مبالغ برای مصارف خیریه به خارج منتقل شده، عملاً این پول را همچنان در اختیار خود داشته‌اند.
از عدل دید خواهی هم راستی و هم خم در ساق عرش ایزد در طاق پول محشر
مبلغی پول بگیرند به این اسم از خلق بعد خرج پسر و دختر و داماد کنند
در این مسابقه که در ۳۲ دور و به مسافت ۴۵۱٫۱۸۰ کیلومتر (۲۸۰٫۳۵۰ مایل) برگزار شد، پول پوزیشن توسط گراهام هیل کسب شد و سریع‌ترین زمان برای طی یک دور پیست که برابر با ۴:۱۲٫۹ بود نیز توسط جیم کلارک به ثبت رسید.
میزان زیادی پول نیز خرج پروژه‌های عمومی مشهود و نیز پرستیژ بین‌المللی شدند.
بگذرد او به یکی ساعت از پول صراط بجهد باز به یک جستن از کوه طراز
یکی گوید: ارس باشد روایت همه مقصود پول است این حکایت
در کشورهای صاحب صنعت پول(ازجمله ایران)، برای همگانی محتوای پولی با عنوان پروژه ، مراحل بسیار سخت و طاقت فرسائی طی می‌شود که به آن فرآوری پول گفته می‌شود.
دویسنبرگ به عنوان تحلیلگر مالی برای صندوق بین‌المللی پول (IMF) از ژانویه ۱۹۶۶ تا مارس ۱۹۶۹ و به عنوان اقتصاددان برای بانک مرکزی هلند (DNB) از مارس ۱۹۶۹ تا فوریه ۱۹۷۰ به عنوان اقتصاددان کار کرد.
تئوری عدم تعادل پولی، همواره بخشی از نظریه پولی اتریشی بوده‌است. ویژگی‌های قابل توجه تئوری عدم تعادل پولی به جز گنجاندن سطح پایدار قیمت در تئوری اتریشی به مدت طولانی ارائه شده‌است. اغلب اقتصاددانان مدرن اتریش بر روی اثرات تورم بیش از زیان ناشی از کاهش قیمت تأکید می‌کنند. این عمدتاً به این دلیل است که تورم یک مشکل جدی تر در سیستم فعلی است و کاهش قیمت نتیجه تورم قبلی می‌باشد.