میزان سوخت وساز پایه
جملاتی از کاربرد کلمه میزان سوخت وساز پایه
میزان سوخت اضافه شده به هوای فشرده شده، به دمایی وابسته است که میخواهیم به آن دست یابیم. با این حال با توجه به محدودیت ساخت، بیشترین دمایی که میتوان به آن رسید بین ۸۵۰ تا ۱۷۰۰ درجه سانتیگراد است. توجه داشته باشید که پیش از ورود هوا به محفظه احتراق دمای هوا به میزان ۶۵۰ تا ۱۱۵۰ درجه افزایش یافتهاست.
میزان سوختوساز متعادل یک شیطان تاسمانی ۱۴۱ کیلوژول بر کیلوگرم[پانویس ۶] در روز است که به مراتب از دیگر کیسهداران پایینتر است. یک شیطان ۵ کیلوگرمی در روز ۷۱۲ کیلوژول انرژی در روز مصرف میکند. میزان سوختوساز پایه نیز ۴۰۷ کیلوژول بر کیلوگرم است. به همراه راسوهای کیسهدار، شیطانهای تاسمانی میزان سوختوسازی مقایسهپذیر با کیسهداران ناگوشتخوار با جثههای یکسان هستند. یک بررسی بر شیطانها نشان داد که آنها در زمان میان تابستان تا زمستان کاهش وزنی از ۷٫۹ به ۷٫۱ کیلوگرم داشتند، ولی در همان هنگام مصرف روزانه انرژیشان از ۲٬۵۹۱ به ۲٬۸۹۰ کیلوژول رسید. این میزان برابر با افزایش مصرف غذا از ۵۱۸ به ۵۷۸ گرم است.
دیگر مشکلات ناشی از افزایش جمعیت، کمبود دسترسی به آب و غذای سالم، سوءتغذیه، کاهش میزان سوخت فسیلی به دلیل سریعتر شدن مصرف از تولید و نابودی در شرایط زندگانی است.
بیشتر انواع سیافام۵۶ یک محفظه احتراق تک حلقهای دارند. احتراق حلقوی شامل یک حلقه دنبالهدار است که در آن سوخت به جریان هوا تزریق و مشتعل میشود. اشتعال سوخت، فشار و دمای جریان هوا را افزایش میدهد و نیروی رانش را تولید میکند. تزریق سوخت توسط یک واحد هیدرو-مکانیکی تنظیم میشود که توسط هانیول ساخته شدهاست. این بخش، با استفاده از شیرهای هیدرولیکی خودکار، میزان سوختی را که به موتور میرسد، تنظیم میکند و به این طریق سوپاپ اندازهگیری سوخت را هدایت کرده و اطلاعات را به پایشگر رقومی موتور ارائه میدهد.
مصرف این داروها به علت کاهش میزان سوختوساز قندها میتواند باعث کاهش وزن شود.
سیستم متابولیسم یک ارگانیسم تعیین میکند که کدام ماده سم و کدام ماده برای تغذیه (ماده مغذی) است. به عنوان نمونه، بعضی پروکاریوتها از سولفید هیدروژن به عنوان ماده مغذی استفاده میکنند، در حالی که این گاز برای جانوران سمی است. سرعت متابولیسم، میزان سوختوساز پایه (BMR)، بر مقدار مواد غذایی لازم برای ارگانیسم و همچنین توانایی آن در بهدستآوردن غذا تأثیر دارد.
خلبان نیز بخاطر دید کم و سختی در فرود (ابتدا باید باند را از نزدیک کوههای شمالی کاتماندو دور میزد و سپس فرود میآمد)، طبق صداهای ضبط شده در جعبه سیاه هواپیما، از کمک خلبان درخواست میکند تا میزان سوخت موجود برای فرود در کلکته، هند بررسی کند که در این هنگام برج مراقبت اعلام میکند که باند جنوبی قابل استفاده است و میتوانند در آن فرود بیایند خدمه نیز در حال انجام کارهای برای فرود متوجه میشوند که بالچههای هواپیما در زاویه مناسب (۱۵ درجه) قرار نمیگیرد و چون زاویه بالچهها برای فرود در فرودگاه کاتماندو بسیار مهم است، اعلام نقض فنی میکنند و درخواست فرود در کلکته را میکنند.