پرک شیشه ای

معنی کلمه پرک شیشه ای در فرهنگستان زبان و ادب

{glass flakes, flake glass} [مهندسی بسپار] نوعی پُرکنندۀ تقویتی که با دَمش شیشۀ مذابِ نوعِ ای (E ) و تبدیل آن به لوله های نازک یا حباب های شیشه ای و سپس خرد کردن لوله ها به تکه های کوچک تولید می شود

جملاتی از کاربرد کلمه پرک شیشه ای

پلیمرهای حافظه دار به سبب انتقال شیشه ای یا انتقال ذوبشان از فاز سخت به فاز نرم که مسئول اثر حافظه شکل است، با آلیاژهای حافظه شکل (SMAs) تفاوت دارند. در آلیاژهای حافظه شکل، ایجاد اثر حافظه شکلی با تبدیل شدن فازهای مارتنزیتی / آستنیتی صورت میگیرد. مزایای متعددی وجود دارد که SMP ها را نسبت به آلیاژهای حافظه دار مورد توجه بیشتری قرار میدهد. پلیمرهای حافظه دار دارای ظرفیت بالایی برای تغییر شکل الاستیک (در اکثر موارد بالغ بر 200٪) ، هزینه بسیار پایین تر، چگالی کمتر، طیف گسترده ای از کاربردها در دماهای مختلف که می توان آنها را تنظیم کرد، فرآوری آسان، سازگاری بالقوه با محیط زیست و زیست تخریب پذیری و احتمال بروز دادن خواص مکانیکی برتر نسبت به SMA ها هستند.
هر گلی را شیشه ای دان از گلاب هر حبابی کاسه ای می بین پر آب
تترا دم خونی شیشه ای یک ماهی آکواریومی اجتماعی است که در یک گروه با حداقل ۸ ماهی بهترین عملکرد را دارد. یک آکواریوم بخوبی کاشته شده با گیاهان و با حجم ۱۵ گالون آمریکایی (۵۷ لیتر) یک آکواریوم ایده‌آل برای این گونه خواهد بود.
تا قرن دوازدهم، شیشه‌های رنگی به‌طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار نمی‌گرفت، اما به سرعت به وسیله ای مهم برای هنر رومانسک و به ویژه هنر گوتیک مبدل یافت که تقریباً تمام آثار بازمانده در کلیساها ساختمان‌های سکولار بزرگ آن زمان نیز استفاده می‌شد. قرن یازدهم در آلمان شاهد ظهور روش‌های جدیدی برای ساختن شیشه‌های ورقه‌ای با دمیدن کره‌ها بود. کره‌ها به بیرون چرخانده می‌شدند تا استوانه‌هایی تشکیل داده و سپس در حالی که هنوز داغ بودند بریده شده و پس از آن ورق‌ها صاف می‌شدند. این تکنیک در ونیز قرن سیزدهم تکامل یافت. فرایند شیشه تاجی تا اواسط قرن ۱۹ مورد استفاده قرار گرفت. ظروف شیشه ای خانگی در اواخر قرون وسطی اروپای شمالی به شیشه جنگلی معروف بودند.[نیازمند منبع]
این خودرو یک خودروی سه در، چهار نفره شهری است. یکی از ویژگی‌های این خودرو این است که درها در قسمت تحتانی قسمت شیشه ای رنگی دارند. سیتروئن سی ایر پلی رقیب، فیات ۵۰۰، مینی هاچ و رنو کلیو بود. این خودرو همچنین در نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل ۲۰۰۶ انگلیس در ژوئیه ۲۰۰۶ به نمایش درآمد.
شیشهٔ چند لایه در سال ۱۹۰۳، توسط شیمی‌دان فرانسوی Édouard Bénédictus (1878-1930) و با الهام از یک حادثه آزمایشگاهی اختراع شد. یک فلاسک شیشه‌ای با نیترات سلولز پلاستیک پوشانده شده بود و هنگامی که به زمین افتاد، شکسته شد اما خرد و تکه‌تکه نشد. با این حال، در سال ۱۹۰۹ بود که Bénédictus پس از شنیدن خبر تصادف اتومبیل که در آن، دو زن در اثر تکه‌های خرد شدهٔ شیشه به شدت زخمی شدند، اختراعش را ثبت کرد. در سال ۱۹۱۱، او Société du Verre Triplex را ساخت که یک کامپوزیت پلاستیکی- شیشه ای بود تا آسیب‌های ناشی از تصادفات رانندگی را کاهش دهد. تولید شیشه Triplex کند و پر دردسر بود و همین مسئله باعث گرانی آن شد. اگرچه این اختراع بلافاصله و به‌طور گسترده توسط سازندگان اتومبیل مورد استفاده قرار نگرفت اما در طول جنگ جهانی اول از شیشه‌های چند لایه، در چشمی ماسک‌های گاز استفاده شد. در سال ۱۹۱۲، پروسه کار به شرکت شیشهٔ ایمنی انگلیس Triplex صادر شد. متعاقباً، در ایالات متحده نیز، دو شرکت Libbey Owens-Ford و Du Pont de Nemours با همکاری Pittsburg Plate اقدام به تولید Triplex کردند.
چو بینم شیشه ای خالی زمی خونم به جوش آید رگ ابری که بی آب است حکم نیشتر دارد