[ویکی فقه] پذیرش تبلیغ (قرآن). خداوند متعال پذیرش تبلیغ داعیان الهی را بر تمامی انسان ها واجب کرده است. آثار پذیرش دعوت خداوند، آمرزش الهی و در امان بودن از عذاب الهی است. وجوب پذیرش تبلیغ و دعوت داعیان الهی:یأیّها الَّذین ءامنوا استجیبوا للّه وللرّسول إذا دعاکم لما یحییکم .... انفال/سوره۸، آیه۲۴. مهلت خواهى ستمگران، جهت پاسخگویى به دعوت خداوند:وأنذر النّاس یوم یأتیهم العذاب فیقول الّذین ظلموا ربّنآ أخّرنآ إلى أجل قریب نّجب دعوتک .... ابراهیم/سوره۱۴، آیه۴۴. خداوند، فراخوان انسان ها به پذیرش دعوت خویش:استجیبوا لربّکم ...• فإن أعرضوا ... إن علیک إلّاالبلغ .... شوری/سوره۴۲، آیه۴۷. ...
جملاتی از کاربرد کلمه پذیرش تبلیغ
در سال ۱۹۵۲، انجمن گروه انجمن دانشجویان ایرانی مقیم آمریکا که بعدها بخش آمریکایی کنفدراسیون دانشجویان ایرانی شد را در سفارت ایران در آمریکا تأسیس کرد. اولین سازمان دانشجویی ایرانی در کالج لافایت، زیر نظر کشیش چارلز آر. هولاک، مستقر شد. در سال ۱۹۵۳، انجمن دفتری را در تهران افتتاح کرد تا جوانان ایرانی را در «کالجها و دانشگاههای پروتستانی مناسب» در ایالات متحده، پذیرش کند.هولاک و سازمان او با کارهای تبلیغی پروتستانی قبلی که در ایران انجام شده بود، ارتباط داشتند.
چهار سال پس از آن که دادگاه تجدید نظر نیویورک اجازهٔ پیشگیری از بارداری توسط پزشکان را صادر نمود، سنگر دومین درمانگاه پیشگیری از بارداری را افتتاح کرد، او همزمان پزشکانی را نیز به استخدام درآورد تا در چارچوب حکم دادگاه به آن جنبهٔ رسمی ببخشد (اولین درمانگاه پیشگیری از بارداری، پرستاران را به کار گرفته بود). این درمانگاه که دومین درمانگاه بود، با نام دفتر تحقیقات بالینی[و ۱۸]، در دوم ژانویه ۱۹۲۳ افتتاح شد. برای جلوگیری از آزار و اذیت پلیس، ماهیت آن تبلیغ نگردید و مأموریت اصلی آن انجام تحقیقات علمی بود، و فقط به زنان متأهل خدمات ارائه میکرد.[یادداشت ۱۶] ماهیت اصلی این درمانگاه سرانجام در دسامبر سال ۱۹۲۳ اعلان عمومی شد؛ اما این بار هیچگونه دستگیری یا بحثی وجود نداشت. این موضوع باعث شد تا کنشگران متقاعد شوند که پس از گذشت یک دهه درگیری، نهایتاً پیشگیری از بارداری در ایالات متحده مورد پذیرش قرار گرفتهاست. دفتر تحقیقات بالینی اولین درمانگاه قانونی پیشگیری از بارداری در ایالات متحده بود و بهسرعت به پرچمدار مرکز تحقیقات پیشگیری از بارداری در جهان بدل شد.
غذاهای سنتی مایاها هنوز مبتنی بر غذاهای گیاهی و به ویژه ذرت است. انواع و اقسام غذاها و نانها با ذرت طبخ میشود. مایاهای امروزی اگرچه بیشتر مسیحی کاتولیک میباشد اما هنوز دستههای زیادی از مردم این قوم هر به مذهب باستانی خود معتقد باقیمانده و آئینهای مذهبی خود را همچنان برگزار میکنند. پذیرش مذهب کاتولیک از سوی بسیاری از مایاها تنها سرپوشی بود برای دفاع از خود برابر مسیحیان چرا که هنوز در میان جوامع مسیحی مایا همچنان شمن وجود داشته و در ارتفاعات و غارها بر اصل سالهای ۲۶۰روزه به عبادت و ارشاد و مکاشفه میپردازند. نام بسیاری از اساطیر مایا با نامهای مذهبی لاتین جایگزین شده اما مراسم و عقاید همچنان باستانی برجای ماندهاند. گرایش عمده روستاییان مایا به مسیحیت از سال ۱۹۶۰ و آغاز فعالیت تبلیغی کلیساهای انجیلی جنوب ایالات متحده آغاز شده است.